אזעקות בליל שבת - ותקיפה בעזה

אחרי יותר מחודש של שקט בדרום, סמוך לשעה 20:00 אמש (שישי) נשמעו אזעקות צבע אדום באשקלון וביישובים הסמוכים לה. כיפת ברזל הופעלה והצליחה ליירט את אחת הרקטות ששוגרו. שלושה תושבי האזור טופלו בבית החולים ברזילי לאחר שנפצעו במהלך הריצה למרחב המוגן. כמה נפגעי חרדה נוספים טופלו על-ידי מד"א.
16 צפייה בגלריה
תקיפת צה"ל בעזה
תקיפת צה"ל בעזה
התקיפה בעזה
(צילום: AFP)
16 צפייה בגלריה
נזקי התקיפה בעזה
נזקי התקיפה בעזה
מנזקי התקיפה בעזה
(צילום: AFP)
בתגובה על הירי, חיל האוויר תקף ברצועת עזה והטיל את האחריות לשיגור הרקטות על חמאס. בסוכנות הידיעות הפלסטינית "שיהאב" דווח כי התקיפה התמקדה בשכונת תופח שבעיר עזה, ולפי צה"ל, חיל האוויר תקף אתר לייצור אמצעי לחימה רקטיים, תשתית תת-קרקעית ועמדה צבאית של חמאס. "צה"ל רואה בחומרה רבה כל פעילות טרור נגד ישראל והוא ערוך ומוכן לפעול בנחישות ככל שיידרש נגד ניסיונות לפגיעה באזרחי ישראל וריבונותה", מסר דובר צה"ל.

מאות אלפים בטבע ובקניות, רוכבי אופניים חולצו ממדבר יהודה

מזג האוויר השמשי הוציא במהלך השבת המוני ישראלים אל אתרי הטבע ברחבי הארץ. עומסי מטיילים נרשמו באתרים רבים, מהצפון ועד לשפלה. מרשות הטבע והגנים נמסר כי האתרים המובילים היו גן לאומי ירקון (תל אפק), גן לאומי תל אשקלון, קיסריה ושמורת הבניאס.
16 צפייה בגלריה
מטיילים רבים בטבע, היום
מטיילים רבים בטבע, היום
מטיילים רבים בטבע, היום
(צילום: מנחם פריד, יגאל טפסאי, מתן כרמל רשות הטבע והגנים, גדעון רגולסקי, הערבה התיכונה)
בקרן הקיימת לישראל דיווחו גם כן על עומסים, וכבר בשעות הצהריים המוקדמות ביקשה מהציבור להימנע מלהגיע אל הגן הבוטני ביער אילנות, נחל השופט ביער רמות מנשה, יער קולה, גבעת כ"ח, יער שוהם, פארק איילון-קנדה, יער חולדה, יער נס הרים, יער מטע, יער סטף, פארק עדולם ואגמון החולה.
אתמול ובמהלך הלילה נערכו חיפושים קדחתניים אחרי ארבעה בני משפחה מהשרון שאבדו במהלך רכיבת אופניים במדבר יהודה. בדיווח הראשוני על היעלמותם צוין כי הם נראו לאחרונה באזור המנזר מר סבא שבשטח C. הרוכבים אותרו לפנות בוקר בנחל אוג עליון כאשר הם סובלים מהיפותרמיה קלה וטופלו במקום על ידי מתנדבי יחידת החילוץ מגילות.
16 צפייה בגלריה
הנעדרים במדבר יהודה
הנעדרים במדבר יהודה
הנעדרים שאותרו במדבר יהודה
16 צפייה בגלריה
ביג פאשן אשדוד
ביג פאשן אשדוד
מתחם "ביג פאשן" באשדוד, היום
לצד שמורות הטבע, הישראלים גדשו גם את מרכזי הקניות הפתוחים כדי לנצל את סוף השבוע האחרון לפני הסגר לקניות. במתחם "ביג פאשן" באשדוד צולמו מבלים רבים, ואחד הקונים שתיעד את המתרחש אמר ל-ynet כי "ההמונים ממשיכים להגיע כאילו זה סוף העולם. החנויות מפוצצות והתנועה לשם זורמת בטירוף".
גם רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו תועדה אתמול יחד עם בנה הצעיר אבנר כשהם מבלים ביקב ויתקין וסועדים בשולחן שנמצא בחצר היקב בעוד שלקוחות אחרים אספו מהמקום סלסלות כדי לאכול במקום אחר לפי תקנתו.
16 צפייה בגלריה
שרה ואבנר נתניהו בפיקניק משפחתי מחוץ ליקב
שרה ואבנר נתניהו בפיקניק משפחתי מחוץ ליקב
שרה ואבנר נתניהו מחוץ ליקב
הבוקר פרסמה משפחת נתניהו התנצלות, שממנה השתמע כי הם מודים בהפרת ההנחיות. "שרה ואבנר נתניהו בילו בפיקניק משפחתי באוויר הפתוח וישבו בשולחן בחצר היקב במקום בשולחנות הסמוכים שמחוץ למתחם. הם מתנצלים על כך", נמסר מטעם המשפחה.
בנוסף, אתמול בצהריים תועדו מאות חוגגים בפארק הירקון בתל אביב בסיומה של רכיבת אופניים משותפת שנערכת כבר תשעה שבועות ברצף.

