לקראת כניסת השבת הודיעה איראן שספינת מטען שלה ניזוקה לאחר שהותקפה בים התיכון. על פי סוכנות הידיעות האיראנית "נור ניוז", המקורבת למשטר האייתוללות, תקיפת הספינה, שמכונה "שארה קורד", התרחשה ביום רביעי האחרון. דובר חברת הספנות הלאומית של איראן (IRISL), עלי ריאסי, כינה את התקרית "פיגוע טרור". לדבריו, "הספינה ניזוקה קלות מעצם שהתפוצץ. לא היו נפגעים על הסיפון". היום דיווחנו כי באיראן חושדים שישראל אחראית לתקיפת הספינה, שהייתה בדרכה לאירופה.
10 צפייה בגלריה
הנזק שנגרם לספינה
הנזק שנגרם לספינה
הנזק שנגרם לספינה הישראלית שנפגעה בחודש שעבר. ישראל נקמה?
(צילום: Aurora Intel)
10 צפייה בגלריה
ספינת Helios Ray
ספינת Helios Ray
ספינת הליוס ריי הישראלית
(צילום: רויטרס)
ההודעה של איראן הגיעה לאחר ששלשום פורסם בוול סטריט ג'ורנל כי משנת 2019 ישראל תקפה לפחות 12 מכליות נפט איראניות. איראן מואשמת בעצמה באחריות לשורה של מתקפות נגד מכליות וכלי שיט באזור המפרץ הפרסי ומפרץ עומאן - האחרונה שבהן בחודש שעבר, אז פיצוץ פגע במכלית "הליוס ריי" שבבעלות איש העסקים הישראלי רמי אונגר.
פרשננו לענייני ביטחון רון בן ישי מעריך כי קיימת סבירות שהפגיעה בספינה האיראנית הייתה פעולת תגמול על הפגיעה בספינת המטען בבעלות ישראלית במפרץ עומאן. הספינה נפגעה בדיוק באותה צורה כמו "הליוס ריי", וגם שם הנזק היה קטן ומדוד. בנוסף, בטור מיוחד בעקבות הדיווח בוול סטריט ג'ורנל, סקר בן ישי את המלחמה החשאית שמנהלת ישראל נגד הברחות הנפט למימון חיזבאללה.

ברקע המשבר: הממשלה אישרה כניסת עובדים מירדן לישראל

הממשלה אישרה אתמול לכ-700 עובדים זרים ירדנים להיכנס לישראל כדי לעבוד בבתי המלון באילת. על פי המתווה, העובדים ייכנסו ממעבר ערבה - שסגור כעת - במועד שיקבע שר הפנים אריה דרעי, וכל עובד יצטרך לעבור בדיקת קורונה עם כניסתו, במתחם מיוחד שיוקם במעבר הגבול. לאחר מכן הם ייכנסו לבידוד, באחריות בתי המלון, בהתאם להנחיות משרד הבריאות. במשאל הטלפוני של השרים, שהוגדר "דחוף", אושר גם כי נציגים דיפלומטים זרים וישראלים יהיו רשאים לעבור גם דרך מעברי הגבול היבשתיים - טאבה ונהר הירדן.
10 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו והמלך עבדאללה
בנימין נתניהו והמלך עבדאללה
משאל טלפוני "דחוף". נתניהו והמלך עבדאללה
(צילום: אלכס קולומויסקי, AFP)
ההחלטות התקבלו ברקע המשבר בין ישראל לבין ירדן, שבעיצומו ביטל יורש העצר הירדני את ביקורו בהר הבית בשל מחלוקת על סידורי האבטחה. בתגובה, ירדן לא אישרה את טיסת ראש הממשלה בנימין נתניהו לאיחוד האמירויות - מה שגרם לביטול הביקור. שר החוץ הירדני איימן ספדי התייחס אמש בריאיון לרשת CNN לביטול ביקורו של יורש העצר, והאשים כי "ישראל חזרה בה ברגע האחרון מההסכמים הנוגעים להגעה לאל-אקצה". הוא גם מתח ביקורת ישירה על נתניהו: "אתה מתכחש להסכם עם ירדן ומפריע לביקור דתי, ואז אתה מצפה להגיע לירדן ולטוס מעליה? בואו נהיה רציניים לרגע".

הקהל חוזר למגרשי הכדורגל

לאחר שאתמול התקיימו משחקי הליגה הלאומית עם קהל, היום מתקיימים גם משחקי ליגת העל עם אוהדים במגרשים - לראשונה מזה כשנה. את המחזור הנוכחי פתחו הפועל תל אביב ובני סכנין באצטדיון בלומפילד, שם ניצחה סכנין 0:1. לאצטדיון הורשו להיכנס כ-1,500 אוהדי הפועל תל אביב, כשבמקביל אוהדים מארגון אולטראס הפועל - שהודיעו שלא ישתפו פעולה עם המתווה - עודדו את קבוצתם מחוץ לאצטדיון. בהמשך ראו גם אוהדי מכבי נתניה את קבוצתם מפסידה בתוצאה 0:1, להפועל חדרה.
10 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל ת"א
אוהדי הפועל ת"א
חזרו למגרשים - וראו את קבוצתם מפסידה. אוהדי הפועל תל אביב
(צילום: עוז מועלם)
10 צפייה בגלריה
אוהדי נתניה באצטדיון
אוהדי נתניה באצטדיון
גם הם זכו סוף סוף לעודד את קבוצתם. אוהדי מכבי נתניה
(צילום: אורן אהרוני)


