מסתמן שהולכים לבחירות: בחצות אמורה להתפזר כנסת ישראל. הספירה לאחור נמשכת ואם לא יקרה משהו יוצא דופן בשעות הקרובות, הכנסת ה-23 תפוזר אוטומטית כשהשעון יראה חצות עקב אי העברת תקציב 2020 - תשעה חודשים ושישה ימים אחרי השבעתה. במקרה כזה, הבחירות לכנסת ה-24 יתקיימו כפי הנראה ב-23 במרץ ויהיו לבחירות הרביעיות בישראל בפרק זמן של פחות משנתיים.

למרות מאמצי הליכוד וכחול לבן להגיע לפשרה בהצבעה על החוק שהיה מעכב בחירות, הצעת החוק נדחתה ברוב של 49 מול 47. הקואליציה התפוררה בשידור חי כשח"כ מיכל שיר מהליכוד חברה לאופוזיציה והודיעה על מעבר למפלגתו של גדעון סער. ח"כ שרן השכל מהליכוד נעדרה. חברי הכנסת חיימוביץ', שפע וזמיר מכחול לבן התנגדו: "לשים סוף לטרלול", חלק מהמצביעים התחבאו מחוץ למליאה כשחלקם אף הסתתרו במכוניותיהם בכדי לברוח ממכבש לחצים שהופעל עליהם.
בליכוד היה זעם גדול על השכל ושיר ואחת התגובות הסוערות ביותר להצבעתה של שיר הגיעה מאוסנת מארק, שקראה לעברה "כלבה" לאחר שזו הגיעה בפתאומיות למליאה והצביעה נגד – למרות שהודיעה כי היא חולה. ח"כ מארק גם תועדה במהלך הלילה כשהודיעה שתתנגד לחוק שאמור היה להביא להחזר מקדמה על אירועים שבוטלו, משום שהיוזמת שלו מכחול לבן, ונתפסה בעדשה אומרת: "אתה חושב שהיא באמת דואגת לזוגות הצעירים? זה הכל פוליטיקה"

