סכסוך הדמים מהגליל זלג לנהריה

מחמוד חסארמה, בן 38 מבענה שליד כרמיאל, נורה אמש (יום ו') למוות בשדרות זלמן שז"ר בנהריה. הוא נפגע ממספר רב של קליעים ונמצא שכוב ללא רוח חיים ליד רכבו. חסארמה היה הנרצח ה-15 בסכסוך הדמים בין הפלגים במשפחה, שאותם מובילים עלי רשיד חסארמה ואחמד מטלק חסארמה. בשנת 2018 נערכה סולחה בין הצדדים, אולם היא הסתיימה אחרי קצת יותר משנה. מאז הסולחה נרצחו במסגרת הסכסוך, שהחל בגלל מריבה בין נערים, תשעה בני אדם.

11 צפייה בגלריה
מחמוד חסארמה תושב בענה בן 38 שנרצח רצח ירי ב נהריה
מחמוד חסארמה תושב בענה בן 38 שנרצח רצח ירי ב נהריה
הנרצח ה-15 בסכסוך. חסארמה
11 צפייה בגלריה
זירת הרצח בנהריה
זירת הרצח בנהריה
נהריה, הלילה
(צילום: אלעד גרשגורן)

יממה קטלנית בכבישים

שישה ישראלים נהרגו בתאונות דרכים ביממה האחרונה, ומספר ההרוגים השנה עומד כבר על 312 לפי ספירת הרלב"ד. חמישה פלסטינים נהרגו בהתנגשות בין שתי מכוניות ליד יצהר - ולא נכללים בספירה הרשמית. רוכב אופניים בשנות ה-50 לחייו והולך רגל כבן 50 נהרגו הבוקר (שבת) מפגיעת מכוניות בראשון לציון ובכביש 60 סמוך למיתר, שעות אחרי ששני גברים בשנות ה-30 לחייהם נהרגו בתאונת דרכים במעורבות שני כלי רכב ליד כסייפה שבנגב. כשבע שעות לאחר התאונה בראשון לציון, הסגיר את עצמו נהג בן 18 למשטרה.
אתמול נהרגו עוד שני רוכבי אופנוע בשתי תאונות דרכים נפרדות. אחת התרחשה בין סכנין לעראבה, והשנייה התרחשה בשטח פתוח בוואדי שילה הסמוך לבית אריה שבשומרון.
11 צפייה בגלריה
חוקרי משטרה בזירת התאונה
חוקרי משטרה בזירת התאונה
הנהג הפוגע ברח והסגיר עצמו למשטרה אחרי שעות. זירת התאונה בראשון לציון
(צילום: דוברות המשטרה)

8 הרוגים בפסטיבל מוזיקה בטקסס, כנראה נרמסו למוות

שמונה בני אדם נהרגו ומאות נפצעו הלילה בערב הפתיחה של פסטיבל המוזיקה "אסטרוורלד" שמתקיים ביוסטון, טקסס, בסוף השבוע. לפי דיווחים בארה"ב, השמונה ככל הנראה נרמסו למוות בשעה ש-50 אלף צופים התקרבו אל הבימה המרכזית. "הקהל התחיל ללחוץ קדימה לכיוון הבמה", אמר ראש שירותי הכבאות המקומיים של יוסטון, שציין כי 17 פצועים הועברו לבתי חולים, בהם 11 במצב קשה. לפי דיווחים בארה"ב, בין הנפגעים גם ילדים כבני 10.

