הפללת 78 סוחרי הנשק - הפעלת הסוכן היקרה בתולדות המשטרה

מבצע "אושן": מאות שוטרים מהמחוז הצפוני של המשטרה פשטו הבוקר על בתיהם של לפחות 64 סוחרי נשק, שנחשבים מהגדולים בישראל, ולפחות עוד 14 מעצרים צפויים בהמשך. למבצע קדם גיוס של סוכן סמוי - עבריין שחצה את הקווים, שבמשך שנה ביצע עשרות עסקאות עם 78 סוחרים.
יותר מארבעה מיליון שקל העבירה המשטרה לעבריין שגויס כסוכן כדי שירכוש כלי נשק בלתי חוקיים ויפליל את הסוחרים. בסך הכול עלה המבצע כשישה מיליון שקל, הרבה מעבר למה ששיערו תחילה.
הערב קיימו ראש הממשלה נפתלי בנט, השר לביטחון פנים עמר בר-לב ובכירי המשטרה מסיבת עיתונאים בתום סקירת כלי הנשק שנתפסו במסגרת המבצע. בנט אמר כי מדובר באחד המבצעים המתוחכמים והנועזים, כלשונו. "השימוש המופקר בנשק בחברה הערבית גובה חיי אדם. במשך שנים נבנה כאן אחד ממצבורי הנשק הבלתי-חוקיים הגדולים במזרח התיכון, ואת זה אנחנו נפרק. צריך להבין - אלה לא חיילים זוטרים, אלה סוחרי נשק", הוא הוסיף.

2 צפייה בגלריה
סקירה של הנשקים שנתפסו לאחר מבצע "אושן"
סקירה של הנשקים שנתפסו לאחר מבצע "אושן"
סקירה של הנשקים שנתפסו לאחר מבצע "אושן"
(צילום: לע"מ)


לקריאה נוספת


הקלות קורונה. "זו לא מסיבת סיום לקורונה"

ראש הממשלה בנט ושר הבריאות הורוביץ הודיעו על שורת הקלות - בהתאם להמלצת גורמי המקצוע במשרד הבריאות לאור הירידה בתחלואה ובמניין הנדבקים. "גל הדלתא בדעיכה והנתונים מראים זאת בצורה מאוד ברורה. הירידה התלולה שאנחנו רואים בנתוני התחלואה מאז ובזכות ההחלטה החשובה על מתן הבוסטר מעידה על סופו של הגל הרביעי אבל אני אגיד על מה זה לא מעיד - זה לא מעיד על סופה של הקורונה וזו לא מסיבת סיום בשום צורה", אמר השר.
ההקלות שעליהן סיכמו בנט והורוביץ: בשטחים פתוחים, יבוטלו כלל מגבלות ההתקהלות. במקומות פתוחים ניתן יהיה לקיים אירועי תרבות, ספורט ותפילה, עד 1,000 משתתפים ובישיבה, ללא חובת תו ירוק. אצטדיוני כדורגל ומקומות נוספים נחשבים כמקומות שמורים - ועליהם לא חלה כל מגבלה. במקום סגור ניתן יהיה לקיים אירועי תרבות, ספורט ותפילה עד 100 משתתפים ובישיבה, ללא חובת תו ירוק. התפוסה המרבית באולמות אירועים סגורים תעלה מ-400 ל-600 משתתפים, תחת כללי התו הירוק. גני אירועים יורשו לקיים אירועים בשטח פתוח בלבד ללא מגבלת תפוסה, בכללי התו הירוק. תבוטל חובת עטיית מסכה בהתקהלות מעל 100 אנשים בשטח פתוח.


