נובאק ג'וקוביץ'

כבר שנים שנובאק ג'וקוביץ' הוא "האיש הרע" המושלם של עולם הספורט, עם גישתו מחוספסת לעומת רוג'ר פדרר ורפאל נדאל החמודים (לכאורה), עם אמירות פרובוקטיביות יחסית לעולם הטניס המעונב, ובעיקר בלי להתנצל על כלום. אוהדיו מתים עליו, שונאיו לא יכולים לסבול אותו. זה היה כך גם ב-2021.
סוגרים שנה - 2021 בספורט
הוא מסרב לחשוף אם התחסן או לא נגד קורונה, יוחסה לו עקיצה לעבר סימון ביילס אחרי שהמתעמלת פרשה בטוקיו (אמר ש"צריך לדעת להתמודד עם לחץ", אבל בכלל בהקשר אחר) ולא הצליח להשלים את הגולדן סלאם לשמחתם של שונאיו. עוד שנה בה נהנו לשנוא את "הג'וקר", ולא ממש בצדק.
7 צפייה בגלריה
ג'וקוביץ'
ג'וקוביץ'
ג'וקוביץ'. בעמדה המוכרת
(צילום: AFP)

קיירי ארווינג

יכולות כדורסל עילאיות תמיד היו לקיירי ארווינג, אבל הראש, איך נגיד בעדינות? תמיד היה קצת מסובב. פעם הוא טען שכדור הארץ שטוח וחזר בו, אך בקורונה הוא לקח את העניינים צעד קדימה ובחר שלא להתחסן, וגם על הדרך לקדם כמה תיאוריות קונספירציה מופרכות. מי יודע כמה אנשים עוד בחרו שלא להתחסן בגללו וחס וחלילה נדבקו בקורונה. באוקטובר ברוקלין הודיעה שלא ייפתח את העונה עד שיתחסן, אבל בשבוע שעבר היא חזרה בה. ניצחונות לפני ערכים.
7 צפייה בגלריה
קיירי ארווינג
קיירי ארווינג
קיירי ארווינג. בסוף הוא ניצח
(צילום: AP)

ארון רוג'רס

אחד הכוכבים הכי גדולים ואהובים ב-NFL הפך לאחד השנואים שבהם אחרי ששיקר כי הוא "מחוסן" לקורונה, ואז התברר כי הוא נדבק בנגיף ומעולם לא חוסן. לאחר מכן התברר שלא רק שסיכן את חבריו, הוא גם החליט להיות קונספירטור מהסוג ש"רק ששואל שאלות", הצהיר שהוא השתמש בתרופה השנויה במחלוקת איברמקטין וטען שהוא "אלרגי" לחיסון של מודרנה ופייזר. כן, בטח
7 צפייה בגלריה
ארון רוג'רס
ארון רוג'רס
ארון רוג'רס. שנוי במחלוקת
(צילום: AP)

דינה אברינה

אברינה הייתה הפייבוריטית לזהב בהתעמלות אומנותית במשחקים האולימפיים בטוקיו, אך לינוי אשרם - בתצוגה עילאית - קטפה אותו ובצדק גמור. המתעמלת וסביבתה לא אהבו כמובן את ההחלטה "לגזול" מאברינה את הזהב ויצאו במסע הכפשות אובססיבי. היא טענה שהשיפוט לא היה הוגן, והוועד האולימפי הרוסי יצא מדעתו על מנת לתמוך בה כולל ציוץ מתבכיין של "כל העולם ראה את חוסר הצדק" וטענות על שיפוט פוליטי (בלי לראות שיש להם טון חמאה על הראש). אברינה קראה לאחר מכן "לעזוב את לינוי", אבל אנחנו לא נשכח ולא נסלח.
7 צפייה בגלריה
דינה אברינה
דינה אברינה
דינה אברינה. לא הפסידה בכבוד
(צילום: AFP)

פלורנטינו פרס

המוח הגאוני או השטני (תלוי באיזה צד אתם) מאחורי הקמת הסופר-ליג האירופית, איש הניהול היחיד שעדיין תומך בריש גלי ברעיון ולא נסוג ממנו עד היום, וכל ראיון שלו מלווה בעשרות טוקבקים זועמים. זה לא ממש מזיז לאיש שהמציא את המושג "גלאקטיקוס", מכר את כריסטיאנו רונאלדו ונפרד מסרחיו ראמוס. בשבילו נשיא ריאל מדריד הכל עסקים, ופייר, הוא די טוב בלנהל מועדון כדורגל.

