"העורף בצפון מופקר, יש בעיה עם מדיניות ההבלגה של הממשלה": יו"ר פורום קו העימות וראש המועצה האזורית מטה אשר, משה דוידוביץ, תקף היום (ראשון) את התנהלות הממשלה כלפי עמדת חיזבאללה שהוקמה בשטח ישראל סמוך לגבול, ואמר בריאיון ל-ynet radio כי "צה"ל עושה את המיטב, אבל לצערי המדיניות הממשלתית בגבול לבנון לא כפי שהיא בגבול הדרום או סוריה".
2 צפייה בגלריה
פעיל חיזבאללה נצפה באוהל של הארגון בצד הישראלי של הגבול עם לבנון, באזור הר דב
פעיל חיזבאללה נצפה באוהל של הארגון בצד הישראלי של הגבול עם לבנון, באזור הר דב
"חיזבאללה מנסה לפגוע בריבונות ישראל, נתניהו וגלנט צריכים לתת את הדעת". תיעוד האוהלים והחמושים
"גבול לבנון הכי רגיש, נפיץ ומסוכן במדינה", הוסיף דוידוביץ. "כיו"ר קו העימות אני אומר שהעורף בצפון מופקר ולא מוכן למלחמה, ואולי זו אחת מהסיבות שלא מנסים להדוף את כוחות חיזבאללה". לדבריו, חיזבאללה מנסה לפגוע בריבונות ישראל בדרכים רבות ו"הגורמים המדיניים, שבהם ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט, צריכים לתת את הדעת על הסוגיה הזאת".
ראש המועצה דוידוביץ אמר כי פנה לנתניהו, שלא שוחח איתו לאחר ירי הרקטות לעבר מטה אשר לפני כחודשיים, וביקש ממנו "להגיע לצפון בדחיפות ולתת תשובות והסברים על מה שמתחולל בצד השני של הגבול". הוא הוסיף כי על נתניהו לתת תשובות גם לגבי "מיגון התושבים שמופקרים ללא מרחבים מוגנים מתאימים", אחרי שהממשלה קיצצה את תקציב המיגון במקום להגדיל אותו.
2 צפייה בגלריה
חיילים של חיזבאללה בזמן אימון
חיילים של חיזבאללה בזמן אימון
"זו אינה הפעם הראשונה שהם מנסים להראות ריבונות". תרגיל חיזבאללה בגבול לפני כחודש
(צילום: AFP)

"אנחנו סומכים על צה"ל ועל כוחות הביטחון והם לא העניין - אלא מדיניות ההבלגה של הממשלה", הוסיף יו"ר פורום קו העימות. "זו אינה הפעם הראשונה שחיזבאללה מנסה להראות ריבונות בנקודות שונות לאורך הגבול. הם מקימים עמדות קדמיות סמוך לגדר, שולחים כוחות רדואן חופשי לשטח, מתגרים בכוחות צה"ל ושולחים מחבל שהגיע עד צומת מגידו.
"קו אחד חורז בין כל האירועים במדינה - קוראים לו משילות ודמוקרטיה בממשלה שבה יש כאוס", טען דוידוביץ בהתייחסות למחאות ברחבי המדינה, בהם מחאת הדרוזים נגד הקמת הטורבינות, התפרעויות המתנחלים ביהודה ושומרון לאחר הפיגוע בעלי, שבו נרצחו ארבעה בני אדם, והמחאות נגד המהפכה המשפטית.

הוא התייחס למרד של "קבוצת וגנר" ברוסיה, ואמר כי "אני כאזרח מודאג אומר שמוטב שהמדינה שלנו תתעסק קודם כל בחיבור השסע הפנימי ובאיחוי הקרעים בעם - ואז נהיה חזקים מול האויבים שלנו". לדבריו, "כשאנחנו מפולגים ועוסקים בנושאים כאלה חיזבאללה רואה את הממשלה שלנו כחלשה ומחפש להתגרות. מוטב שהמדינה תיכנס למסלול של שפיות".
ראש המועצה האזורית גולן חיים רוקח, שטען שלשום כי "הממשלה צריכה להקים בתגובה יישוב בהר דב", חזר על כך הבוקר בריאיון לאולפן ynet, והוסיף כי "הקמנו כבר גרעין של היישוב הצעיר שמוכן לבוא ולהקים שם יישוב. יש כמות מטורפת של אנשים שפונים לבוא לגור בגולן".
אותה עמדת חיזבאללה של שני אוהלים שהוקמה בהר דב, עשרות מטרים בתוך שטח ישראל, זוהתה לאחרונה על-ידי צה"ל. בצבא רואים זאת כפרובוקציה שמהווה הפרת גבול, ובישראל פועלים לפנות את העמדה הזו באמצעות צירים דיפלומטיים מול צבא לבנון.