אם לשלושה נרצחה ברחובות, בעלה חשוד שהצית את ביתם

כוחות הצלה רבים הוזעקו לפנות בוקר לבית פרטי ברחובות בעקבות שריפה, ושם אותרה גופתה של אישה בשנות ה-30 לחייה כשהיא דקורה וללא רוח חיים. מהמקום פונה בעלה במצב קשה לבית החולים, ובתם בת ה-4 שנפגעה משאיפת עשן והוגדרה במצב קל.
זירת הרצח ברחובות
(צילום: נדב אבס, דוברות המשטרה, דוברות מד"א)

13 צפייה בגלריה
זירת הרצח
זירת הרצח
(צילום: נדב אבס)
הבעל, נמסר, חשוד במעורבות ברצח, וגורם במשטרה הבהיר כי בכוונת החוקרים לחקור אותו בהקדם האפשרי. "ברגע שהוא יתעורר – אזיקים לידיים ולרגליים בזמן שהוא במיטה", אמר גורם במשטרה בשיחה עם ynet. בני הזוג, שהיו נשואים במשך תשע שנים, לא היו מוכרים לשירותי הרווחה ובמשטרה הדגישו כי לא היו אירועים או תלונות קודמות שדווחו להם. "אין רקע שיכול היה לנבא את האירוע הטרגי הזה. החקירה נכון לעכשיו מתקדמת בלהבין מה הטריגר, מה הביא לאותה התפרצות באירוע שהסתיים בצורה כל כך קשה", אמר הגורם.

שב"כ חוקר: מכשול הונח על פסי רכבת בצפון

חשיפת ynet: מכשול שהונח על פסי הרכבת התגלה אתמול סמוך לכביש 85, בין עכו לכרמיאל. המכשול, שלפי הערכות מסוגל היה לגרום לאירוע רב נפגעים, התגלה בימי החג כשהרכבת מושבתת. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.
13 צפייה בגלריה
מיקום הנחת המכשול על מסילת הרכבת ליד כביש 85
מיקום הנחת המכשול על מסילת הרכבת ליד כביש 85
האזור שבו הונח המכשול, סמוך לכביש 85
(צילום: גיל נחושתן)
13 צפייה בגלריה
מיקום הנחת המכשול על מסילת הרכבת ליד כביש 85
מיקום הנחת המכשול על מסילת הרכבת ליד כביש 85
כפפות של חוקרי המשטרה שהגיעו למקום
(צילום: גיל נחושתן)
ערבי-ישראלי בשנות ה-20 לחייו מאזור הגליל נעצר אתמול סמוך למסילת הרכבת בחשד שהניח את המכשול, אך כעבור כיממה הוא שוחרר. המשטרה חוקרת את הנחת המכשול ביחד עם שב"כ, מה שמצביע על חשד לפעולה על רקע לאומני. בית המשפט נעתר לבקשת המשטרה והוציא צו איסור פרסום על פרטי החקירה.

עימותים בהר הבית בבוקר החג, אבו מאזן שוחח עם גנץ

על רקע המתיחות הגוברת וההיערכות הביטחונית לקראת חגי תשרי, מתפרעים השליכו אבנים בהר הבית אתמול והיום במחאה על כניסת יהודים להר, ובמקום נרשמו עימותים בינם לבין השוטרים. לפחות 14 נעצרו במהלך החג, מרביתם תושבי מזרח ירושלים. המהומות זלגו גם למזרח העיר, שם ירו זיקוקים לעבר שוטרים והציתו פחים. המפכ"ל קובי שבתאי הגיע הבוקר להר הבית, מלווה במפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן.
13 צפייה בגלריה
מתיחות במסגד אל אקצא לאור כניסת יהודים
מתיחות במסגד אל אקצא לאור כניסת יהודים
אבנים שאותרו במסגד אל-אקצא
בתוך כך, יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן התקשר אמש לשר הביטחון בני גנץ. לפי הפלסטינים מטרת השיחה הייתה לאחל לו שנה טובה וחג שמח - אולם השניים שוחחו גם על המצב הביטחוני ביהודה ושומרון ועל חיזוק התיאום הביטחוני. גנץ ביקש מאבו מאזן לעשות מאמצים לעצירת ההסלמה.