ז'ואן לאפורטה

לאפורטה ניצח בבחירות לנשיאות ברצלונה די בקלות, חברי המועדון ראו בו כמושיע ודי בצדק, בקדנציה הקודמת שלו בארסה עלתה לגבהים אותן לא ידעה מעולם והציגה כדורגל מסחרר. הייתה גם הנחה לא בלתי מבוססת שהוא זה שיגרום לכך שלאו מסי יישאר במועדון ויחתום על חוזה חדש. מיותר לציין שזה לא קרה, ברצלונה איבדה את הנכס הכי יקר שלה בחינם ולאפורטה ספג לא מעט אש אחרי שבתקופת הבחירות שיגר הבטחות מפה ועד הודעה חדשה. את העונה הוא התחיל עם רונלד קומאן, עד שנאלץ לפטר אותו ולמנות באיחור את צ'אבי. את מסי הוא כאמור איבד, וההבטחות שלו לחזק את ברצלונה התגלו כחסרות כיסוי, כי המועדון מרושש.
7 צפייה בגלריה
ז'ואן לאפורטה
ז'ואן לאפורטה
ז'ואן לאפורטה. דיבורים כמו חול
(צילום: רויטרס)

קים רייזנר

אף אחד לא הכיר את מאמנת נבחרת גרמניה בקרב 5 מודרני לפני אולימפיאדת טוקיו, והיא הייתה מעדיפה שזה יהיה ככה. הספורטאית שלה אניקה שלוי הייתה בדרך לזהב, אבל הסוס שלה סירב לשתף פעולה במקצה האחרון. לא היה קהל, וכל העולם שמע את רייזנר מעודדת את שלוי להכות את הסוס, והמאמנת היא זאת שנתנה לסוס אגרוף. הסוס סיינט בוי לא התרגש, התמיד בסירובו לקפוץ וגרם לצדק פואטי: רייזנר ושלוי מחוץ לפודיום, וקריאה לביטול ענף קפיצות הסוסים באולימפיאדה.
7 צפייה בגלריה
הסוס סיינט בוי נעצר לפני המכשול
הסוס סיינט בוי נעצר לפני המכשול
הסוס סיינט בוי ניצח
(צילום: רויטרס)

הוועד האולימפי

לא חסרות סיבות לסלוד מהוועד האולימפי, אך נדמה שחבריו שוב ושוב שוברים שיאים של חוסר אנושיות. השנה מי ששילמה את המחיר היא האצנית הנפלאה שקארי ריצ'רדסון, שהייתה מועמדת להגיע לפודיום במקצה היוקרתי ל-100 מטרים. אך אבוי, היא נתפסה משתמשת בקנאביס אחרי מות אימה ונזרקה מהמשלחת האמריקנית לאולימפיאדה. הגב שהיא קיבלה מקולגות לא עזר לה, וגם לא התמיכה הציבורית הרחבה.
7 צפייה בגלריה
שקארי ריצ'רדסון
שקארי ריצ'רדסון
שקארי ריצ'רדסון. תחכה לפריז 2024
(צילום: רויטרס)

בנואה פר

הטניסאי הצרפתי, פעם מקום 18 בעולם, שניצח מדורגים בעשירייה הראשונה, איבד את החשק לטניס. מאזנו ב-2021 הוא ארבעה ניצחונות ו-32 הפסדים, ואם תשאלו אותו אז גם ארבעת הניצחונות היו בטעות. הוא ניצל את העובדה שהדירוג העולמי הוקפא ונכנס לטורנירים גדולים רק כדי להפסיד בסיבוב הראשון ולגרוף קצת כסף. "לפעמים אני מרוויח מכך 10,000 דולר", אמר בראיון לל'אקיפ, "אני לוקח את הכסף וממשיך לטורניר הבא. לא אכפת לי מה אומרים, אכפת לי רק מעצמי". חלק אמרו שהוא הורס את הענף, חלק זיהו ואולי בצדק שהצרפתי נשמע בדיכאון ואולי צריך עזרה. כך או כך, את הכסף שלו הוא עשה.