רה"מ נגד מומחי הקורונה: "גמגמו כששאלתי למה לסגור הופעה"

ראש הממשלה נפתלי בנט מתח אמש ביקורת על קבינט המומחים של משרד הבריאות ומומחי בריאות אחרים שקראו בימים האחרונים להחמיר עוד יותר את הגבלות הקורונה לנוכח העובדה שהתחלואה נותרת גבוהה, ואמר כי "חלקם לא רואים את התמונה המלאה".
בתדרוך לתקשורת בתום נאומו בעצרת הכללית של האו"ם בניו יורק, הוא ציין כי חלק מאותם מומחים התנגדו לבוסטר בזמן אמת. אחת מהם, נזכיר, הייתה ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי-פרייס, שהתנגדה בהצבעה הראשונה על מתן חיסוני הבוסטר לבני פחות מ-60 והסבירה שלא היה אז מספיק מידע.
7 צפייה בגלריה
ניצן הורוביץ, נפתלי בנט
ניצן הורוביץ, נפתלי בנט
בנט: "גמגמו כששאלתי למה לסגור הופעה". הורוביץ: "גיבוי מלא למומחים"
(צילום: עמית שאבי)
"אני לא מקבל את הגישה של Who cares לגבי הכסף והפרנסה", אמר בנט בהתייחסות להשפעות הכלכליות של הגבלות כמו צמצום התקהלויות. "הם לא יקבלו את ההחלטות במישור הלאומי - אלא אנחנו", הוסיף בנט. "כששאלתי אותם למה צריך לסגור הופעה של שלמה ארצי בגלל מגזר כזה או אחר - הם גמגמו".
שר הבריאות ניצן הורוביץ השיב לביקורת של בנט והודיע כי הוא מעניק "גיבוי מלא" למומחי משרד הבריאות. "שיהיה ברור, מומחי משרד הבריאות עושים עבודה מסורה ומצוינת בקנה מידה בינלאומי. הם מצילים חיים כל יום", אמר הורוביץ. "אני יכול רק לשבח את עבודתם ותרומתם העצומה". לדבריו, "המלצותיהם המקצועיות הן השיקול הראשון שמדריך אותנו, גם אם לא השיקול היחיד. כך היה לאורך כל הדרך - בהנחיות שביצענו, בבדיקות, וגם במתן המנה השלישית".
הורוביץ הוסיף כי "מותר וצריך להביע כל דעה על ההתנהלות שלנו, הפוליטיקאים, גם אם היא לא נוחה לנו. זה תפקיד המומחים. אנחנו, דרג מקבלי ההחלטות, נדרשים להכריע בסוף על פי מכלול השיקולים. התהליך הזה חייב להיעשות תוך כבוד הדדי, ורק בענייניות. ככה פשוט".

האיראנים תוקפים את נאום בנט באו"ם

יממה אחרי נאומו של ראש הממשלה נפתלי בנט בעצרת הכללית של האו"ם, שבו תקף את נשיאה החדש, קרא לשיתוף פעולה בינלאומי - והדגיש כי "תוכנית הגרעין של איראן הגיעה לקו פרשת המים - וכמותה גם הסובלנות שלנו" - הגיב אמש (שני) שגריר איראן באו"ם מג'יד תחתרוואנצ'י ואמר כי "האיראנו-פוביה משתוללת".
בציוץ שפרסם בטוויטר כתב תחתרוואנצ'י כי "הנאום של ראש ממשלת המשטר הישראלי היה מלא בשקרים על איראן. המשטר הזה לא רשאי לדבר על התוכנית למטרות שלום שלנו כשיש ברשותו מאות ראשי נפץ גרעיניים". על כך שבנט לא הזכיר בנאומו את הסכסוך הישראלי-פלסטיני אמר תחתרוואנצ'י כי "השתיקה שלו לגבי הפלסטינים ממחישה את הנחישות לקפח את זכויותיהם".

גם סגן השגריר באו"ם פיימאן גדירחומי התייחס לנאום ואמר כי "בנט טוען טענות משוללות יסוד ומשתמש בשפה מאיימת. על המשטר הציוני להימנע מכל צעד הרפתקני באזור, איראן לא תהסס להגן על עצמה נגד כל איום". הוא הוסיף כי בנט "משחק אותה קורבן ומנסה נואשות לצייר את ישראל כחפה מפשע".
בנאומו הזכיר בנט יותר מ-30 פעם את איראן, וחלק ניכר הוא הקדיש ל"צבא המל"טים" שלה - כלי הטיס הבלתי-מאוישים שהיא מפתחת ומספקת לשלוחיה ברחבי המזרח התיכון, רבים מהם במטרה להתפוצץ על יעדיהם. בנאומו אף אישר בנט לראשונה כי המל"ט האיראני המתאבד שהתפוצץ על גשר הפיקוד של המכלית "מרסר סטריט" סמוך לעומאן ביולי האחרון היה מסוג שאהד-136, מל"ט שלפי הדיווחים נהנה מטווח טיסה עצום של יותר מ-2,000 ק"מ.