פשיטה על כת "לב טהור" במקסיקו, בן 3 הוחזר לאביו

משרד החוץ הודיע הבוקר כי בפשיטה שערכו לפני ימים אחדים שלטונות מקסיקו על מתחם של הכת החרדית-קיצונית אותרו 26 מחבריה, בהם גם בנו בן השלוש של אחד מאנשי הכת שברח ממנה לפני כשלוש שנים ומאז פעל לחלץ אותו מהכת שמנהיגיה הורשעו בחטיפה ובניצול מיני של קטינים. במשרד החוץ מסרו כי האב, ישראל עמיר, חזר ארצה יחד עם בנו, ופרסמו תמונה של השניים מתקבלים בנמל התעופה בן גוריון.
הפשיטה על מתחם הכת בעיר טפצ'ולה בדרום מקסיקו, סמוך לגבול עם גואטמלה, התרחשה ביום שישי האחרון בשעת בוקר מוקדמת. עשרות אנשי אכיפת חוק ושירותי רווחה מקומיים לקחו בה חלק. לפי הודעת משרד החוץ, הפשיטה נעשתה לאחר שמשטרת מקסיקו אספה ראיות מפלילות נגד מספר אנשים בכת בחשד לסחר בסמים, אונס ועוד. במהלך הפשיטה נמצאו במתחם 26 מחברי הכת, בהם אזרחים ישראלים עם אזרחויות נוספות של מדינות כמו קנדה, ארה"ב וגואטמלה.
13 צפייה בגלריה
ישראל עמיר
ישראל עמיר
ישראל עמיר ובנו בישראל
שניים מהם נעצרו בחשד לסחר בבני אדם ועבירות מין קשות, ולפי משרד החוץ צפויים לעמוד לדין במקסיקו. העונש על העבירות שמיוחסות להם עשוי להגיע ל-20 שנות מאסר. שני מבוקשים נוספים לא נמצאו במקום ומעדויות החברים עזבו עם קבוצה נוספת כיומיים לפני הפשיטה. חמישה חברים נוספים בכת עוכבו למתקן הגירה וצפויים להיות מגורשים בגין שהות בלתי-חוקית במקסיקו.

מנהיגי העולם בירכו לרגל החג, הישראלים טיילו בהמוניהם

קרוב ל-240 אלף מטיילים פקדו במהלך החג את שמורות הטבע והגנים הלאומיים ברחבי הארץ, כ-20% יותר מהמבקרים אשתקד. ברשות הטבע והגנים מסרו כי האתרים המובילים היו גן לאומי ירקון, קיסריה, עין גדי, תל אשקלון, גן השלושה (הסחנה), מצדה ובית גוברין.
עומסים נרשמו גם בחוף דור נחשולים ובנחלי הגליל העליון ורמת הגולן. כמו כן, כ-60 אלף ישראלים בילו את ימי החג בחופים המוכרזים והשקטים של איגוד ערים כינרת.
מטיילים ברחבי הארץ בראש השנה
(צילום: אור כהן, רשות הטבע והגנים, יורם מלכה, רשות הטבע והגנים, רונית רוזן, רשות הטבע והגנים, נעמה לו)