16 צפייה בגלריה
מסיבה בפארק הירקון בתל אביב
מסיבה בפארק הירקון בתל אביב
המסיבה בפארק הירקון
אחד המארגנים אמר ל-ynet כי "מאירוע שהתחיל עם 100 משתתפים בלבד לפני חודשיים וחצי, הפכנו ליותר מאלף בני אדם שרוצים לעשות משהו ביחד - ומבינים שגם להירקב בבית בלי פעילות זה דבר שפוגע בבריאות ולא רק הקורונה. רבים הצטרפו מפה לאוזן, חלק דרך קבוצות פייסבוק. היום, אחרי תקופה משמעותית, החלטנו לקחת פסק זמן לתקופה הקרובה".

שיעור החיוביים ממשיך להיות גבוה

שיעור בדיקות הקורונה החיוביות אתמול היה גבוה ועמד על 4.7%. אתמול, לפי נתוני משרד הבריאות, פוענחו לראשונה יותר מ-100 אלף בדיקות בישראל. לפי מנכ"ל משרד הבריאות, כמעט 210 אלף ישראלים כבר התחסנו נגד הנגיף מקרב קבוצות הסיכון: בני 60 ומעלה, צוותים הרפואיים ודיירי בתי אבות.
16 צפייה בגלריה
בדיקה בדיקת קורונה מבחנה ב עמדה ב שכונת שייח' ג'ראח ב מזרח ירושלים
בדיקה בדיקת קורונה מבחנה ב עמדה ב שכונת שייח' ג'ראח ב מזרח ירושלים
שיעור החיוביים ממשיך להיות גבוה
(צילום: AP)

מחר, נזכיר, החל מהשעה 17:00 יתחיל הסגר השלישי מאז הגעת הקורונה לישראל. הסגר יימשך שבועיים לפחות, וייתכן מאוד שיוארך בשבועיים נוספים. מטרתו היא להוריד את התחלואה עד לרמה של 1,000 נדבקים ביום, ואת מקדם ההדבקה לפחות מ-1.

עצי חג המולד הוצתו בסכנין

אלמונים הציתו לפנות בוקר שני עצי חג המולד שהוצבו ליד כנסיות בעיר סכנין. המשטרה פתחה בחקירה של ההצתות.
16 צפייה בגלריה
עצי חג המולד שנשרפו
עצי חג המולד שנשרפו
אחד העצים שהוצתו בסכנין
המשטרה מסרה הבוקר כי העצים שהועלו באש, ונשרפו חלקית, הוצבו סמוך לכנסייה הקתולית ולכנסייה האורתודוקסית בעיר. שתי הכנסיות הגישו תלונה, והשוטרים אספו ממצאים מהזירות השונות.