הרצח ה-99 בחברה הערבית: הרוג ופצוע קשה מירי בגליל המערבי

איאד דבדוב, בן 32 מג'דיידה-מכר שבגליל המערבי, נורה אמש למוות ביישוב מגוריו. גבר נוסף, גם הוא בשנות ה-30 לחייו ותושב ג'דיידה-מכר, נפצע באורח קשה. המשטרה מסרה כי פתחה בחקירה לבירור נסיבות התקרית. שוטרים נשלחו גם לבצע סריקות ביישוב, ואספו ממצאים מזירת הירי.
7 צפייה בגלריה
הנרצח איאד דבדוב
הנרצח איאד דבדוב
הנרצח איאד דבדוב
הפצועים מהתקרית פונו על-ידי אמבולנס פרטי לבית החולים לגליל בנהריה, כאשר בגבר שנפצע אנושות בוצעו פעולות החייאה. בבית החולים מסרו כי עם הגעתם שני הפצועים הוכנסו לטיפול בחדר ההלם. בהמשך נקבע מותו של הפצוע האנוש.
הרצח אמש הוא ה-99 בחברה הערבית מתחילת השנה, והוא מגיע אחרי סוף שבוע מדמם במגזר. במוצאי שבת נורתה למוות סומאיה אל-טלאלקה בת ה-42 בלקיה שבנגב. שלוש בנותיה נעצרו לאחר התקרית בחשד למעורבות בירי - חרף העובדה שאחת מהן בת 14, והן כלל לא ידעו שאמן מתה בבית החולים. השוטרים אף לא הביאו חוקרת ילדים על מנת לתשאל אותן. לאחר כמה שעות הן שוחררו ממעצר, ובן אחר של הנרצחת, בן 16, נעצר בהמשך בחשד למעורבות ברצח.
מוקדם יותר אתמול התייחס ראש הממשלה נפתלי בנט לפשיעה המשתוללת בחברה הערבית, ובתדרוך בניו יורק לאחר נאומו בעצרת הכללית של האו"ם אמר כי צוות שרים הוקם לטיפול באלימות בחברה הערבית - וכי ביום ראשון הוא יכונס לפגישה ראשונה.

פייזר: נגיש ל-FDA בקשה לחסן ילדים בני 11-5

חברת התרופות פייזר הגישה הבוקר ממצאים ראשונים של החיסון בקרב ילדים בני 11-5 למינהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) ומסרה כי בשבועות הקרובים תבקש אישור להתחיל במתן החיסונים, וכן לסוכנות האירופית לתרופות וגורמי פיקוח נוספים. לפי ההודעה של פייזר, החיסונים שלהם נמצאו יעילים בקרב קבוצת גילים זו והניסוי שנערך הסתיים בהצלחה.
7 צפייה בגלריה
נער מקבל חיסון לקורונה בפרגוואי
נער מקבל חיסון לקורונה בפרגוואי
ילד מקבל חיסון לקורונה בפרגוואי. ארכיון
(צילום: AFP)
"אני מרגיש תחושה גדולה של דחיפות בלאפשר את מתן החיסון לילדים מתחת לגיל 12", אמר בשבוע שעבר ד"ר ביל גרובר, סגן נשיא בכיר בפייזר, לסוכנות הידיעות AP. "יש דרישה עצומה של הורים להחזיר את החיים של הילדים שלהם למצב רגיל".
במסגרת הניסוי שביצעה החברה בקרב ילדים בבתי ספר יסודיים, בדקה פייזר מתן מינון של שליש מהזריקה שניתנת כעת לכלל הציבור מגיל 12 ומעלה. לפי ד"ר גרובר, לאחר מתן המנה השנייה, הנסיינים בני 5 עד 11 פיתחו רמות נוגדנים חזקים לא פחות מאלה שפיתחו בני נוער וצעירים. הבכיר בחברת פייזר ציין עוד כי הניסוי שנעשה בגילים הצעירים הוכיח את עצמו כבטוח והתגלו בו תופעות לוואי קלות שדומות לאלו שנמצאו בקרב בני נוער וצעירים בגילים 16 עד 25 - כאבים בזרוע או עלייה קלה בחום. "אני חושב שפגענו 'בול' במינון המדויק", אמר ד"ר גרובר, בעצמו רופא ילדים.

