ביום המאבק באלימות נגד נשים: אישה נורתה למוות במרר שבגליל

רשא סיתאווי, בת 32 נמצאה אחר הצהריים ללא רוח חיים בבית מגורים בעיר מרר שבגליל, אחרי שלפי החשד נורתה. בתה בת ה-6, שלא נפגעה, הייתה לצדה. מדובר באישה ה-22 שנרצחה מתחילת השנה, ובנרצח ה-118 בחברה הערבית.
היום מצוין יום המאבק באלימות נגד נשים. במדינת ישראל, יש לציין, תהליך השיקום של גברים אלימים הוא וולונטרי - כלומר נתון לבחירתו של האדם שהורשע בעבירות אלימות. גם סנקציות אין: כל אדם שהורשע בעבירת אלימות במשפחה ומסרב לעבור טיפול עובר בדיקת מסוכנות. אם הוא עובר אחת ונמצא מסוכן - אין כיום למדינת ישראל איך למנוע ממנו לפגוע שוב.
בשנת 2020 נרצחו 26 נשים (מתוכן 13 בידי בני זוגן), לעומת 17 נשים שנרצחו ב-2019 (מתוכן 5 בידי בני זוגן). 4 מתוך 13 נשים שנרצחו בידי בני הזוג בשנה שעברה התלוננו במשטרה על אלימות לפני הרצח. כמחצית מהנשים שנרצחו על ידי בן משפחתן היו מוכרות לשירותי הרווחה.
2 צפייה בגלריה
רשא סיתאווי הנרצחת
רשא סיתאווי הנרצחת
רשא סיתאווי הנרצחת

לקריאה נוספת


15 אלף דולר בחודש, שלוש קומות ובריכה: הדירה הסודית של חוגג נחשפת

החקירה שהחלה ככלכלית, הולכת ומתקדמת דווקא בחלקה האחר - עבירות המוסר: המשטרה שחררה הבוקר ממעצר באופן מפתיע שניים מהאנשים הכי קרובים לאיש העסקים ובעלי בית"ר ירושלים משה חוגג, שנעצרו בפרשת "המשחק הגדול". כך נודע ל-ynet. השניים, שנעצרו לפני 10 ימים, נחשדו בניהול מאות מיליוני דולרים של החברות של חוגג, ואמורים היו לשהות במעצר עד לשבוע הבא. החשודים גילו כי המשטרה חשפה את הדירה הסודית שבה לפי החשד בוצעו עבירות מין ועבירות סמים.
אותה דירה יוקרתית, כך עולה מממצאי המשטרה, הוחזקה על-ידי אחת מהחברות שבבעלות חוגג והושכרה בכ-15 אלף דולר בכל חודש. הדירה נמצאת בקומה העליונה של אחד המגדלים בשכונת היוקרה פארק צמרת בתל אביב, משתרעת על שלוש קומות ויש בה גם בריכת שחייה. גורמים המעורים בחקירה אמרו כי הדירה הייתה "זמינה" לכל המעגל שסבב את חוגג.
לקריאה נוספת

מחר יתקיים הבלאק פריידיי האהוב על קהל הקונים הישראלי. התרסקות הדולר והאירו גורמת לקניות האונליין להיות משתלמות יותר מתמיד.
החל מחצות הלילה בין חמישי לשישי, תתאפשר הצגת תוצאת בדיקת אנטיגן שלילית, שבוצעה במהלך 24 שעות האחרונות, לפני כניסה לישראל כחלופה להצגת תוצאת בדיקת PCR שלילית שבוצעה במהלך 72 שעות לפני הטיסה.
מחר הטמפרטורות יתחילו לעלות בהדרגה, ובימים הראשונים של השבוע הבא יהיה חם מהרגיל, כשהטמפרטורות בחוף יגיעו ביום שני ל-28 מעלות.
סלובקיה וצ'כיה, שתי מדינות שהרכיבו שהרכיבו את צ'כוסלובקיה עד 1993, הן שתי מדינות שבהן מספר המאומתים בשבוע האחרון ביחס לאוכלוסייה הוא הגבוה בעולם. בסלובקיה נשברו בימים האחרונים שיא התחלואה כשאתמול אובחנו במדינה 10,315 חיוביים לנגיף והיום עוד 10,165. ביומיים האחרונים מתו במדינה 122 חולי קורונה מסיבוכי המגפה.
למעשה מתחילת החודש אובחנו במדינה כ-158 אלף חיוביים לקורונה וזאת מתוך כ-642 אלף מאומתים בסך הכול מאז פרוץ המגפה. כלומר, כרבע מתוך המאומתים בסלובקיה אובחנו ב-25 הימים האחרונים. בצ'כיה השכנה – שבה מספר התושבים כפול - המצב חמור לא פחות. אתמול אובחנו במדינה 25,877 חיוביים לקורונה (שיא יומי חדש) והיום עוד 18,004. ביומיים האחרונים מתו 137 חולים בצ'כיה מסיבוכי המגפה.
מתחילת החודש אובחנו בצ'כיה כ-300 אלף חיוביים לנגיף, זאת מתוך כ-2,062,000 מאומתים מאז פרוץ המגפה. כלומר אחד מכך שבעה מאומתים אובחנו בחודש הזה. צ'כיה מדורגת במקום השביעי בעולם במספר המאומתים מאז פרוץ המגפה ביחס לאוכלוסייה. מהנתונים של אתר worldometers עולה כי 19.2% מתושבי המדינה אובחנו כחיוביים לקורונה מאז תחילת 2020. סלבוקיה מדורגת במקום ה-30 ושם "רק" 11.8% מהתושבים אובחנו כמאומתים.
מפקד כלא גלבוע. פרדי בן שטרית אמר בוועדת הבדיקה לבריחת המחבלים מכלא גלבוע כי ב-2017 היה "סרסור בחיילות חובה על-ידי אסירים ביטחוניים" במסגרת עדותו.
בפעם הקודמת זה הסתיים במלחמה: האם פוטין נערך לעימות עם אוקראינה? הכותרת, הפודקאסט היומי.
שבע שנים אחרי שעזב לערוץ המתחרה, טל מוסרי חוזר לערוץ הילדים וינחה את "ששטוס".
ריצ'ארד ברנסון הפתיע ובת 44 מהקריביים תטוס לחלל עם בתה.
2 צפייה בגלריה
ברנסון מפתיע את קיישה בביתה
ברנסון מפתיע את קיישה בביתה
ברנסון מפתיע את קיישה בביתה
(צילום: OMAZE / AFP)
וסוף סוף וואטסאפ משיקה כלי ליצירת סטיקרים.
קלף מלוכלך - yes. מי שיצפה בסדרת הדוקו הנ"ל (שלושה פרקים סך הכל) ירוץ ללמוד ברידג' ויישב מספר שעות בחיפושי גוגל כדי לגלות את כל פרטי הסיפור שכנראה לא הכיר. אם כי ב-ynet דווח על הסיפור יותר מפעם אחת.
בסדרה מובא סיפורו של אלוף העולם בברידג' - כחול לבן. לוטן פישר מראשל"צ, מי שטיפס כבר בגיל הכי גבוה שיש ונפל הכי חזק שניתן. האם הוא רימה כפי שטוענים או שהוא אמין כפי שהוא טוען? סדרה מרתקת.