הרוב המכריע של הנפטרים – לא חוסנו נגד קורונה. 78% מ-935 הנפטרים מקורונה בחודש פברואר לא התחסנו כלל או שהתחסנו במנה אחת בלבד. היתר כבר חוסנו בשתי מנות - אך אצל חלקם לא חלף שבוע מהמנה השנייה. על פי נתוני משרד הבריאות, מתוך 19 אנשים שנפטרו אתמול – 16 לא התחסנו בכלל. ביום שני, מתוך 18 בני אדם שנפטרו – 12 כלל לא התחסנו.
נכון לאתמול כ-1,181,000 ישראלים בני 16 ומעלה לא התחסנו כלל. 716 אלף מהם הם מהחברה הכללית, שם 11% טרם התחסנו במנה הראשונה, 460 אלף מהחברה הערבית – שם 25% טרם התחסנו כלל ו-171 אלף מהחברה החרדית – שם 18% לא הגיעו להתחסן עדיין. מקדם ההדבקה עלה בחזרה ל-1. בדו"ח אמ"ן נכתב כי העלייה במקדם ההדבקה קשורה כנראה בהסרת המגבלות ובתרומת הווריאנט הבריטי, שהפך זה מכבר לדומיננטי בישראל
לקריאה נוספת
האם תיפתח חקירה על פשעי מלחמה בעזה וביהודה ושומרון? התובעת היוצאת בבית הדין הפלילי הבינלאומי, פאטו בנסודה, הודיעה על פתיחת חקירה בעניין פשעי מלחמה שבוצעו בעזה וביהודה ושומרון מ-13 ביוני 2014, יממה אחרי פתיחת מבצע "שובו אחים" שהוביל בהמשך למבצע "צוק איתן". "במסגרת אמנת רומא, כשמדינה פונה לבית הדין בטענה שישנו בסיס לפתיחת חקירה - אנו מחויבים לפעול", כתבה.
4 צפייה בגלריה
בית הדין הפלילי בהאג
בית הדין הפלילי בהאג
בית הדין הפלילי בהאג
(צילום: shutterstock)
בנסודה מסיימת את תפקידה בחודשים הקרובים - וההחלטה לא תחייב את מחליפה קארים חאן הבריטי. גם ארגון הטרור חמאס עשוי למצוא את עצמו בצד הנחקר. ראש הממשלה נתניהו אמר כי החלטתה של בנסודה היא התקפה על מדינת ישראל. גם נשיא המדינה ראובן ריבלין התייחס להחלטה, והגדיר אותה שערורייתית. הרשות הפלסטינית בירכה על הודעת התובעת הכללית.
לקריאה נוספת
עדכון ברמזור - איפה ילמדו בזום? אחרי מספר לא מבוטל של חודשים בבית, ביום ראשון הקרוב תלמידי ז'-י' צפויים לחזור לכיתות - אבל מנתוני הרמזור שהתפרסמו היום, בחלק מהרשויות תלמידים ימשיכו ללמוד בזום, וברשויות אחרות ילדים שכבר היו בבתי הספר ובגנים ייאלצו לשוב ללמידה מרחוק.
קצת מתמטיקה: ביישובים הירוקים והצהובים כל הילדים יוכלו להגיע לבתי הספר ולגנים. בנוסף ייפתחו מוסדות החינוך בשכונות וביישובים "כתומים בהירים" עם ציון 7 ומטה ברמזור, אשר שיעור ההתחסנות בהם בגילאי 50+ הוא 70% ומעלה בניכוי מחלימים.
4 צפייה בגלריה
בית ספר בירושלים
בית ספר בירושלים
בית ספר בירושלים
(צילום אילוסטרציה: EPA)
אתמול פרסם משרד החינוך את מתווה הלימודים בכיתות ז'-י'. לפי המתווה, הלימודים יתקיימו בקבוצות קבועות של עד 20 תלמידים בקבוצה, לפחות יומיים בשבוע. בתי הספר יהיו פתוחים 6 ימים בשבוע. מורה יוכל לעבור בין 4 קבוצות קבועות לכל היותר, ואילו תלמיד יוכל לעבור בין 2 כיתות אורגניות/קבוצות. בנוסף הוחלט אתמול כי כלל מסגרות החינוך המיוחד ביישובים ירוקים, צהובים וכתומים בהירים ישובו למתכונת פעילות מלאה, כולל בימי שישי. ביישובים אדומים וכתומים שאינם הוחרגו תימשך מתכונת הפעילות הנוכחית, עד השעה 14:00 בצהריים.
נמצאה המזהמת. השרה להגנת הסביבה, גילה גמליאל חשפה היום כי הספינה שגרמה לזיהום היא מלוב, שיצאה מאיראן. כבר בשעות הצהריים צייצה השרה בטוויטר: "שמנו את ידינו על האונייה העבריינית". "זרוענו הארוכה תגיע לכל מי שיפגע בטבע, בים ובחופים שלנו".