5 צפייה בגלריה
ח"כ זמיר, חיימוביץ' ושפע בדרך למליאה
ח"כ זמיר, חיימוביץ' ושפע בדרך למליאה
ח"כ זמיר, חיימוביץ' ושפע בדרך למליאה
וכך, לפני פרידה, הממשלה מנסה להימנע מ"קטסטרופה כלכלית" והשרים אישרו חקיקה יוצאת דופן, שתאפשר את הגדלת התקציב שעליו יתבססו ב-2021 ב-50 מיליארד שקל שיושמו ב"קופסאות קורונה", בנוסף ל-20 מיליארד נוספים שתוקצבו ב-2020 אך "לא נעשה בהם שימוש". הממשלה תתבקש לאשר גם את ביטול ההצמדה לשכר הממוצע במשק שיימנע את ייקור החשמל, הארנונה ושכר המינימום.
מתיחות ביטחונית ביהודה ושומרון והיערכות בהתאם. יממה לאחר רצח אסתר הורגן ז"ל, אם לשישה, בשומרון ולאחר התאונה שבה נהרג נער לאחר יידוי אבנים, צה"ל החליט לתגבר כוחות ביהודה ושומרון: מצה"ל נמסר כי בהתאם להערכת המצב הוחלט על תגבור אוגדת יהודה ושומרון בכוחות לוחמים לצורך הגנה ביישובים ובצירים במרחב. עוד הוחלט על עוצר יציאות לכוחות הלוחמים באוגדה לפחות עד ליום שישי.
5 צפייה בגלריה
כוחות צה"ל
כוחות צה"ל
כוחות צה"ל
(צילום ארכיון: EPA)
כתבנו הצבאי יואב זיתון חשף לראשונה תקרית חמורה הבוקר בסמוך לרמאללה כשכוח של השב"כ ירה בטעות על רכב ישראלי ליד מוצב פילבוקס באזור ביר זית שליד רמאללה. הרכב האט בגלל תאונת דרכים שאירעה בסמוך, באזור בנימין. לא היו נפגעים מהירי, אבל יש סימני פגיעה ברכב והנהג, יהודה שטיין, נפצע קל.
"נסעתי בבוקר ללימודים, ורכב ערבי פגע בי", סיפר שטיין בן ה-18, תושב ההתנחלות עטרת. "הוא פגע בי בפינת הרכב מקדימה. בעקבות זאת הרכב איבד כיוון ועף לכיוון ג'יפ של חיילים שעמדו שם". "ואז אני שומע בומים, וכדור אחד נכנס בשמשה. ראיתי את החור בשמשה והבנתי שזה ירי. הכדור היחידי שראיתי עבר 30-20 סנטימטרים מהראש שלי דרך השמשה הקדמית". השב"כ מסר כי הוא מתחקר את האירוע.
לקריאה נוספת
שיא במספר הנדבקים בקורונה מאז הסגר השני ואולי תחילתו של גל שלישי. לפי נתוני משרד הבריאות אתמול אובחנו 3,646 חיוביים לנגיף הקורונה. זהו מספר הנדבקים הגבוה ביותר מאז 7 באוקטובר, לפני חודשיים וחצי - עוד לפני סיומו של הסגר השני.
שר הבריאות ובכירי משרדו כבר הבהירו היום כי "ריסון מהודק" לא יעזור וכי הגיע הזמן להטלת סגר. אדלשטיין אמר: "הגענו ליותר מחמישה אחוז מאומתים, ומקדם ההדבקה עומד היום על 1.3. אפשר להצהיר בצורה לא חגיגית לחלוטין - אנחנו בגל שלישי". מנכ"ל המשרד חזי לוי אמר הבוקר באולפן ynet: "המוטציה כפי שהיא מתפשטת לא רק באנגליה אלא בעולם בהחלט יכולה להגיע עם נוסעים שבאו לישראל". לגבי התחלואה אמר "אני לא בטוח שריסון מהודק כפי שהוצע יצליח להתמודד עם העלייה הזאת – ייתכן שנצטרך לדבר על סגר".
ואי אפשר שלא לשלב בין המצב הפוליטי לתחלואה. כבר היום החלו דיונים לקראת הבחירות לכנסת ה-24 - כשאחד המרכזיים הוא השאלה כיצד חולים מאומתים יוכלו להצביע. ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס, התנגדה בחריפות לאפשרות שחולי קורונה יגיעו לקלפיות. מנכ"לית ועדת הבחירות המרכזית, עו"ד אורלי עדס, ענתה: "תסמכו עליהם שהם ייצאו להצביע ויחזרו הביתה".
לקריאה נוספת
מחר הטמפרטורות יירדו והגשם ימשיך מדי פעם מהצפון ועד לצפון הנגב. ביום חמישי עדיין יהיה קר יחסית, ובשעות הבוקר ייתכן גשם מקומי, בעיקר במרכז הארץ ובדרומה.
