בקצרה:
  • ב.מ.וו תציג גרסה חשמלית ל-X1
  • עם טווח נסיעה של כ-400 ק"מ
  • חשיפה רשמית בסוף השנה, ינחת כאן בתחילת 2023
חשמל קטן: ה-iX1 יהיה דגם חשמלי חמישי של ב.מ.וו, אחרי ה-iX3 ה-i4 וה-iX שכבר משווקים וה-i7 שתוצג בקרוב. למעשה מדובר בגרסה נקייה מזיהום ל-X1 הוותיק, רכב הפנאי הקטן בהיצע של ב.מ.וו, והוא יתמודד מול מתחרים כמו מרצדס EQA, וולוו XC40 P8, ואודי Q4 e-tron שכבר משווקים כאן, וגם מול ג'נסיס GV60 שינחת כאן בקרוב.
מה אנחנו יודעים: כמו בשאר הדגמים החשמליים של ב.מ.וו גם ה-iX1 מתיישר עם הגישה להציע אפשרות בחירה בין מנועי בעירה פנימית או חשמל בסדרות השונות. בהתאם, הוא יהיה כמעט זהה מבחינה עיצובית ל-X1 המוכר, עם שינויים צנועים כמו סבכה שונה וויתור על מפלטים מאחור.
ה-iX1 יהיה דגם חשמלי שני, אחרי המיני קופר SE, לעשות שימוש בפלטפורמת הנעה קדמית הוותיקה (UKL) שתעבור התאמות על מנת לאכלס את המערכת החשמלית. טווח הנסיעה צפוי להיות כפול מהמיני החשמלית, הודות לאפשרות להתקין בו מצברים גדולים יותר, עם כ-400 ק"מ בין טעינות בדומה למתחריו האירופאים. מבחינת המנועים ניתן לשער שהוא יוצע עם מנוע חשמלי בודד והנעה קדמית בגרסת הבסיס, וכפולה עם מנוע חשמלי נוסף מאחור בגרסאות בכירות.
מה אנחנו חושבים: ב.מ.וו שנחשבה לחלוצה מבין יצרניות היוקרה האירופאיות בפיתוח דגמים חשמליים עם ה-i3 בתחילת העשור הקודם, נותרה כיום מאחור, בעיקר מול היריבה המושבעת מרצדס שלא מפסיקה להציג דגמים נקיים מזיהום.
iX1 יכניס את ב.מ.וו לקטגוריה עם פוטנציאל מכירות גדול למדי, אבל עד שיעשה זאת ייקח עוד זמן רב. כדי שזה יצליח ב.מ.וו תצטרך להציג קפיצת מדרגה מול המתחרים ולא רק ליישר קו. והשימוש בפלטפורמה ותיקה לא מעודדת מבחינה זו.