13 צפייה בגלריה
רוחצים בעין חניה בראש השנה
רוחצים בעין חניה בראש השנה
מצטננים במים בעין חניה
(צילום: הלנה גולדמן, רשות הטבע והגנים)
ובזמן שהישראלים התיישבו סביב שולחנות החג וטיילו ברחבי הארץ, מנהיגי העולם שיגרו ברכות חמות לרגל ראש השנה היהודי. נשיא ארה"ב ג'ו ביידן מסר כי "ראש השנה היהודי הוא זמן קדוש של הרהור, תשובה והתחדשות - זמן לעצור ולהסתכל פנימה. בימים הללו יש לנו הזדמנות לשאול את עצמנו אילו בני אדם אנחנו רוצים להיות. כשם שיחידים יכולים לעשות זאת, גם אומות יכולות". הוא הוסיף: "רעייתי ג'יל ואני מאחלים איחולים חמים לכל החוגגים את ראש השנה בארצות הברית, בישראל וברחבי העולם. יהי רצון שתפילותיכם יישמעו ושכולנו נירשם בספר החיים. שנה טובה".
13 צפייה בגלריה
סיור בשמורת חי בר כרמל בראש השנה
סיור בשמורת חי בר כרמל בראש השנה
צופים אל הנוף בשמורת חי בר בכרמל
(צילום: שרון גולדזון, רשות הטבע והגנים)
ראש ממשלת בריטניה ליז טראס, שנכנסה לתפקידה בתחילת החודש, פרסמה סרטון ברכה בחשבון הטוויטר שלה ואמרה כי "כראש הממשלה, אני מבטיחה להגן על הקהילה היהודית שלנו. אני נחושה לרמוס את האנטישמיות, ואהיה ידידה נאמנה של ישראל. ברוח הזו, אני מאחלת שנה טובה". גם ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי, בירך את אזרחי ישראל ואת רה"מ לפיד. "מאחל לידידי, לאזרחי ישראל והעם היהודי בכל העולם ברכות לבביות לרגל חג ראש השנה. אני מאחל ששנה זו תהיה שנה של בריאות טובה, שלום ושגשוג לכולם", כתב.
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין פרסם ברכה לרגל ראש השנה, שאותה כיוון בעיקר ליהודי רוסיה. "חשוב מאוד כי תוך שמירה על נאמנותם למסורות רוחניות ישנות, יהודי רוסיה יתרמו תרומה נכבדה לשימור המגוון התרבותי בארצנו, לחיזוק ההסכמה הבין עדתית ועקרונות הכבוד ההדדי והסובלנות הדתית", כתב פוטין בברכה.
וגם: עשרות תינוקות חדשים הגיחו לאוויר העולם בשעות הראשונות של השנה החדשה, וסיפקו למשפחותיהם סיבה נוספת לשמחה. בתי החולים שיתפו את סיפוריהם של ההורים המאושרים.

פיצוצים ודליפות בצינורות הגז לאירופה: "חבלה רוסית"

סיסמולוגים בדנמרק ובשבדיה דיווחו על פיצוצים עזים שאירעו אתמול באזורים בים הבלטי שבהם התגלו דליפות גז בצינורות של "נורד סטרים" – הצינורות התת-ימיים מרוסיה לגרמניה. לדבריהם הפיצוצים אירעו זמן קצר לפני גילוי הדליפות בצינורות הגז הרוסיים. "אין ספק שהיו פיצוצים", העריך סיסמולוג שבדי בערוץ הטלוויזיה הציבורי. בדנמרק הזהירו מפיצוצים נוספים.
בתוך יממה דווח על שלוש דליפות בצינורות סמוך לדנמרק ולשבדיה. דליפה ראשונה זוהתה ב"נורד סטרים 2", וכעבור כמה שעות התגלו שתי דליפות ב"נורד סטרים 1". באירופה בוחנים את הסיבה לדליפות בצינורות הרוסיים שמעבירים גז ליבשת, ובכמה מדינות חושדים שמדובר בפעולת חבלה רוסית – בעיצומו של משבר האנרגיה והעימות עם רוסיה, על רקע המלחמה באוקראינה.
13 צפייה בגלריה
פוטין והתמונה שפרוסמה על ידי דנמרק מהים הבלטי
פוטין והתמונה שפרוסמה על ידי דנמרק מהים הבלטי
פוטין ותיעוד מהים הבלטי שפורסם על ידי דנמרק
(צילום: AFP, רויטרס)
רוסיה ומדינות באירופה השקיעו מיליארדי דולרים בהקמת צינורות הגז. מדינות אירופה הטילו סנקציות קשות על רוסיה בגלל הפלישה לאוקראינה, ובמוסקבה החליטו להעניש את אירופה - שתלויה באנרגיה הרוסית: אספקת הגז נעצרה, וביבשת חוששים ממשבר חמור בחורף הקרוב.
"יש כמה אינדיקציות לכך שמדובר בנזק מכוון", אמר גורם ביטחוני בכיר באירופה, וציין כי עם זאת מוקדם מדי להסיק מסקנות. "השאלה חייבת להישאל: מי יכול להרוויח (מחבלה בצינורות הגז)?". מיכאליו פודוליאק, יועצו של נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, אמר כי הדליפות המסתוריות הן תוצאה של "מתקפת טרור מתוכננת של רוסיה – וצעד תוקפני נגד האיחוד האירופי".

