יותר מאלפיים דו"חות: סגר הקורונה השני נכנס לתוקפו ביום שישי בצהריים, ערב ראש השנה, וכבר במהלך השבת נרשמו 2,044 דו"חות בגין יציאה ממקום המגורים לפעולה או למטרה שאינה מותרת. כך עלה מנתונים שפרסמה בצהריים (יום א') משטרת ישראל.
כבישים ריקים, לצד התקהלויות: הרחובות, הכבישים והחופים נותרו שוממים בראש השנה. אך חרף הסגר, במהלך החג התקיימו כמה אירועים שבהם התרחשו התקהלויות - חלקן תוך מצג של קיום הפגנה וחלקן בעסקים שפתחו למרות האיסור. כבר ביום שישי קיימו מוחים נגד בנימין נתניהו ארוחת חג המונית בבלפור. בשבת התקיימו מסיבות בחופי פרישמן וגורדון בתל אביב. הערב תועדו כבר שיירות בדרך להפגנה בבלפור נגד נתניהו.
האיום של המסעדנים: מסעדנים ששוחחו עם ynet מאיימים להחריף את המחאה נגד התקנות החדשות, ובעיקר בשל האבחנה בין משלוחים לאיסוף עצמי. הם מבהירים שבכוונתם להוציא משלוחים גם ללקוחות שיגיעו לפתח המסעדה: "לא לאפשר להוציא טייק אוויי זאת עוולה".
נתוני הקורונה: 1,229 חולי קורונה מתו בישראל מאז חודש פרוץ המגפה מרץ, ו-906 מהם (73.8%) מאז 1 ביולי. כך עולה מנתוני משרד הבריאות. מתחילת ספטמבר מתו מהנגיף 285 בני אדם. מהנתונים ניתן לראות בבירור כי מאז חודש יולי חלה עלייה חדה ומדאיגה במספר הנפטרים בישראל.

6 צפייה בגלריה
מחסומים בתל אביב
מחסומים בתל אביב
מחסומים בתל אביב
(צילום: EPA)

6 צפייה בגלריה
כיכר דיזנגוף
כיכר דיזנגוף
תקיעה בשופר בכיכר דיזנגוף
(צילום: מוטי קמחי )
6 צפייה בגלריה
כבישים ריקים בסגר החג
כבישים ריקים בסגר החג
כבישים ריקים בסגר החג
(צילום: משה מזרחי)
6 צפייה בגלריה
מחסומים ליד ירושלים
מחסומים ליד ירושלים
מחסומים ליד ירושלים
(צילום: EPA)
6 צפייה בגלריה
הפגנה נגד הסגר בחוף פרישמן
הפגנה נגד הסגר בחוף פרישמן
הפגנה נגד הסגר בחוף פרישמן
(צילום: מוטי קמחי)

ניסיון רצח במצפה רמון: ביום שישי דקר תושב מצפה רמון את אשתו לעיני בנם הפעוט ופצע אותה באורח קשה. במהלך האירוע התקשרה האישה להוריה, שסיפרו לאחר מכן: "שמענו את הכול בטלפון. היא התקשרה אלינו ואמרה שהיא עוזבת אותו עם הילד. היא צעקה 'אבא, אימא, הוא הורג אותי'. שמענו את הצרחות והתקשרנו למשטרה".
החסידים נסוגו, הררי זבל נשארו: כשל הניסיון של חסידי ברסלב להגיע לאומן דרך בלארוס. אלפים שהיו תקועים במשך ימים בגבול אוקראינה, החלו לשוב על עקבותיהם מבלי שהגיעו ליעדם - קבר רבי נחמן באומן. במקום שאותו עזבו נותרו הררי אשפה.
הבאה בתור - כוויית? נשיא ארה"ב דונלד טראמפ סבור שהמדינה הערבית הבאה שתכונן יחסים עם ישראל תהיה כוויית. הוא נועד עם בנו של אמיר כוויית, ובמסיבת עיתונאים שערך אחריה אמר כי הכווייתים "נלהבים מאוד לגבי מה שקורה, וייתכן שיהיו במהירות חלק מזה".
מתיחות בצמרת הסעודית: במקביל, ה"וול סטריט ג'ורנל" דיווח על מחלוקת בתוך בית המלוכה של סעודיה בשאלת הידוק היחסים עם ישראל, לאור מהלכי הנורמליזציה של איחוד האמירויות ובחריין. לפי הדיווח, יורש העצר מוחמד בן סלמאן תומך בכינון יחסים כלכליים עם ישראל ובשיתוף פעולה נגד איראן, בניגוד לאביו המלך סלמאן.
ממשל טראמפ מגביר את הלחץ על איראן: חודש לאחר שארה"ב הפעילה את מנגנון ההחזרה המהיר של כלל הסנקציות הבינלאומיות על טהרן, הודיע מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו, כי המהלך נכנס לתוקף וכל הסנקציות הוטלו מחדש. מדובר במהלך שגם בעלות בריתה וגם יריבותיה של ארה"ב מתנגדות לו וצפויות להתעלם ממנו.



6 צפייה בגלריה
דידי הררי מירית הררי
דידי הררי מירית הררי
מירית ודידי הררי
(צילום: אינסטגרם)
מות השופטת, והקרב על היורשת: שופטת בית המשפט העליון של ארצות הברית רות ביידר גינסבורג הלכה לעולמה במהלך החג בגיל 87. היא נפטרה בביתה בוושינגטון מסיבוכים של סרטן הלבלב. מותה עשוי לאפשר לנשיא טראמפ לחזק עוד יותר את הרוב השמרני בבית המשפט.
איחולים מרחבי העולם: מנהיגים מרחבי העולם פרסמו ברכות לעם היהודי לרגל חגיגות ראש השנה. שר החוץ של איחוד האמירויות עבדאללה בן-זאיד צייץ בטוויטר "שנה טובה" בעברית. נשיא ארה"ב דונלד טראמפ התייחס להסכמי השלום בבית הלבן וכתב: "החגים השנה מגיעים עם תחושת אופטימיות לעם בישראל. שר החוץ האיראני פרסם תמונות של יהודים מתפללים בבתי כנסת ברפובליקה האיסלאמית וכתב: "לרגל השנה החדשה, מאחל ליהודים - האיראנים ובכלל - אושר, ומעל לכל בריאות".
מירית הררי נפטרה: לאחר שנתיים של טיפולים אגרסיביים שכללו אשפוזים מרובים בבית החולים איכילוב, הלכה הבוקר מירית הררי לעולמה בגיל 52. הריאיון האחרון שלה וחגיגת החיים שלה - בתמונות.
מסין להולנד: עכשיו זה רשמי - ערן זהבי חתם לשנתיים בפ.ס.וו איינדהובן. החלוץ הישראלי עזב את גוואנגז'ו הסינית אחרי ארבע שנים מוצלחות וחזר לאירופה בפעם השנייה בקריירה.
מזג אוויר נוח יחסית בימים הקרובים: מחר (שני) תחול ירידה קלה בטמפרטורות, אך עדיין יהיה חם מהרגיל לעונה בהרים ובפנים הארץ והביל במישור החוף. יום שלישי יהיה מעונן חלקית עד בהיר, תחול ירידה קלה נוספת בטמפרטורות והן יהיו מעט גבוהות מהממוצע לתקופה. ברביעי יהיה מעונן חלקית עד בהיר, עם עוד ירידה קלה בטמפרטורות - שיהיו רגילות לעונה.