אלרעי פרייס: "עליית מדרגה באיומים"

ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס, סיפרה בריאיון ל-ynet על הפחד וההשפעה של האיומים עליה ועל בני משפחתה, ועל נחישותה להמשיך בעבודתה למרות הכול. היא הדגישה כי האישור לחיסוני ילדים "אינו עובדה מוגמרת" וכי לכל הורה תהיה הזכות לבחור – ומספקת גם בשורה: בשבוע הבא משרד הבריאות יציע הקלה הדרגתית בתו הירוק. ראש שירותי בריאות הציבור הזהירה בדבריה כי ישנה כעת "עליית מדרגה משמעותית" באיומים כלפיה וכלפי מומחים נוספים במערכת הבריאות, וציינה כי היא סבורה שיש לדבר קשר לדיון המתנהל כעת באישור לחסן ילדים. "עליית מדרגה מטורפת. גם אמירות של 'אתם מכריחים אותנו להתחסן', אמירות לא נכונות", אמרה.

המונים צועדים בגלזגו למען האקלים: "הצילו את כדור הארץ"

אלפים יצאו בצהריים לצעדת מחאה בעיר שבה נערכת ועידת האקלים של האו"ם. המפגינים דורשים פעולה גלובלית נועזת יותר, על מנת לצמצם את פליטות גזי החממה באופן מיידי. זאת, כדי למנוע התחממות של יותר מ-1.5 מעלות מעל הרמה שהייתה טרם המהפכה התעשייתית. הפגנות נערכות כמה בערים נוספות ברחבי העולם.
11 צפייה בגלריה
רוצים להציל את כדור הארץ
רוצים להציל את כדור הארץ
המפגינים בגלזגו
(צילום: EPA)
11 צפייה בגלריה
מחאה למען כדור הארץ בגלזגו
מחאה למען כדור הארץ בגלזגו
(צילום: רויטרס)
11 צפייה בגלריה
מפגינים עם דגלים אדומים ושוטרים
מפגינים עם דגלים אדומים ושוטרים
(צילום: רויטרס)
סטודנטים, פעילי סביבה וגם אזרחים מודאגים יצאו לרחובות העיר, למרות מזג האוויר הגשום. הם אוחזים ידיים וצועדים מערבה מפארק קלווינגרוב לעבר כיכר ג'ורג', שבמרכז העיר. הצועדים מניפים דגלים, בין היתר דגלים אדומים, דגלים של סקוטלנד וגם דגלים של הרשות הפלסטינית נראו בהפגנה. הם נושאים בין היתר כרזות עם הכיתוב "הקפיטליזם הורג את כדור הארץ". כמה מהמפגינים אמרו כי החברות הגדולות אשמות במשבר האקלים והם קראו קריאות בעד הסוציאליזם.

נער פלסטיני נהרג בעימותים עם כוחות הביטחון ליד שכם

נער פלסטיני בן 13 נהרג אתמול במהלך העימותים השבועיים עם כוחות הביטחון בכפר דיר אל-חטב שליד שכם. הנער, מוחמד דעדס, נפצע קשה מירי בבטנו והובהל לבית חולים - שם מת מפצעיו. בסהר האדום הפלסטיני מסרו כי בעימותים נפגעו 71 איש, מרביתם באורח קל בלבד משאיפת גז מדמיע.
11 צפייה בגלריה
מוחמד דעדס
מוחמד דעדס
מוחמד דעדס
11 צפייה בגלריה
עימותים בין פלסטינים לחיילי צה''ל סמוך לשכם
עימותים בין פלסטינים לחיילי צה''ל סמוך לשכם
עימותים בין פלסטינים לחיילי צה''ל סמוך לשכם
(צילום: AFP)

אסון באפריקה: 99 נהרגו בפיצוץ מכלית דלק

99 בני אדם נהרגו אמש בפיצוץ מכלית דלק באחד מפרבריה של פריטאון, בירת סיירה לאון שבמערב אפריקה. לפי הדיווחים במדינה, המשאית שנשאה את המכלית התנגשה באוטובוס בצומת עמוס במקום בקרבת תחנת דלק. ראש העיר, איבון אקי-סוייר, אמרה כי בין ההרוגים היו גם אנשים שניסו לאסוף דלק שדלף מהמכלית. "יש לנו כל כך הרבה נפגעים וגופות שרופות", הוסיף העומד בראש סוכנות האסונות הלאומית של המדינה. "זה נורא. תאונה איומה".
11 צפייה בגלריה
אזור הפיצוץ
אזור הפיצוץ
אזור הפיצוץ בסיירה לאון