ח"כ מנסור עבאס נפגש בידיעת בנט עם עבדאללה מלך ירדן

בידיעת ראש הממשלה בנט, נפגש היום יו"ר רע"מ מנסור עבאס עם מלך ירדן עבדאללה. גורמים פוליטיים בממשלה אמרו כי עבאס קיבל לפני חודש הזמנה רשמית מהמלך לבקר בארמון בעמאן והתלבט תחילה אם לנסוע, אבל לבסוף החליט לקיים את הביקור. במהלך הפגישה דנו השניים בהתפתחויות האחרונות בשטחים ובדרכים לקדם את תהליך השלום. המלך הדגיש בפגישה את עמדתו שתומכת בפלסטינים במאמצם להשיג את הזכויות הצודקות והלגיטימיות.
בנוסף, המלך הדגיש בפני עבאס את הצורך לכונן שלום צודק וכולל על בסיס פתרון שתי המדינות, שיבטיח הקמת מדינה פלסטינית עצמאית שבירתה מזרח ירושלים. בהודעה הרשמית צוין כי ח"כ עבאס מצדו שיבח את עמדות מלך ירדן ביחס לסוגיה הפלסטינית ואת מאמצי הממלכה לשמור על הסטטוס קוו בירושלים. בנוסף, בהודעת לשכת המלוכה נאמר כי עבאס הודה למלך ירדן על הסיוע שלה לפלסטינים אזרחי ישראל, בעיקר בתחומי החינוך והעלייה לרגל למכה.
2 צפייה בגלריה
פגישתם של מנסור עבאס ומלך ירדן עבדאללה בארמון עמאן
פגישתם של מנסור עבאס ומלך ירדן עבדאללה בארמון עמאן
פגישתם של מנסור עבאס ומלך ירדן עבדאללה בארמון עמאן

לקריאה נוספת
מחר יתקיים הדיון המכריע של צוות הטיפול במגפות והצוות המייעץ לחיסוני הקורונה על חיסון לילדים בגילאי 11-5. בצל האיומים על המומחים, הדיון לא ייפתח לציבור.
המשך משפט תיקי האלפים של יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו בבית המשפט המחוזי בירושלים.
אתמול היה שיא גל החום, ומחר וביום חמישי צפויות הטמפרטורות לרדת מעט, אולם גל החום יימשך. בשבוע הקרוב לא צפוי גשם, אך גם לא מזג אוויר שרבי.
מספר חולי הקורונה בישראל הוא קצת פחות מ-6,200, ובכמה יישובים מספר החולים הפעילים עומד על 0. מדובר בצופים, אלעזר, פדואל, עתלית, פסוטה, קדומים, אליכין, עין קנייא, להבים, כפר ורדים, בית חשמונאי, ברקת, רבבה, קציר, עלי, עלי זהב, בית יצחק-שער חפר, עפרה, שתולים, כפר האורנים, נוקדים, כפר תבור, יקיר, גבעת ברנר, בית ג'אן, צור יצחק, מייסר, ניצן, תל מונד, שמשית, מתן, בני עי"ש, ג'וליס, שוהם, אחוזת ברק, חורפיש, מעיליא, גן נר, פסגות, כפר אדומים, בת חפר, מעגלים, חספין, צור משה, שייח' דנון, ברכה, הושעיה, הר אדר, זמר, נופית, וסאג'ור.
ויש גם כמה ערים שבהם יש פחות מ-15 חולים פעילים. (משרד הבריאות אינו מפרסם את המספר המדויק במקרה של בין 1 ל-15 חולים). מדובר בין היתר ביהוד, אור עקיבא, שדרות, קריית אונו, מגדל העמק, עראבה, כפר קאסם, מעלות-תרשיחא, קריית אתא, אריאל, באר יעקב, נשר, קריית מוצקין, טירת כרמל, גבעת שמואל, רמת השרון, יקנעם עילית, כפר יונה, הוד השרון, נס ציונה, קריית ביאליק, קריית שמונה וגבעתיים.
אריה שיף. רק תשעה חודשי עבודות שירות נגזרו על שיף (71), שהורשע בהמתה בקלות דעת לאחר שירה למוות במוחמד אלאטרש שפרץ למכוניתו בערד לפני שנה. משפחת הפורץ אמרה בתגובה: "אבא ל-10 ילדים לא חזר הביתה כי אריה שיף ירה לו בראש. מקווה שהפרקליטות תערער".
מלחמת האזרחים באתיופיה והקשר הישראלי. קרבות הדמים בחבל תיגראי מאיימים להתפשט לאדיס אבבה, ובין המוני המקומיים שבסכנה גם קרובים של בני הקהילה בארץ. ד"ר דוד רטנר, חוקר היסטוריה בת זמננו של אתיופיה וקרן אפריקה - הכותרת, הפודקאסט היומי.
מחקר חדש מגלה כי כוכב שביט התפוצץ מעל צ'ילה לפני 12 אלף שנה.
יוצר "משחק הדיונון" אומר כי "תהיה עונה נוספת - לא יודע מתי".
והמונה טועם מצא מנת קבב בפיתה חמה ורכה שצריך לאכול בסבלנות.