ה-FDA העניק אישור חירום לחיסון של פייזר

החיסון של פייזר בדרך לאמריקנים ולעולם כולו: פאנל מומחי ה-FDA המליץ ביום שישי לפנות בוקר (שבת) להעניק אישור חירום לחיסון ה-mRNA, שבוע לאחר האישור שהתקבל בבריטניה. החיסון אושר ברוב של 18 בעד, אחד נמנע וארבעה התנגדו. למחרת, הלילה, אשרר ה-FDA את ההמלצה.

בת 14 נפלה במערת קשת ונפצעה קשה

נערה בת 14 נפלה אחר הצהריים מגובה רב בטיול במערת קשת בגליל המערבי. מצבה קשה. היא מורדמת ומונשמת וסובלת מפגיעה רב-מערכתית. חובשים ופרמדיקים של מד"א, בסיוע כוח רפואה של צה"ל, החלו להעניק לה טיפול רפואי במטרה לפנותה לבית החולים רמב"ם בחיפה. גם מתנדבי משטרת ישראל מיחידת החילוץ גליל-כרמל הוזעקו למקום.
12 צפייה בגלריה
חילוץ נערה ממערת קשת בגליל
חילוץ נערה ממערת קשת בגליל
חילוץ הנערה הפצועה
(צילום: יחידת החילוץ גליל מערבי כרמל)
12 צפייה בגלריה
מערת קשת
מערת קשת
מערת קשת
(צילום: נועה מריה רימון)
חובש רפואת חירום במד"א דור וקנין סיפר: "הגענו עם האמבולנסים לחניון מערת קשת והבנו שהנערה שנפלה מגובה נפצעה באורח קשה ונמצאת במדרון תלול מתחת למערה. מכיוון שידענו שמדובר בתוואי שטח מורכב הוזנק למקום גם מסוק צבאי. על צלע ההר הענקנו לה טיפול רפואי מציל חיים שכלל תרופות, קיבועים והנשמה. כאשר המסוק חג מעלינו, לוחמי 669 ירדו עם חבלים, חילצו את הנערה אליהם למסוק ופינו אותה לבית החולים כשמצבה קשה".
12 צפייה בגלריה
הדר גולדין, אורון שאול, אברה מנגיסטו והישאם א-סייד
הדר גולדין, אורון שאול, אברה מנגיסטו והישאם א-סייד
הדר גולדין, אורון שאול, אברה מנגיסטו והישאם א-סייד

בישראל מעריכים: נוצרה הזדמנות חד-פעמית לעסקת שבויים עם חמאס

בעקבות חשיפת ynet בדבר ההצעה החדשה שישראל העבירה לחמאס במסגרת המשא ומתן לעסקת חילופי שבויים, בירושלים העריכו אמש כי לנוכח התחלואה הנרחבת של הקורונה בעזה, נוצרה שעת כושר להגיע לפריצת דרך.
בזמן שברצועת עזה מאובחנים 1,000 חולים מדי יום ולפי ההערכות המספר יזנק ל-4,000 מאומתים תוך שבועיים, כתבנו לענייני פלסטינים אליאור לוי חשף שלשום כי ישראל העבירה לחמאס מסרים דרך משלחת המודיעין המצרי שביקרה בימים האחרונים בישראל ובעזה. מתאם השבויים והנעדרים ירון בלום וצוותו שמורכב מכלל גופי קהילת המודיעין החליטו להסתער על הנושא.
"חמאס צריך להבין שאחרי שחרור גלעד שליט, ישראל נמצאת במקום אחר מבחינה ציבורית ופוליטית", אמרו גורמים המעורים בפרטים. "תהיה נכונות לשחרור אסירים - אבל לא רוצחים עם דם ישראלי על הידיים", הדגישו. בישראל קראו לסינוואר להתעורר לפני שיהיה מאוחר מדי, ולדברי הגורמים "סינוואר חייב לחשוב כמו מנהיג ולא כמו אסיר לשעבר".
12 צפייה בגלריה
חשד לאלימות במשפחה ברחובות
חשד לאלימות במשפחה ברחובות
זירת הרצח ברחובות

אישה נדקרה למוות ברחובות: "בנה אמר לא להתקשר למשטרה כי זה מעשה קונדס"

אישה בת 51 אותרה אמש דקורה וללא רוח חיים בבית ברחוב יצחק בנארי ברחובות. המשטרה עצרה את בנה של האישה, בן 21 ובעל עבר פסיכיאטרי, בחשד לרצח.