תוצאות ראשוניות במחוזות כבושים באוקראינה: "96% בעד סיפוח"

סוכנות הידיעות הממלכתית של רוסיה פרסמה אחר הצהריים "תוצאות חלקיות" מארבעת מחוזות הכיבוש באוקראינה. התוצאות, כצפוי, מראות על "תמיכה גורפת" בסיפוח לרוסיה. בסוף השבוע החלה ההצבעה במשאלי העם במחוזות דונייצק, לוהנסק, חרסון וזפוריז'יה – משאלי עם שתוצאותיהם ידועות מראש, ובקהילה הבינלאומית כבר הודיעו שלא יכירו בהן ובסיפוח לרוסיה. משרד החוץ הישראלי הבהיר כי "ישראל מכירה בריבונות ובשלמות הטריטוריאלית של אוקראינה, ולא תכיר בתוצאות משאלי העם במחוזות המזרחיים של אוקראינה".
13 צפייה בגלריה
לוהנסק אוקראינה
לוהנסק אוקראינה
"עם רוסיה, לנצח". שלט תמיכה בסיפוח המחוזות הכבושים
(צילום: AP)
13 צפייה בגלריה
לוהנסק אוקראינה מתנדבים מחלקים פליירים קוראים להצטרף לרוסיה לקראת משאל עם
לוהנסק אוקראינה מתנדבים מחלקים פליירים קוראים להצטרף לרוסיה לקראת משאל עם
"רוסיה היא העתיד"
(צילום: EPA)
לפי התקשורת הרוסית, בתום ספירת 14% מהקולות בחרסון מגיע שיעור התומכים בסיפוח ל-96.97%. התמיכה בזפוריז'יה היא 98.19% אחרי ספירת 18% מהקולות. בדונייצק ובלוהנסק תומכים כמעט 98% מהמצביעים בסיפוח. בדונייצק ספרו עד כה 14% מהקולות, ובלוהנסק 13%.
ההצבעה בארבעת המחוזות מסתיימת היום. הפרלמנט במוסקבה צפוי לדון באישור הסיפוח כבר השבוע, ובעדכון היומי שלו הבוקר העריך המודיעין הבריטי כי הנשיא ולדימיר פוטין צפוי להכריז על סיפוח האזורים הכבושים כבר ביום שישי הקרוב, במהלך נאום שיישא בפני הפרלמנט הרוסי.

מפלגה עם שורשים פשיסטיים בדרך לשלטון באיטליה

היסטוריה לימין הקיצוני באיטליה. לפי מדגמי הבחירות שפורסמו עם תום ההצבעה ביום ראשון, מפלגת "האחים של איטליה" זכתה בבחירות הכלליות במדינה, ומנהיגתה ג'ורג'ה מלוני צפויה להפוך לאישה הראשונה אי-פעם שתעמוד בראשות הממשלה. זו הפעם הראשונה מאז מלחמת העולם השנייה ונפילת הדיקטטור בניטו מוסוליני, שבה פוליטיקאי מהימין הקיצוני יעמוד בראשות הממשלה. במדגמי הבחירות זכתה מפלגתה של מלוני ל-22.5-26.5% מהקולות, מפלגת ה"ליגה" ב-8.5-12.5% מהקולות, ומפלגת "פורצה איטליה" ל-5-9% מהקולות.
13 צפייה בגלריה
ג'ורג'ה מלוני חוגגת את נצחונה ברומא
ג'ורג'ה מלוני חוגגת את נצחונה ברומא
ג'ורג'ה מלוני חוגגת ניצחון ברומא
(צילום: AP)
למרות שהתוצאות עדיין אינן סופיות, מנהיגים באירופה ובעולם החלו לברך את מלוני. בעוד שמנהיגים ליברלים כמו נשיא צרפת עמנואל מקרון ומזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן השמיעו תגובות "פושרות", מנהיגים שמרנים כמו ראשי הממשלות של הונגריה ופולין, ומנהיגי הימין הקיצוני בצרפת ובספרד לא הסתירו את שמחתם מהתוצאות המסתמנות.
"אנחנו מכבדים את הבחירה של המצביעים באיטליה", אמר נשיא צרפת מקרון. "כמדינות שכנות וגם ידידות אנחנו חייבים להמשיך לעבוד יחד. בתוך אירופה נתגבר על האתגרים המשותפים שלנו".