חשד לרצח: גבר כבן 30 נדקר למוות בקטטה בחיפה

אזרח אריתריאה כבן 30 נדקר למוות לפנות בוקר בקטטה בצומת קריית אתא שבחיפה. צוות מד"א פינה אותו במצב אנוש לבית החולים רמב"ם, שם נקבע מותו. המשטרה מסרה כי שני חשודים, אזרחים ישראלים, נעצרו בחשד לרצח. החשודים נעצרו כשהם שיכורים.
בשעה 05:47 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב כרמל על גבר שנפצע באירוע אלימות ברחוב חלוצי התעשייה שבגבול בין חיפה לקריית אתא. פרמדיק מד"א איימן ארנאוט שהוזעק לזירה סיפר: "ראינו גבר שוכב על המדרכה ושוטר שהיה במקום החל לבצע בו פעולות החייאה. הוא היה ללא נשימה וללא דופק, עם פציעות בגופו. הענקנו לו טיפול מציל חיים ופינינו אותו לבית חולים תוך פעולות החייאה כשמצבו אנוש".

6 פצועים בקריסת צלע הר על אתר בנייה בכפר כנא

שישה בני אדם נפצעו הבוקר בקריסת צלע הר על אתר בנייה בכפר כנא, סמוך לתחנת הדלק פז בכניסה ליישוב. צוות מד"א שהוזעק למקום דיווח על שני פועלים, בני 17 ו-19, במצב קשה. הנער בן ה-17 היה לכוד בטרקטור אך בהכרה ותקשר עם צוותי החילוץ עד לפינויו במסוק לבית החולים רמב"ם. באירוע נפצעו עוד ארבעה בני אדם שמצבם הוגדר בינוני וקל.
7 צפייה בגלריה
הזירה בכפר כנא
הזירה בכפר כנא
הזירה בכפר כנא, דקות אחרי הקריסה
(צילום: עידו ארז)
בשעה 10:59 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב גלבוע על טרקטור שנקבר מתחת לאדמה באתר בנייה בכביש 754 בכניסה לכפר כנא. גם כוחות גדולים של כבאות והצלה הוזעקו לזירה עם רכב ה"געש" לחילוץ מחשש ללכודים.
מהמשטרה נמסר כי מדובר בקריסת צלע ההר כתוצאה מעבודות פיתוח שהתרחשו בשכונה שנמצאת בבנייה במקום, וכי נעשו מאמצים לאיתור כלל העובדים ששהו באתר. חוקרי המשטרה יחד עם חוקר תאונות עבודה של משרד הרווחה פתחו בחקירת האירוע.

ביידן קיבל בוסטר: "מיעוט לא-מחוסן עושה לנו נזק גדול"

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן קיבל אמש את מנת החיסון השלישית שלו נגד נגיף הקורונה. הוא עשה זאת בשידור חי - ובכך הפך לנשיא הראשון שמקבל את הזריקה מול עדשת המצלמה בזמן כהונתו. ביידן בן ה-78 קיבל את שתי המנות הראשונות של החיסון בדצמבר אשתקד ובינואר, לפני שהושבע לתפקיד. קודמו דונלד טראמפ גם התחסן, אך בסתר - והדבר התגלה רק לאחר שעזב את הבית הלבן.
החיסון לנשיא התאפשר אחרי שבסוף השבוע פתחה ארה"ב את מבצע חלוקת ה"בוסטר" שלה נגד הנגיף. לפי שעה, ובהתאם להמלצת מומחי הבריאות של מנהל המזון והתרופות (FDA) – רק בני 65 ומעלה וכאלו שנמנים עם קבוצות סיכון, כמו עובדים במערכות הבריאות וההוראה, זכאים למנת הדחף. "אני יודע שאני לא נראה כזה, אבל אני יותר מבן 65 - הרבה יותר מזה", התלוצץ ביידן. החיסון ניתן כרגע בארה"ב רק למי שקיבל את שתי המנות של חברת פייזר, ושחלפו שישה חודשים לפחות מאז שקיבל את המנה השנייה.