מחקירה ראשונית עלה כי הבן הגיע לבית אמו, ובין השניים התגלע ויכוח שבמהלכו נטל סכין יפנית ותקף את האם. שכניה של האם סיפרו כי הבן החשוד ניסה למנוע מהשכנה ממול להזעיק כוחות משטרה ומד"א לזירה.
"היא שמעה צעקות והתקשרה ל-101, ואז הוא דפק לה בדלת ואמר לה לא להתקשר כי אחותו עשתה מעשה קונדס ושמה בטלפון קולות של אישה צורחת", סיפרה מיכל, אחת השכנות. "היא התקשרה למשטרה וניסתה לבטל, אבל אמרו לה שהם כבר בדרך. אחרי זה ראיתי שמורידים אותו עם אזיקים".
12 צפייה בגלריה
חשד לרצח בכפר קאסם
חשד לרצח בכפר קאסם
דיאא פריג', תושב כפר קאסם שנורה למוות

חשד לרצח בכפר קאסם: גבר נורה למוות ברכב

דיאא פריג', תושב כפר קאסם, נורה למוות אמש על-ידי אלמוני באזור התעשייה בזמן שישב ברכב. פריג' ישב במכונית יחד עם שני גברים נוספים, שנורו גם הם ופונו במצב בינוני וקל לבית החולים בילינסון בפתח תקווה.
מהמשטרה נמסר כי "התקבל דיווח על ירי לעבר רכב באזור התעשייה בכפר קאסם. מהמקום פונו שלושה נפגעים כאשר מותו של אחד מהם נקבע בבית החולים". מתחילת השנה נרצחו בכפר קאסם ארבעה גברים.

שני ילדים נהרגו בתאונה ליד מחלף לטרון, הנהג ונוסע במצב קשה

בתאונת דרכים קטלנית אתמול בצהריים ליד מחלף לטרון נהרגו ידידיה חיים ואלישיב יונגרייס, בני 5 ו-7 מבית אל. שני נוסעים נוספים במכונית - ילד ונהג - נפצעו באורח קשה והובהלו לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים. מחקירת התאונה עלה כי קרוב משפחתם של שני הילדים, שנהג ברכב, התנגש במשאית שנאלצה לעצור בשולי הדרך בכביש 1 בשל תקלה טכנית.
12 צפייה בגלריה
זירת התאונה בכביש 1
זירת התאונה בכביש 1
זירת התאונה בכביש 1
(צילום: חיים גולדיטש)
נהג המשאית ושני נוסעים שהסיע סיפרו שנאלצו לעצור בשוליים לאחר שנדלקה נורית אדומה. הנהג עצר בצד והדליק לדבריהם נורות איתות כשלפתע המכונית התנגשה מאחור. "ירדנו מהר לבדוק מה קורה עם הנוסעים באוטו, לנסות לטפל, אבל כוחות ההצלה הרחיקו אותנו. אנחנו לא יודעים איך נפל עלינו הדבר הזה, סיפר אחד הנוסעים במשאית.
בנוסף, היום נהרג ילד בן 6 מהיישוב חורה שבפזורה הבדואית בנגב מפגיעת רכב. מהמשטרה נמסר כי דווח על התאונה לאחר שהילד הובא במצב קשה לבית החולים סורוקה בבאר שבע - שם מת מפצעיו. בוחני תאונות דרכים פתחו בחקירת נסיבות התאונה.

