מסע ציד איראני באיסטנבול

אתמול זיהו גורמי מודיעין בישראל את חוסיין טאייב, ראש ארגון המודיעין של משמרות המהפכה, כמי "שמנסה בימים האחרונים לקדם פיגוע בישראלים תמימים בטורקיה, מתוך מסע מטורף וחולני של מאבק על מעמדו בממסד הביטחוני האיראני". לפי ההערכה, יש כמה חוליות טרור איראניות שטרם אותרו ומנסות "לצוד ישראלים" דרך הרשתות החברתיות או זיהוים באתרי תיירות מרכזיים באיסטנבול, ולבצע פיגועי חטיפה או ירי. כוחות הביטחון הישראלים, בשיתוף פעולה הטורקים, ערכו בסוף השבוע מצוד אחר אותן חוליות איראניות.

ירי ראשון מהרצועה זה חודשיים

הלילה נורתה מרצועת עזה רקטה, לראשונה זה חודשיים ו-24 שעות לאחר שכוח של סיירת גולני חיסל בפשיטה על מחנה הפליטים בג'נין שלושה מחבלים שפתחו לעברם באש ממכונית. הרקטה יורטה, הירי הוביל לאזעקה באשקלון, לראשונה מאז מבצע שומר החומות. אתמול בצהריים תפסה הזרוע הצבאית של חמאס בלון תצפית בצפון הרצועה, לאחר שכבל האחיזה של הבלון נקרע בעקבות הרוחות. צה"ל מסר כי נשלל החשש לדליפת מידע.
3 צפייה בגלריה
השמדת עמדת התצפית
השמדת עמדת התצפית
הופצצה, ולא הושמדה. העמדה מול נתיב העשרה
(צילום: אמנון זיו )
3 צפייה בגלריה
שעות לאחר שצה"ל הפציץ עמדת חמאס החלו העבודות לשיקומה
שעות לאחר שצה"ל הפציץ עמדת חמאס החלו העבודות לשיקומה
דגל חמאס על העמדה, אחרי תקיפת צה"ל
(צילום: אמנון זיו)

צה"ל תקף עמדת תצפית, חמאס שב אליה והניף דגל

לאחר ירי הרקטה תקף צה"ל עמדת תצפית של חמאס מול נתיב העשרה, אך היא לא הושמדה ונותרה עומדת על פיגומיה. היום בצהריים כבר נראו פעילי חמאס מטפסים עליה, מנופפים בידיהם ותולים עליה את דגל הארגון השולט ברצועה.

רצח את אבי כלתו ברמת גן

גבר כבן 60 נורה למוות בבניין מגורים ברמת גן, לפי החשד בידי אבי חתנו - שנעצר לאחר מכן. בת הנרצח עברה להתגורר לאחרונה עם הוריה במסגרת הליך גירושים.

שלושה נרצחים בערב אחד

לפני הרצח ברמת גן, אירעו אמש בצפון שלושה מעשי רצח. בכפר קרע נורה למוות ג'מאל קבועה בפתח ביתו, בנחף שליד כרמיאל נורה למוות זיאד איוב ובקריית אתא נרצח גיל מזרחי, בן 42.

בחיפה ובירדן ההררי: שניים טבעו ומתו

גבר בן 71, שנכנס למי הירדן ההררי בגליל העליון, חולץ מהמים וטופל על ידי צוות מיחידה 669 של חיל האוויר. מותו נקבע בשטח. הערב נמשה גבר כבן 50 מחוף דדו בחיפה, מותו נקבע כמה שעות לאחר מכן. בבית החולים זיו בצפת נקבע מותו של עז א-דין עואד, נער בן 15 מטמרה, שטבע שלשום במהלך טיול בית ספר.

אב ובתו נפלו לבאר עמוקה בפרדס חנה

אב ובתו, בת 4, נפלו לבאר יבשה בעומק של 15 מטרים. הם בהכרה ןצוותי כיבוי וצוות היחידה לחילוצים מיוחדים מתקשרים איתם.

אמריקנים תועדו בשבי הרוסי

בידיים קשורות, מצהירים "אני נגד המלחמה": שבוע וחצי אחרי שנעלמו בחרקוב, אות חיים מאנדי ווין ואלכסנדר דרוקי, שיצאו להילחם באוקראינה. הרופאה "טאירה", שצילמה 256 ג'יגה בייט של זוועות במריופול וסרטוניה הוברחו בטמפון, שוחררה מהשבי הרוסי. האקרים עיכבו את נאום פוטין, שתקף: "ארצות הברית חושבת שהיא שליח אלוהים עלי אדמות".

ביידן תועד נופל מהאופניים

התרסקות ברכיבת הבוקר: נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ורעייתו נופשים בדלאוור לרגל יום נישואיהם, ויצאו לרכוב. כשעצר לרגע הסתבכה נעלו בדוושה, והוא נפל על הכביש: "אני בסדר", הכריז, ואחרי כמה דקות נסע מהמקום. צפו בנפילה הכואבת.

זוהו שרידי העיתונאי שנעלם באמזונס

משטרת ברזיל מצאה שרידי גופה באזור באמזונס שבו נעלמו לפני כשבועיים העיתונאי הבריטי דום פיליפס ומומחה ברזילאי לענייני שבטים, וכמה מהשרידים זוהו כשייכים לפיליפס.

יש יורשת ללינוי אשרם: דריה אטמנוב אלופת אירופה

הישג סנסציוני לישראלית דריה אטמנוב, בת 16: באליפות אירופה בקרב-רב בהתעמלות אמנותית, שמתקיימת בתל אביב, הדהימה אטמנוב עם זכייה במדליית זהב. כמה שעות אחר כך זכתה גם הנבחרת בהתעמלות אמנותית במדליית זהב.
3 צפייה בגלריה
אנסטסיה גורבנקו
אנסטסיה גורבנקו
אנסטסיה גורבנקו
(סימונה קסטרווילארי, באדיבות איגוד השחייה)

הצלחות גם בשחייה: גורבנקו בגמר, דדאון אלוף העולם

אנסטסיה גורבנקו בת ה-18, הכוכבת הגדולה של השחייה הישראלית, עלתה לגמר המשחה ל-200 מטר מעורב אישי, ביומה הראשון של אליפות העולם בשחייה. במקביל, עמי דדאון זכה במדליית זהב באליפות העולם בשחייה פראלימפית.