4 צפייה בגלריה
דגים מתים מזיהום בחוף אשדוד
דגים מתים מזיהום בחוף אשדוד
דגים מתים בחוף אשדוד
(צילום: רויטרס)
אתמול אמרה השרה גמליאל, שהגיעה לחופים רק ארבעה ימים לאחר שגושי הזפת הראשונים הגיעו לחופי ישראל: "הזיהום נעשה בוודאות בזדון - או שהאונייה שפכה בכוונה את השמן לים, או שהשמן נשפך עקב תקלה ובעל האונייה היה חסר חמלה כלפי הטבע ולא התריע לרשויות. אנחנו נעשה הכל, ונגיע לאן שצריך בארץ ובעולם - במטרה לאתר את האונייה האחראית לזיהום בחופי ארצנו".
לקריאה נוספת
מחר בשעות הבוקר יהיה חורפי וקר. שלג ירד בחרמון ובפסגות הגבוהות של הגולן. הגשם ייחלש משעות הצהריים וייפסק משעות אחר הצהריים והערב.
החמרה של כאב כרוני במהלך המגפה. היום העבירה אלי העיתונאית ג'ודי סגל איצקוביץ' פרסום הודעה לתקשורת על מחקר שבוצע בספרד, באוניברסיטת אוברטה של קטלוניה. במעל ל-500 חולים שסבלו מכאב כרוני במשך שנים (7 שנים בממוצע), ברובם, הכאב החמיר במהלך המגפה. 88% ממשתתפי המחקר היו משתתפות בין הגילאים 30-59. עובדה זו לא מפתיעה, משום שכאב כרוני נפוץ יותר בקרב נשים. כמעט כולן ציינו כאב ביותר מאזור אחד בגוף, כגון, בטן, גב וצוואר. מהדיווח עולה, שנמצא קשר בין החמרת הכאב בתקופה האחרונה לבין המאפיינים הבאים: דאגה לעתיד, חוסר ביטחון תעסוקתי, היכרות עם מישהו שמת מקורונה, חשש מהידבקות בנגיף וגם מגורים משותפים עם מספר גדול של אנשים. משתתפים רבים ציינו שבזמן הסגר הופיעו אצלם הפרעות שינה, מחשבות שליליות, תחושת עצב ובדידות. הם גם התלוננו על ירידה בפעילות גופנית.
בנושא חשוב זה טרם בוצע מחקר מסכם בארץ, אבל, מפרסומים אחרים אנו יודעים על קשיים בתקופה זו אצל חולים שסבלו מכאב כרוני לפני המגפה. גם סקר שבוצע בארה"ב בשנה שעברה גילה שחולים אלה סובלים יותר מכאב בימים אלה, חשים קושי נוסף בקבלת טיפול ורואים את עצמם כקבוצת סיכון לחלות בקורונה קשה.
חולה שסובל מכאב כרוני, כל תפיסת עולמו משתנה. כאב זה מסתיר הכול ומרכז ומצמצם את כל המחשבות לבעיה זו. יש להמליץ לאנשים אלה לגבש יחד עם הרופא המטפל תכנית התמודדות אישית המותאמת לתקופה. אחד מיסודות תכנית זו הוא שימוש מושכל ברפואה מרחוק, התאמת פיזיותרפיה ופעילות גופנית ולא רק תרופות ומנוחה.
אתמול הודיע איגוד השידור האירופי כי האירוויזיון יתקיים כמתוכנן בחודש מאי ברוטרדם. לרגל ההכרזה בדקנו מה מצב התחלואה בקורונה בהולנד. בהולנד אובחנו מאז פרוץ המגפה כ-1.1 מיליון מאומתים והיא מדורגת במקום ה-21 בדירוג זה. למעלה מ-15,600 הולנדים מתו מאז פרוץ המגפה.
מאז תחילת 2021 אובחנו במדינה כ-300 אלף מאומתים – לאחר שרק בדצמבר אובחן מספר דומה של מאומתים במדינה. אתמול אובחנו בהולנד 3,981 מאומתים חדשים, קצת פחות מהנתון בישראל.
מבחינת התמותה – הגל הראשון היה קטלני במיוחד ועד סוף מאי מתו במדינה כ-6,000 חולי קורונה, מתוך כ-45 אלף מאובחנים. בגל השני מתו עוד כ-9,600 חולים – מתוך למעלה ממיליון מאובחנים. מתחילת השנה מתו בהולנד למעלה מ-4,000 חולי קורונה.
סטנדאפ ניישן. למה? בגלל איסור פרסום הופעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בתוכנית. הקטע בכיכובו אמור היה להיות משודר אתמול, אך יו"ר ועדת הבחירות, השופט עוזי פוגלמן, אסר זאת. בג"ץ דחה לאחר מכן על הסף את עתירת הליכוד נגד ההחלטה. בהחלטתו כתב פוגלמן כי "לאורך הקטע כולו שזורים מסרים שנוגעים במישרין לסוגיות שנמצאות בימים אלה על סדר היום הפוליטי".
קמפיין יהדות התורה: המתגיירים הרפורמים הושוו לכלבים.
אמזון שינתה את הלוגו המעודכן שלה באפליקציה לאחר שכמה משתמשים ציינו כי הוא מזכיר את היטלר.
4 צפייה בגלריה
לוגו אמזון היטלר
לוגו אמזון היטלר
לוגו אמזון
(.)
פודקאסט האקטואליה של ynet - "הכותרת": והיום עם אסף זגריזק על מחדלי העבר שהפכו את רכבת ישראל למה שהיא היום.
והמון מזל טוב ללוסי אהריש וצחי הלוי שהביאו בן לעולם.