דיווח: כלי טיס לא מזוהים תקפו בסיס של מיליציות שנתמכות על ידי איראן בסוריה

כלי טיס בלתי מזוהים תקפו אמש בסיס בגבול עיראק-סוריה, שבו פועלות מיליציות שיעיות שנתמכות על ידי איראן. כך דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס מפי מקורות צבאיים ותושבים שמתגוררים באזור. על פי הדיווח, הבסיס ממוקם במחוז דיר א-זור שבצפון-מזרח סוריה, מחוז שבו טהרן הרחיבה בשנה האחרונה את נוכחותה הצבאית. בשלב זה לא ידוע על נפגעים או על נזק.
הגורמים הצבאיים סיפרו כי התקיפות בוצעו דרומית לעיר הסונית מיאדין, ששוכנת לאורך נהר הפרת. הנהר וסביבתו, כך ציינו, הפך למוקד מרכזי שבו פועלות מיליציות שיעיות הנתמכות בידי איראן, בעיקר בעיראק, מאז סיכול רוב תשתיות דאעש במדינה לפני כארבע שנים.

ההאקר הרוסי ששמו נקשר בפרשת נעמה יששכר גורש מארה"ב

כלי תקשורת ברוסיה דיווחו היום כי ארה"ב גירשה משטחה את ההאקר אלכסיי בורקוב, אזרח רוסי שנידון לתשע שנות מאסר בין היתר בגין מעילה של 20 מיליון דולר בכרטיסי אשראי של אזרחים אמריקנים. סוכנות הידיעות הרוסית TASS דיווחה כי בורקוב נעצר עם נחיתתו בנמל התעופה במוסקבה.
שמו של בורקוב, שהגיע לרוסיה אף שאין לה הסכם הסגרה עם ארה"ב, נקשר בעבר בסיפורה של נעמה יששכר, הישראלית שנכלאה ברוסיה בגין הברחת סמים. בורקוב נעצר בנתב"ג ב-2015 לבקשת האמריקנים, ועד נובמבר 2019 שהה במעצר בישראל. לאורך מעצרו הוא הגיש עתירות לבתי המשפט בישראל נגד הסגרתו לארה"ב.
7 צפייה בגלריה
 נעמה יששכר ואלכסיי בורקוב. שמו נקשר במסגרת עסקה אפשרית של חילופי אסירים
 נעמה יששכר ואלכסיי בורקוב. שמו נקשר במסגרת עסקה אפשרית של חילופי אסירים
נעמה יששכר ואלכסיי בורקוב. שמו נקשר במסגרת עסקה אפשרית של חילופי אסירים
בורקוב דרש בעתירתו האחרונה לבטל לחלוטין את צו ההסגרה שעליו חתם שר המשפטים דאז אמיר אוחנה, אך ביקש גם שאם כן יוסגר ויורשע בארה"ב – ישראל תדרוש שיוכל לרצות את עונשו ברוסיה. שתי הבקשות הללו נדחו, והשופטים שדנו בעתירות בבית המשפט העליון פסקו כי "לא נמצא כי מתקיימות במקרה נסיבות יוצאות דופן המקימות עילה להתערבותו של בית המשפט העליון בהחלטת השר". כעבור כמה ימים הוא הוסגר לארה"ב, אף שגם רוסיה ביקשה להסגירו לידיה.

תחזית מזג האוויר לשמחת תורה: עוד ירידה בטמפרטורות

היום, חג שמחת תורה, הורגשה עוד ירידה בטמפרטורות. מזג האוויר היה יחסית נוח, ואידיאלי לפעילויות מחוץ לבית. הים גבוה ומסוכן לרחצה. ממחר הטמפרטורות יחזרו לעלות בהדרגה.
7 צפייה בגלריה
חוף גופרה, כינרת
חוף גופרה, כינרת
חוף גופרה בכינרת בסוף השבוע
(צילום: טלי בר, איגוד ערים כינרת)
השנה נרשם שיא של מטיילים בכל הזמנים בימי חג הסוכות וחול המועד בשמורות הטבע והגנים הלאומיים עם יותר מ-1.2 מיליון מבקרים. מדובר בעלייה של כ-23% לעומת ימי חג הסוכות וחול המועד בשנת 2019 (בשנת 2020 הוטל סגר כללי בשל הקורונה). מרשות הטבע והגנים נמסר כי האתרים המובילים היו גן לאומי ירקון (תל אפק), שמורת עין גדי, קיסריה, גן השלושה (הסחנה), גן לאומי תל אשקלון, שמורת עינות צוקים ומעיין חרוד.
עוד תחזיות לארץ ולעולם באפליקציה של דני רופ באייפון ובאנדרואיד