בקצרה:
  • חטיבת היוקרה של ג'ילי מרחיבה את ההיצע
  • הבסיס: סמארט 1# עם הנעה אחורית או כפולה
  • הצגה רשמית צפויה כבר באפריל הקרוב
חשמל במיינסטרים: זיקר, חטיבת היוקרה של ענקית הרכב הסיני ג'ילי, חשפה תמונות ראשונות של משפחתית חשמלית המיועדת לשוק האירופאי, דגם שלישי מתוצרתה. שם תתמודד מול פולקסווגן ID3, רנו מגאן-E, פיז'ו e308 וגם מול MG4 ו-ORA פאנקי קאט. חשיפה רשמית מתוכננת לתערוכת שנגחאי באפריל הקרוב, בעוד ייצור סדרתי מתוכנן לסוף השנה.
מה אנחנו יודעים: מלבד תמונות של אב טיפוס המכוסה מדבקות הסוואה כמקובל בניסויי נהיגה, היצרנית הסינית לא חושפת כל מידע רשמי. ככל הנראה תעשה שימוש בפלטפורמת SEA (ר"ת Sustainable Experience Architecture) הייעודית של ג'ילי להנעה חשמלית, המשותפת לסמארט 1#. זיקר צפויה להציע בה אפשרות בחירה בין שתי מערכות הנעה. מנוע חשמלי בודד המחובר לגלגלים האחוריים עם כ-270 כ"ס, או עם מנוע חשמלי נוסף מלפנים המאפשר הנעה כפולה וכ-420 כ"ס.
מה אנחנו חושבים: ג'ילי נחשבת לאחת מיצרניות הרכב המוערכות בסין. גם מכיוון שהיא מהבודדות בבעלות פרטית (ממשלתית אצל הרוב), אך בעיקר מכיוון שהיא פועלת כמו קונצרן רכב גלובלי, עם בעלות על סוללת מותגים (וולוו, לוטוס וסמארט) ונוכחות במגוון שווקים.
ללא פרסום פרטים טכניים מלאים קשה לחוות דעה על החשמלית החדשה שתשווק בקרוב. אבל בהתחשב באיכויות הגבוהות של הדגמים השונים שהציגה עד כה, וסימון כוונת על מובילות הקטגוריה, יש כנראה למה לצפות.