חילופי איומים בין צה"ל לאיראן

דובר צה"ל, תא"ל הדי זילברמן, שיגר אמש מסר לאיראן, בצל מבצע ההרתעה האסטרטגי המשותף לישראל ולארה"ב בשבועות האחרונים אל מול הרפובליקה האיסלאמית. "אנחנו עוקבים אחר התנועות של איראן באזור. צוללות חיל הים הישראלי מפליגות בשקט ומגיעות לכל מיני מקומות - קרובים ורחוקים", אמר בריאיון לאתר העיתון הסעודי "אילאף".
16 צפייה בגלריה
דובר צה"ל הנכנס, תת-אלוף הדי זילברמן
דובר צה"ל הנכנס, תת-אלוף הדי זילברמן
דובר צה"ל ת"א זילברמן. "צוללות חיל הים מגיעות לכל מיני מקומות"
(צילום: מוטי קמחי )
בתגובה איים היום גורם איראני בכיר בעילום שם כי טהרן מוכנה להגיב באופן קשה ונרחב על כל פגיעה בביטחונה מצד ישראל. בראיון שפורסם ברשת אל-ג'זירה טען הגורם כי "ישראל מחפשת תירוצים ליצור כאוס בימיו האחרונים של דונלד טראמפ כנשיא. היא צריכה להבין שתגובתנו לכל פגיעה בביטחון הלאומי שלנו תהיה קשה ונרחבת".
בתוך כך פרסמה חברת אימג'סאט אינטרנשיונל (ImageSat International - ISI) דו"ח מודיעין שלפיו ארבעה מבנים שהותקפו בלילה שבין יום חמישי לשישי באזור מסיאף שבצפון-מערב סוריה שייכים למפעל ייצור טילי קרקע-קרקע. התקיפה, שיוחסה לישראל, כוונה נגד המפעל שמייצר מנועי טילים, טילים וראשי קרב.

המחבל החשוד שרצח את אסתר הורגן שחזר את המעשה

לאחר שכוחות הביטחון הצליחו ללכוד אותו, המחבל החשוד ברצח אסתר הורגן ביער ריחן שבשומרון, שחזר אמש את המעשה בזירה. הוא הודה שרצח את הורגן באמצעות סלע, שאותו הטיח בראשה.
16 צפייה בגלריה
המעצר
המעצר
מעצר המחבל החשוד ברצח
(צילום: דובר צה"ל )
בלילה שבין חמישי לשישי מיפו לוחמי צה"ל את בית החשוד ברצח, שנמצא בכפר טורא שליד ג'נין. מצה"ל נמסר כי המיפוי נערך לטובת בחינת האפשרות להריסת הבית. שניות קודם לכן הותר לפרסם כי המחבל נעצר בפעילות משותפת לכוחות הביטחון.

נתניהו ומלך מרוקו שוחחו לראשונה מאז חידוש היחסים

ראש הממשלה נתניהו ומלך מרוקו מוחמד השישי שוחחו אמש לראשונה מאז חידוש היחסים בין ישראל למרוקו. בשיחה בירכו המנהיגים זה את זה על חידוש היחסים, ההסכמים וחתימת ההצהרה המשותפת ביחד עם ארצות הברית השבוע ברבאט.
16 צפייה בגלריה
בנמין נתניהו, מלך מרוקו מוחמד ה-6
בנמין נתניהו, מלך מרוקו מוחמד ה-6
נתניהו ומלך מרוקו מוחמד ה-6
(צילום: AFP, אוהד צויגנברג)
בשיחה, שהתנהלה בצרפתית, עברית וערבית, סיכמו נתניהו ומלך מרוקו גם על התהליכים והמנגנונים ליישום ההסכמים. ראש הממשלה אף הזמין את המלך לביקור בישראל, והודה לו על אירוח המשלחת הישראלית בראשות היועץ לביטחון לאומי מאיר בן שבת.

פיצוץ מסתורי בבוקר חג המולד

בעיר נאשוויל שבמדינת טנסי בארצות הברית, רכב התפוצץ במרכז העיר בבוקר החג - ובמשטרה חושדים שמדובר בפעולה מכוונת. שלושה בני אדם נפצעו באורח קל. הפיצוץ אירע בשעה 06:30 שעון מקומי. "הכל עלה באש", סיפר אחד התושבים. "היו שלושה כלי רכב שלחלוטין נשרפו. לא נשאר דבר מהרחוב".
16 צפייה בגלריה
פיצוץ רכב בנאשוויל טנסי בבוקר חג המולד
פיצוץ רכב בנאשוויל טנסי בבוקר חג המולד
זירת הפיצוץ
(צילום: רויטרס)
לזירת הפיצוץ הוזעקו צוותים של ה-FBI, שמוביל את החקירה, וכן של המשטרה והכבאות. הבית הלבן מסר כי הנשיא דונלד טראמפ עודכן על שהתרחש וימשיך לקבל עדכונים בנושא.