12 צפייה בגלריה
מונית ישראלית אילוסטרציה
מונית ישראלית אילוסטרציה
ארכיון
(צילום : shtterstock)

חשד: נהג מונית מירושלים הסיע צעירה לשטחים - ואנס אותה

נהג מונית מירושלים, בשנות ה-40 לחייו, נעצר ביום חמישי בחשד שאנס צעירה תושבת העיר. על פי החשד, בליל יום רביעי אסף הנהג בשכונת תלפיות את הצעירה, שביקשה לנסוע לביתה - אך בניגוד לרצונה הוא נסע לכפר בית ג'אלה הסמוך לבית לחם, שם אנס אותה.
מהפרטים שפרסם לראשונה כתב mynet בירושלים לירן תמרי עולה כי בחקירתו טען החשוד שהצעירה ביקשה לקנות וודקה, ושהוא לקח אותה לבית לחם לבקשתה. בנוסף, איתרה המשטרה סמים בתא המטען של המונית.
בדיון בבית המשפט ביקשה המשטרה להאריך את מעצרו של החשוד בשבעה ימים. "המתלוננת ביקשה לקחת מונית, החשוד אסף אותה ולדבריה נסע לבית ג'אלה שבאזור בית לחם, שם ביצע בה את זממו. היא טוענת שהוא אנס אותה", אמר נציג המשטרה בדיון, רס"ב סלומון דסטה. "במונית נתפס חומר החשוד כסם. לפי דברי המתלוננת, החשוד אף הציע לה לעשן". נציג המשטרה הוסיף כי על פי חומרי החקירה, "לא קיימת היכרות קודמת ביניהם".

תיעוד: פלסטינים משליכים אבנים מטווח קרוב על קצין צה"ל

קצין צה"ל תועד אתמול בכפר אל-מורייר שליד רמאללה כשהוא במרחק קצר מאוד מקבוצת צעירים פלסטינים שמשליכה לעברו אבנים מטווח אפס. בשלב מסוים נראה שהקצין מכוון לעברם את נשקו, אך לא יורה ונסוג לאחור. בסוף השבוע שעבר נהרג באותו הכפר עלי אבו עליא בן ה-13 בעימותים עם כוחות הביטחון לאחר שנורה בבטנו. המשטרה הצבאית החוקרת פתחה בחקירה בעקבות אותה תקרית.
12 צפייה בגלריה
תיעוד עימות בין קצין צה"ל ונערים פלסטינים בכפר מוע'ייר
תיעוד עימות בין קצין צה"ל ונערים פלסטינים בכפר מוע'ייר
מתוך התיעוד
מבדיקת התקרית המתועדת עולה כי שני לוחמים הוצבו במארב במרכז הגבעה מול הפרת סדר קבועה שמתקיימת באל-מורייר ושהייתה ידועה מראש. הנערים מפרי הסדר הופתעו על ידי הלוחמים. חלקם נפלו לאחור עד למורד ההר, ושניים-שלושה מהם השליכו אבנים תוך מנוסתם לאחור לאחר שהופתעו מטווח קרוב על ידי הכוח.
בעוד שהפלסטינים מציגים את התיעוד כ"תמונת ניצחון", מהסרטון שהם מפיצים למעשה נחתכו הרגעים שבהם הלוחמים הבריחו את מפרי הסדר - והושארו רק הרגעים האחרונים לפני שגם מפרי הסדר שנותרו במקום ברחו.
מדובר צה"ל נמסר: "במהלך הפרת הסדר ליד רמאללה השתמשו הכוחות באמצעים לפיזור הפגנות. האירוע הסתיים ללא נפגעים".
12 צפייה בגלריה
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ עצרת בחירות סנאט ג'ורג'יה
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ עצרת בחירות סנאט ג'ורג'יה
סוף המאבק המשפטי? הפסד נוסף לטראמפ
(צילום: AFP)

