חברות הטכנולוגיה לא מסתירות את השאיפה שלהן למלא את חללי העבודה ואת הבתים שלנו ברובוטים. אמזון הציגה לפני כשנה את הרובוט הביתי והדי-בסיסי שלה אסטרו והיא ממשיכה להתקדם ולבצע רכישות בתחום; שיאומי הציגה לאחרונה רובוט הומנואידי (דמוי אדם) בשם CyberOne, שיוכל לנחם אותו כשאנחנו עצובים; ואילון מאסק צפוי להציג בסוף החודש את אופטימוס, הרובוט של טסלה שלטענתו יתאפיין ביכולות מתקדמות ביותר. גם בוסטון דיינמיקס, גוגל, סמסונג, דייסון וחברות נוספות משקיעות לא מעט משאבים בתחום. אבל האם אנחנו באמת נמצאים על סף עידן חדש, או שיעברו שנים לפני שיהיה לנו רובוט ביתי שיכול לשטוף את הכלים או להשקות את העציצים?
גיא אלתגר ומרטין גורדון עם הרובוט גריגיא אלתגר ומרטין גורדון עם הרובוט גאריצילום: אביגיל עוזי
השבוע ב"ריפרש" אנחנו מארחים את גיא אלתגר, המייסד והמנכ"ל של הסטארט-אפ Unlimited Robotics שפיתח את הרובוט גארי ולצדו פלטפורמה בשם RaYa לפיתוח יישומים לרובוטים. אם אתם שואלים אותו, אין ספק שבשנים הקרובות רובוטים יתפסו מקום משמעותי בחיים של כולנו. שוחחנו עם גיא על היכולות של גארי, שכבר מסייע לצוותים בבית חולים ובבית מלון, על הצורך של התעשייה ברובוטים לאור המחסור המשמעותי בעובדים, וגם על המשקיעים שעיקמו את האף כששמעו על גארי בפעם הראשונה. האזנה נעימה.
1 צפייה בגלריה
הרובוט גארי
הרובוט גארי
הרובוט גארי
(צילום: אביגיל עוזי)

הפרקים הקודמים של ריפרש:

ריפרש הוא פודקאסט הטכנולוגיה של ynet. בכל שבוע יובל מן ואושרית גן-אל מדברים על מה שחדש, חשוב ומעניין בעולם הטכנולוגיה: מה קורה ברשתות החברתיות, לאילו גאדג'טים כדאי לשים לב ואילו תופעות חדשות הולכות לשנות את החיים שלנו. האזינו לנו כאן ב-ynet, ועקבו אחרינו בלחיצה על אחת מהאפליקציות שמתחת לנגן, או בכל מקום אחר שבו אתם נוהגים להאזין לפודקאסטים. נשמח לראות אתכם גם בקהילת ריפרש בפייסבוק.
ציטוט פודקאסט