החל מהשעה 22:00 ישראלים השבים מכל מדינות העולם יחויבו להיכנס לבידוד במלונית ל-14 יום (או 10 ימים עם שתי בדיקות קורונה שליליות)
ישיבת ממשלה בה אמורים לדון בדרכים לריסון התפרצות הקורונה המחודשת.
טיסה בטוחה בעידן הקורונה. האם זה בטוח לטוס בתקופת המגפה? כמו בכל פעילות עסקית ואחרת, ללא יוצא מהכלל, אפשר לארגן גם טיסות בטוחות. במהלך השנה למדנו שברוב המקרים הנגיף הגיע ממדינות שונות באמצעות טיסות. לעומת זאת, ידוע על יחסית מעט מקרים של הדבקה במהלך הטיסה עצמה. סיכון בטיסות מתחיל בהתקהלות לבדיקות טרם ההגעה לבית הנתיבות. מספיק להסתכל על התורים הארוכים בבתי החולים ואף בכיכרות (כיכר רבין לדוגמה) בהם אנשים עומדים בצפיפות כמו לרכישת כרטיסים למופעים לפני עידן המגפה, זאת כדי לקבל תוצאת בדיקת קורונה. עומדים זמן רב, ללא ריחוק פיזי, מדברים וצועקים, גם ללא מסכות המכסות את האף. תורים והתקהלויות בדרך לטיסה לא מסתיימים שם, תמונה דומה ניתן לראות בתור לצ'ק אין בנתב"ג, בעלייה ובירידה מהמטוס.
5 צפייה בגלריה
תורי ענק בנתב"ג
תורי ענק בנתב"ג
תורי ענק בנתב"ג
בתחילת המגפה היה חשש גדול מהימצאות במטוס עצמו במהלך הטיסה. התברר שדווקא שם, כאמור, אין הרבה הדבקות. הסיבה היא שאחוז מסוים של האוויר מתחלף מבחוץ ומחזור האוויר בבטן המטוס עובר דרך מסננים. מה שחשוב, שתנועת האוויר היא מלמעלה לכיוון רצפת המטוס ויחד עם זרימת האוויר גם הנגיף שנמצא בטיפות רוק ובאירוסולים נדחף לכיוון הרצפה. כמעט שאין מקרים של הדבקה במהלך הטיסה בקרב אנשים שישבו במרחק של שתי שורות ויותר מנשא נגיף.
בין ההמלצות להקטנת סיכון ההדבקה בטיסה החשובות ביותר הן שלוש:
1. עטיית מסכה המכסה אף ופה בכל הנוסעים כל הזמן (אפילו בזמן הארוחה ההמלצה היא עטיית מסכה בזמן הלעיסה)
2. הגנה על העיניים. ישנם נתונים, שאנשים שמרכיבים משקפיים נדבקים פחות, זאת, לא רק בטיסה
3. הקפדה על ישיבה של כל הנוסעים במושביהם ומניעת עמידתם. בנוסף, חשוב מאוד למנוע שיחות בקול רם, שירים וצעקות, במיוחד בעמידה. כמובן, ישנה חשיבות רבה בהיגיינה, ביצוע ניקוי קפדני בין הטיסות. ישנן גם טכנולוגיות חדשות שנכנסות לשימוש, כמו ספריי שמשמיד נגיפים ולא מתנדף מהמושבים למשך 7 ימים. אני בטוח שבעתיד הקרוב ייכנסו טכנולוגיות נוספות שיתרמו לבטיחות הטיסה. אנו מצדנו עדיין נצטרך לשמור על הכללים הנ"ל.
לפני כחודשיים, כ-80% מהישראלים שאובחנו כחיוביים לקורונה התגוררו בערים שהוגדרו אז ירוקות לפי תוכנית הרמזור. אתמול 14.6% מהמאובחנים החדשים מתגוררים ביישובים שמוגדרים ירוקים. מנתוני משרד הבריאות עולה עוד כי 12% מהמאובחנים אתמול מתגוררים ביישובים אדומים, 25.2% בכתומים ו-48.2% בצהובים.
לאחרונה שונו הקריטריונים ברמזור. יישוב ירוק הוא בעל ציון עד 4.5, צהוב מ-4.5 ועד 6, כתום מ-6 ועד 7.5 ואדום מ-7.5 ומעלה. מבין הערים הגדולות נחשבת ירושלים לעיר כתומה, שמתקרבת מאוד לאדום (ציון 7.4), תל אביב צהובה (ציון 5.7), גם חיפה צהובה (ציון 6), ראשון לציון ירוקה (ציון 4.5), פתח תקווה צהובה (ציון 5.8), אשדוד כתומה (ציון 6.8), באר שבע צהובה (ציון 5.3), נתניה גם כן צהובה (ציון 5.8) ובני ברק אדומה (ציון 8.2). בין הערים האדומות ניתן למצוא גם את ביתר עילית (ציון 9), טמרה (ציון 8.5) ואלעד (ציון 7.9).