נתניהו: נקדם מתווה שיאפשר ביקורי מחוסנים באומן

אש הממשלה בנימין נתניהו סיכם עם נשיא אוקראינה וולודומיר זלנסקי על גיבוש מתווה שיאפשר את החזרת נסיעות הישראלים לאומן - שם קבור מייסד חסידות ברסלב, רבי נחמן. לפי הודעת לשכת רה"מ, נתניהו שוחח עם זלנסקי בטלפון "על שיתוף פעולה בנושא הקורונה, בדגש על חיסונים ועל הכרה הדדית בדרכון ירוק. סוכם שגורמי העבודה ייפגשו מיידית על מנת לסכם מתווה שיאפשר ביקורים של מחוסנים, כולל חזרה לביקורים באומן".
10 צפייה בגלריה
גבול בלארוס אוקראינה
גבול בלארוס אוקראינה
חסידי ברסלב שלא הורשו להיכנס לאוקראינה תקועים בגבול עם בלארוס, ראש השנה
(צילום: AFP)
ברקע הודעת נתניהו עומד החשש כי חסידי ברסלב יחרימו את הבחירות וכך יפגעו בכוחו של גוש הימין-חרדים. בעקבות כך חתמו היום ארבעת חברי הכנסת של אגודת ישראל - הפלג החסידי של יהדות התורה - על התחייבות לדאוג להסדרת הטיסות לאומן במסגרת ההסכם הקואליציוני.

100 מיליון חיסונים בארה"ב, רומא ומילאנו חוזרות לסגר

ארצות הברית רשמה אתמול ציון דרך חשוב במאבק במגפת הקורונה, עם חציית רף 100 מיליון המנות שהוזרקו לזרועותיהם של האמריקנים. 65.9 מיליון בני אדם קיבלו לפחות מנה אחת של החיסון, בעוד 35 מיליון אמריקנים כבר חוסנו בשתי המנות – מספר שמהווה כ-10.5% מאוכלוסיית ארה"ב שמונה 331 מיליון בני אדם.

10 צפייה בגלריה
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בנאום לאומה לציון שנה להגבלות הקורונה
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בנאום לאומה לציון שנה להגבלות הקורונה
כ-150 מיליון מחוסנים עד 30 באפריל. ביידן
(צילום: gettyimages)
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, שהציב לעצמו את יעד 100 מיליון החיסונים ל-100 הימים הראשונים שלו כנשיא, צפוי לרשום ב-100 הימים הראשונים שלו ציון דרך משמעותי יותר – כ-150 מיליון מחוסנים עד 30 באפריל. ביידן אמר שלשום שיהיו מספיק חיסונים לכלל האוכלוסייה הבוגרת בארה"ב, שמונה 258 מיליון איש, עד מאי. "לא עוד חיפושים לילה ויום אחר תורים עבורכם ועבור האהובים שלכם", אמר השבוע הנשיא האמריקני.

10 צפייה בגלריה
מילאן איטליה
מילאן איטליה
החיסונים מתעכבים, ומחוזות באיטליה ייכנסו לסגר נוסף. מילאנו
(צילום: EPA)
בזמן שבארה"ב מדווחים על אופטימיות יחסית בנוגע למבצע החיסונים, באירופה ממשיכים להיות מתוסכלים מהמבצע שמתנהל שם בעצלתיים. חברת אסטרה-זניקה, שפיתחה את אחד החיסונים נגד הנגיף ואמורה הייתה לספק לאיחוד האירופי כ-90 מיליון חיסונים עד סוף החודש הנוכחי, הודיעה אתמול שתקצץ עוד במספר החיסונים שהיא תעביר לידי בריסל עד סוף החודש. במסמך שהגיע לידי רויטרס נכתב כי החברה מתכננת להעביר לאיחוד האירופי 30 מיליון מנות חיסון עד סוף מרץ – במקום 40 מיליון בהתאם להבטחה שסיפקה רק לפני חודש, ושליש מההתחייבות המקורית שלה.
העיכובים בהגעת החיסונים לאירופה באים במקביל להתפרצויות נרחבות במדינות שונות באיחוד. איטליה הודיעה אתמול שתטיל סגר על כמחצית ממחוזותיה, בין היתר גם בערים רומא ומילאנו, בעוד בפולין, הונגריה, צ'כיה וסלובקיה נרשמו התפרצויות נרחבות מאוד של הנגיף. בשתי המדינות האחרונות נרשם שיעור המתים הגבוה ביותר ביחס לאוכלוסייה.

שני פצועים קשה בתאונה בדרום, 4 פצועים קל בהתרסקות מסוק בצפון

גבר כבן 40 ונערה בת 14, ככל הנראה קרובי משפחה, נפצעו אמש באורח קשה מפגיעת רכב בעת שרכבו על אופניים חשמליים בכביש 241 שבצפון הנגב, בין המושב פטיש לקיבוץ אורים. התאונה התרחשה כמה שעות אחרי שרוכב אופניים נהרג בתאונה עצמית ליד מכרות תמנע שבדרום.
10 צפייה בגלריה
תאונת דרכים בכביש 241
תאונת דרכים בכביש 241
התאונה בכביש 241
(צילום: חיים הורנשטיין)

10 צפייה בגלריה
התרסקות מסוק קל ב אזור טובא זנגרייה
התרסקות מסוק קל ב אזור טובא זנגרייה
הנוסעים נפצעו באורח קל בלבד. המסוק שהתרסק
(צילום: אפי שריר)
היום נפצעו ארבעה בני אדם באורח קל בהתרסקות מסוק סמוך לטובא זנגרייה שבאזור ראש פינה. במסוק היו שני מבוגרים בשנות ה-60 לחייהם, ושתי ילדות בנות 12 ו-13. כולם סבלו מחבלות קלות וטופלו על ידי צוות מד"א. הילדות ואחד מהמבוגרים פונו לבית החולים זיו בצפת.