הפסד נוסף לטראמפ בעליון

בית המשפט העליון בארה"ב דחה בלילה את התביעה שהגישה מדינת טקסס, בגיבויו של הנשיא היוצא דונלד טראמפ, נגד תוצאות הבחירות, שבהן הפסיד לנשיא הנבחר ג'ו ביידן. מדובר בערעור שהגישה המדינה הרפובליקנית נגד התוצאות בארבע מדינות מפתח שבהן ניצח ביידן – וויסקונסין, מישיגן, ג'ורג'יה ופנסילבניה.
השופטים סיפקו הסבר קצר לדחיית העתירה, עוד לפני שנידונה. לדבריהם, לטקסס אין מעמד חוקי להגיש את העתירה. "למדינה אין שום אינטרס או זכות משפטית בעניין התוצאות במדינות השונות", הסבירו. טראמפ כתב בתגובה בציוץ בטוויטר: "בית המשפט העליון באמת אכזב אותנו! חסר תבונה, חסר אומץ".

איראן: מנהיג המחאה מהטלגרם הוצא להורג בתלייה

שלטונות איראן הודיעו הבוקר כי הוציאו להורג את העיתונאי רוחאללה זאם, שפעילותו נגד המשטר עזרה להצית את הפגנות המחאה הגדולות שטלטלו את הרפובליקה האיסלאמית בסוף 2017.
זאם חי עד 2019 בגלות בפריז, עד שבאוקטובר אותה שנה הודיעה איראן במפתיע שהוא נמצא בשטחה ונעצר על-ידי המודיעין האיראני. עדיין לא ברור לגמרי כיצד ומדוע הגיע בחזרה לאיראן. כשהודיעה על מעצרו התגאתה איראן שמדובר ב"טרף מיוחד" ובניצחון על סוכנויות המודיעין של המערב. התקשורת האיראנית דיווחה אז שזאם נלכד ב"מבצע מסובך", אחרי שמשמרות המהפכה הצליחו "להוביל אותו לאיראן" לפני מעצרו.
ביוני האחרון גזר עליו בית המשפט באיראן עונש מוות, לאחר שהורשע ב"שחיתות על פני האדמה" – אישום שבאיראן מודבק לעתים קרובות למי שמעורבים לכאורה בריגול או בניסיון להפיל את משטר האייתוללות.
12 צפייה בגלריה
פריחת כרכומים בנחל ארבל
פריחת כרכומים בנחל ארבל
פריחת כרכומים בנחל ארבל
(צילום: גלעד כרמלי )

רבבות יצאו לטייל בטבע. התחזית: מיום שני - מזג אוויר חורפי וסוער

היום פקדו כ-100 אלף מטיילים את שמורות הטבע והגנים הלאומיים ברחבי הארץ. מרשות הטבע והגנים נמסר כי האתרים המובילים היו גן לאומי ירקון (תל אפק), קיסריה, תל אשקלון ושמורת הבניאס.
הטמפרטורות החזויות היום והלילה: ירושלים 12-19, תל אביב 15-23, חיפה 15-20, צפת 13-15, קצרין 12-20, טבריה 11-22, נצרת 13-21, עפולה 10-23, בית שאן 10-24, לוד 15-24, אשדוד 16-23, עין גדי 18-24, באר שבע 13-24, מצפה רמון 13-21, אילת 18-26.
גם מחר יהיה חם מהרגיל ומעונן חלקית, אך מיום שני יחל שינוי במזג האוויר: תחול ירידה בטמפרטורות, ומשעות אחר הצהריים יירד גשם מקומי מלווה בברקים ורעמים. יש סיכוי גבוה לשיטפונות בנגב, באזור ים המלח ובערבה.
ביום שלישי יירד גשם חזק בצפון החל משעות הצהריים, והוא יתפשט בהדרגה למרכז. בשלישי בלילה וברביעי יהיה חורפי וגשום, עם ברקים, רעמים וסכנת הצפות. ביום חמישי עדיין יירד גשם מקומי מדי פעם.
עוד תחזיות לארץ ולעולם באפליקציה של דני רופ באייפון ובאנדרואיד