הפאונד הגיע לשפל היסטורי מול הדולר

הפאונד הבריטי (לירה שטרלינג) הגיע לשפל כל הזמנים מול הדולר, לאחר ששר האוצר החדש הציג תקציב חדש שכולל קיצוצים במס והוצאות גדולות יותר. הפאונד איבד היום כמעט 5% מערכו לרמה של 1.0327 דולר, שפל של כל הזמנים מאז איחוד המטבעות ברחבי בריטניה ב-1971. בסיכום שני ימי המסחר האחרונים מדובר בצניחה של 7%. בהמשך היום עלה המטבע במעט והוא נסחר סביב 1.07 דולר.
כבר ביום שישי הפאונד ירד לשפל של 37 שנה מול הדולר, והיה שווה 1.1 דולר אמריקני, ו-3.9 שקלים. זאת כאמור אחרי שהממשלה החדשה בבריטניה בראשות ליז טראס חשפה חבילה רחבה של קיצוצי מיסים ותמריצים להשקעות, במסגרת המאמצים לחזק את הצמיחה המקרטעת.

לראשונה בהיסטוריה: חללית התנגשה באסטרואיד כחלק מניסוי

סוכנות החלל האמריקנית ערכה הלילה ניסוי מוצלח וראשון מסוגו, כאשר משימת DART התרסקה על האסטרואיד הקטן דימורפוס בשעה 02:14 (שעון ישראל). החללית צילמה את האסטרואיד עד רגע הפגיעה בו. כשהקשר עם החללית שהתרסקה נותק - בחדר הבקרה של נאס"א נרשמה התרגשות גדולה. מדובר בניסוי שמטרתו לנסות לשנות את מסלולו של עצם בחלל, כדי שבעתיד יהיה ניתן להסיט אסטרואידים שעלולים לפגוע בכדור הארץ. בימים הקרובים יבדקו בסוכנות החלל האמריקנית האם האסטרואיד שינה את מסלולו.
תיעוד הפגיעה באסטרואיד
(צילום: נאס"א)

13 צפייה בגלריה
האסטרואיד, כמה שניות לפני ההתרסקות
האסטרואיד, כמה שניות לפני ההתרסקות
האסטרואיד, כמה שניות לפני ההתרסקות
(צילום: נאס"א)
באתר נאס"א היה ניתן לראות את החללית, שמשקלה כ-570 ק"ג על כדור הארץ, מתקרבת במהירות עצומה לאסטרואיד דימורפוס, שקוטרו כ-160 מטר, והוא מקיף מקרוב אסטרואיד גדול יותר בקוטר של כמעט 800 מטר, ושמו דידימוס (Didymos). השידור נעצר כשהחללית התנגשה בעוצמה באסטרואיד. בימים הקרובים, כך מבטיחים בנאס"א, יפורסמו תמונות או אפילו סרטונים של המכתש שנוצר כתוצאה מהפגיעה ואולי גם של רגע הפגיעה עצמו.

ירדן ג'רבי חושפת בת זוג: "התאהבתי בה מהרגע שהעיניים נפגשו"

אחת הספורטאיות הגדולות והמעוטרות בישראל, הג'ודוקא ירדן ג'רבי, פרסמה היום בפייסבוק כי היא נמצאת במערכת יחסים עם אישה.
13 צפייה בגלריה
ירדן ג'רבי ובת הזוג דנה
ירדן ג'רבי ובת הזוג דנה
ירדן ג'רבי ובת הזוג דנה
(אינסטגרם)
מדליסטית הארד באולימפיאדת ריו 2016 ואלופת העולם ב-2013 שיתפה תמונה משותפת עם דנה, בתו של השחקן המנוח עמוס לביא, וכתבה כי "התאהבתי בה מהרגע שהעיניים שלנו נפגשו, ומאז האהבה רק מתחזקת. תחושת האושר שמלווה אותי בתקופה האחרונה, הפרפרים בבטן, שמחת החיים, החיוך מאוזן לאוזן סתם ככה, הכול בזכותה".