צביקה פיק הלך לעולמו בגיל 72

המוזיקאי, המלחין והיוצר צביקה פיק, שחתום על כמה מהקלאסיקות הגדולות במוזיקה הישראלית, הלך לעולמו היום, והוא בן 72. "המאסטרו" אחז בקריירה מוזיקלית שנמשכה יותר מחמישה עשורים, בין היתר היה אחראי על שירים כמו "מרי לו", "אין מדינה לאהבה", "אהבה בסוף הקיץ" ו"דיווה", שזכה באירוויזיון 1998. ראשי המדינה, פוליטיקאים, חברים ומוזיקאים נוספים ספדו לו. "זו טרגדיה, הוא הגדול מכולם. מלך הפופ. חבל לי עליו, חבל לי על הבן הזה, הוא עשה פה פופ נוצץ עם מנגינות אמיתיות", אמרה מרגלית צנעני בדמעות ל-ynet.
"צביקה היה אמן מהפכני בדורו, מעמודי התווך של הפופ הישראלי", כתב ראש הממשלה יאיר לפיד. "צביקה הלך היום לעולמו, אך השירים והמנגינות שהותיר אחריו ימשיכו להתנגן עוד שנים רבות. יהי זכרו ברוך". נשיא המדינה יצחק הרצוג הוסיף: "כשרונו יוצא הדופן כיוצר הניב לתרבות הישראלית פנינים יפהפיות. הוא היה ישראלי כל כך, והתחבר באופן עמוק לשורשים העבריים העשירים שלנו, ובה בעת שיקף את יופי פניה של מדינת ישראל בעולם כולו. קולו ולחניו ימשיכו להתנגן באוזנינו האוהבות לשנים קדימה".
כזכור, באפריל 2018 דווח כי פיק חש ברע במהלך טיסה, וכי המטוס שעליו שהה הונחת בשל כך במיוחד בווינה. מאוחר יותר פונה לבית חולים, ובהמשך סיפר על החוויה: "פתאום לא יכולתי ללכת ולא להגיד שום דבר". בחודשים האחרונים פיק עמל על מופע חדש ואף שריין הופעות עתידיות שבהן תכנן לעמוד ולשיר מול הקהל, על אף המלצת המפיקים שלא יעשה זאת.
1 צפייה בגלריה
צביקה פיק
צביקה פיק
צביקה פיק
(צילום: סער יעקב, לע"מ)
לקריאה נוספת

סיפורי היום

שמונה נפצעו בפיגוע ירי לילי בעיר העתיקה בירושלים. מצבם של שניים מהפצועים מוגדר קשה, אחת מהן - אישה בהריון שיולדה. בבוקר המחבל הסגיר את עצמו, נהג המונית שהסיע אותו לתחנת המשטרה שעות אחרי שחזר: "אמרו לי 'ניצלת בנס'. יש לך אקדח ברכב".
הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט מצטרף למפלגה של גנץ וסער, ויש לה גם שם חדש: "'המחנה הממלכתי' יוצא לדרך".
הסוהרת שהתלוננה על אונס בכלא גלבוע התעמתה עם המחבל: "אני לא היחידה. תפסיק לשקר".
"שהאושר שלנו לא ייגמר": המכתב שלירון שנהרגה בתאונה כתבה לאמה.
דרמה בוושינגטון: גבר ריסק את מכוניתו לתוך מחסום בקפיטול, ירה באוויר – והתאבד

התחזית

הערב והלילה יהיה מעונן חלקית. מחר ללא שינוי ניכר בטמפרטורות, בשלישי תחול התחממות.

נתון אחד ביום / ירון דרוקמן

לראשונה בשנת 2022 אובחנו אתמול פחות מ-1,000 מאומתים לקורונה. על פי נתוני משרד הבריאות אובחנו אתמול 820 מאומתים לנגיף, המספר הנמוך ביותר מאז 25 בדצמבר 2021.
בסך הכול פוענחו אתמול כ-4,000 בדיקות ושיעור החיוביים עמד על מעט יותר מ-20%. מדובר במספר נמוך מאוד של בדיקות לעומת חודשים קודמים, שבהם בוצעו לעתים מאות אלפי בדיקות מדי יום. במקביל, מקדם ההדבקה נותר יציב והוא עומד על 0.73. דבר המעיד על דעיכה מתמשכת של המגפה.

מה חיפשו היום בגוגל?

מני מזוז. הממשלה אישרה היום את מינויו של שופט בית המשפט העליון לשעבר, לתפקיד יו"ר הוועדה המייעצת למינויי בכירים בשירות המדינה. שרת הפנים איילת שקד פנתה לראש הממשלה החליפי נפתלי בנט בבקשה להפעיל את זכות הווטו שלו על המינוי, אך זה סירב. מבין כלל השרים, רק שקד הצביעה נגד המינוי.

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

ומה עם המחירים? שוק הנדל"ן ממשיך להתקרר.
בלי בדיקות, בלי היסטוריה רפואית: זריקת ההרזיה שקל מדי לקבל מרופאים.
צעדת הציפור: התמונה המדהימה של כוס החורבות.
כוכב סרטי ספיידרמן: "אני לוקח הפסקה מהרשתות החברתיות למען בריאותי הנפשית".
והכישרון הגדול של הכדורסל הישראלי מסמן מטרה: "להגיע ל-NBA".