בקצרה:
  • סבב מבחני ריסוק חדשים הציג בעיקר חמישה כוכבים
  • ב.מ.וו i4 וטויוטה אייגו X - ארבעה כוכבים בלבד
  • המסחריות של מרצדס זכו בציון גבוה מהמקור הצרפתי
יקר זה לא תמיד בטוח: ב.מ.וו i4 החשמלית זכתה לציון של ארבעה כוכבים בלבד במבחני ריסוק עדכניים שערך ארגון הבטיחות EuroNCAP. מענין לציין כי אחרי שנים ארוכות בהן זכו דגמי החברה השונים בציון מרבי של חמישה כוכבים, ה-i4 היא כבר שנייה השנה מבית ב.מ.וו עם ציון לא מושלם במבחנים העדכניים של הארגון, אחרי סדרה 2 קופה.
לדברי הארגון, הסיבה לכך היא שמערכות הבטיחות האקטיביות זהות לאלו של סדרה 3 מ-2019, עם יכולת זיהוי סכנה ותפקוד בזמן אמת נמוכים מהמקובל, ואלה פגעו בציון הכללי עם דירוג של 64%.
גם אייגו X, דור שלישי למכונית המיני הקטנה של טויוטה, סיימה עם ארבעה כוכבים. במקרה זה עקב הגנה לא מספקת לנוסעים מבוגרים וילדים במקרה של תאונה. היא גם היחידה במבחן האחרון עם ציון של פחות מ-80% בסעיפים אלו.
פלטפורמות משותפות: הדגמים המסחריים של מרצדס, סיטאן ו-T קלאס, זכו לציון מרבי של חמישה כוכבים. מעניין לציין כי זהו ציון גבוה יותר מארבעה הכוכבים שקיבל רנו קנגו, המהווה להם בסיס. שניהם זכו לדירוג גבוה משמעותית בכל סעיפי המשנה בהשוואה למקור הצרפתי. בהגנה על מבוגרים (91% לעומת 78%), על ילדים (93% לעומת 87%) ועל מערכות הבטיחות (90% לעומת 72%).
בשונה מזאת, דגמים נוספים החולקים פלטפורמה זכו לציון מרבי דומה לאלו שנבחנו כבר בעבר. כך במקרה של קיה ספורטאז' שסיים עם חמישה כוכבים בדומה ליונדאי טוסון, לרבות הדירוג בסעיפי המשנה. כך גם במקרה של קופרה בורן החשמלי (חמישה כוכבים), זהה לפולקסווגן ID3 המשמש לו בסיס.
אחרון עם ציון מרבי של חמישה כוכבים הוא אלפא טונאלה, רכב הפנאי הקטן של היצרנית האיטלקיה. זאת למרות היעדר כרית אוויר מרכזית להגנה בין הנהג לנוסע שלצידו במקרה של תאונה צידית, ובזכות מערכת מתקדמת להתרעת ערנות נהג.