שרן השכל. למה? הח"כית מהליכוד סייעה בלילה להפיל את חוק דחיית התקציב. היא לא התייצבה להצבעה ולא ענתה לשיחות מהנהלת הקואליציה, וכך סייעה להטות את כף המאזניים לטובת המתנגדים. יחד איתה ב"מרד" חברת הכנסת מיכל שיר, שהצביעה נגד החוק, והודיעה על הצטרפותה למפלגתו של גדעון סער. "הגיע הזמן לשים סוף לאלו שמנצלים את תנועת הליכוד ופועלים נגדה", כתב עליהן יו"ר הקואליציה מיקי זוהר.

5 צפייה בגלריה
פעילות המטה של גדעון סער לקראת הפריימריז בליכוד
פעילות המטה של גדעון סער לקראת הפריימריז בליכוד
ח"כ שרן השכל
(צילום ארכיון: יאיר שגיא)

סיפור אמיתי של בחור ישראלי: נער הושלך מספינה בלב ים על ידי מאבטחים - ותובע מיליונים מחברת הנסיעות.

סמים, תקשורת עם העולם הבא וילד מחוץ לנישואים - משפחת המלוכה הנורבגית נותנת פייט רציני לארמון בקינגהם בכל הנוגע להתנהגות לא נאותה. קבלו את כל הפרטים
והמונה טועם שלנו מצא דוכן אוכל רחוב בתוך מתחם לחומרי בניין באזור התעשייה הישן בראשון לציון. שם, בין נהגי המשאיות לקבלני הבנייה, זלל שניצל חלה, שעוד ידובר בו רבות.


הדר סתיו, מגיהה בדסק החדשות: יש רגעים בחיים של כל נון קונפורמיסט שבהם הוא מוצא את עצמו מודה בתבוסה שהפעם הרוב צודק. זה מה שקרה לי עם "חזרות" של כאן 11. ראיתי את ההייפ ברשתות החברתיות, קראתי את הביקורות המהללות, והתיישבתי לצפות בסדרה בתקווה שכל הבילד אפ הזה הולך לקרוס ואני אקבל אישור לטעם האקסקלוסיבי שלי. לצערי זה לא קרה. "חזרות" שנכתבה על ידי נועה קולר וארז דריגס, שגם משחקים בה את התפקידים הראשיים, היא סדרה מעולה. כזאת שגורמת לי לרצות שיקחו עוד מכספי המיסים שלי ויעשו יותר כאלה ועכשיו.
5 צפייה בגלריה
ארז דריגס ונועה קולר
ארז דריגס ונועה קולר
ארז דריגס ונועה קולר
(צילום: ורד אדיר)
קולר ודריגס משחקים את איריס ותומר, בני זוג שיצרו ביחד הצגה על מערכת היחסים שלהם, אלא שזו מתפרקת רגע לפני הפריצה הגדולה. הם אמנם מגשימים את החלום, אבל עכשיו הם תקועים ביחד כקולגות. וכאילו שלעבוד עם האקס זה לא מספיק גרוע, הם צריכים לביים את שחקני ההצגה (אגם רודברג ואיתי תורג'מן) ולחיות מחדש את הכשלים של מערכת היחסים שלהם, מה שיוצר אינסוף רגעים קומיים-טרגיים נוגעים ללב.
"חזרות" היא סדרה מצחיקה וחכמה שנותנת הצצה כנה ומכמירת לב אל אחורי הקלעים של עולם התיאטרון ואחורי הקלעים של מערכות יחסים, עם כל היופי, הכיעור והאנושיות שבהן. תעשו לעצמכם טובה ותקשיבו הפעם לחוכמת ההמון.