"ערבי מסריח": סטודנטית קיללה, המרצה התעלמה

סטודנטית במכללת אחוה קיללה סטודנט בדואי במהלך הרצאה שהתקיימה בזום אתמול בצהריים לאוזני כל המשתתפים. ואולם, המרצה החליטה להתעלם - ואפשרה לשיעור להמשיך בטענה שלא שמעה את הדברים. "שמעתי רק רעש ברקע והשתקתי", אמרה לסטודנטים, בהם ערבים, שהתרעמו על ההחלטה. בפתח הקלטת ההרצאה נשמעת המרצה מדברת על נושא הלימוד, ולפתע אחת הסטודנטיות אומרת: "מעצבן אותי". המרצה תהתה בפניה מה מעצבן אותה, והיא השיבה: "הנה, הערבי המסריח". המרצה נשמעה כשהיא אומרת לה: "את... אני משתיקה אותך", ובתגובה אמרה לה סטודנטית ערבייה: "למה? היא לא מתחשבת שיש כאן מהמגזר הערבי". המרצה ציינה בפניה ש"היא לא התכוונה".
איוב אל-זיאדנה, הסטודנט שספג את הקללה, אמר ל-ynet כי "לא ציפיתי להתנהגות כזאת. הייתי בהלם טוטלי, לא הבנתי איך אני אמור להגיב. ישבתי המום עד שעיכלתי את מה שקרה".


גלולת פייזר לקורונה מפחיתה הסיכון למחלה קשה ב-89%

חברת פייזר דיווחה כי השלב השלישי בניסוי שלה בגלולה האנטי-ויראלית הניסיונית לקורונה הופסק מוקדם מהצפוי, לאחר שתוצאות הביניים הראו כי הטיפול מפחית ב-89% את הסיכון לאשפוז או למוות במבוגרים הנמצאים בסיכון לפתח מחלה קשה. הטיפול החדש של פייזר, שיקבל את שם המותג Paxlovid, מורכב משלושה כדורים הניתנים פעמיים ביום, והוא ניתן יחד עם תרופה אנטי-ויראלית ותיקה יותר בשם ריטונאוויר. הטיפול המשולב חוסם מנגנונים שונים בפעילות נגיף הקורונה, המונעים ממנו מלחדור לגרעין התא, ולנצל את החומר הגנטי ב-DNA כדי לבנות נגיפים נוספים. בשורה התחתונה, הטיפול האנטי-ויראלי חוסם את יכולתו של הנגיף להשתכפל, להרוס איברים בגוף ולהדביק אחרים.

מסע דקירות ברכבת בגרמניה

כמה בני אדם נפצעו היום, שלושה מהם באורח קשה, כשגבר תקף אותם בסכין ברכבת מהירה בין הערים רגנסבורג ונירנברג בגרמניה. האיש, שלפי דיווחים מוצאו סורי, נעצר. האירוע התרחש בסביבות השעה 9:00 בבוקר. שר הפנים של גרמניה, הרסט זיהופר, אמר כי מדובר ב"התקפה נוראית", אך ציין כי הרקע לה עדיין אינו ידוע. העיתון הגרמני הנפוץ "בילד" דיווח כי הדוקר הוא גבר ממוצא סורי, וכי יש לו עבר של בעיות נפשיות. דווח גם כי הוא זעק לעזרה בעודו ברכבת עצמה. הרשויות ציינו כי לא נשקפת סכנה לחייהם של הפצועים קשה.
11 צפייה בגלריה
גרמניה זירת דקירות ב רכבת חשד ל פיגוע תוקף מ מוצא ערבי
גרמניה זירת דקירות ב רכבת חשד ל פיגוע תוקף מ מוצא ערבי
הזירה בגרמניה
(צילום:EPA)