פיגוע דקירה בירושלים: צעיר נפצע קשה, המחבל בן ה-16 נורה ונוטרל במגרש כדורגל

צעיר חרדי כבן 20 נפצע בצהריים (שבת) באורח קשה בפיגוע דקירה בגינה ציבורית ברחוב ששת הימים שבצפון-מזרח ירושלים, דרומית לשועפט. כוחות משטרה רבים הוזעקו לאזור ופתחו במצוד אחר הדוקר, נער פלסטיני כבן 16 מענאתה שבמזרח העיר, שנמלט תחילה אך נלכד בתום מצוד שנמשך כשעה אחת - לאחר שהתפרץ למגרש כדורגל שבו היו ילדים רבים במהלך אימון. המחבל נורה על ידי אחד השוטרים ונפצע. לא ברור עדיין מה מצבו. במצוד השתתפו גם כוחות מיוחדים של מסתערבים ומסוק הורם במהלכו לאוויר.
מגרש הכדורגל שבו נורה המחבל שוכן מטרים אחדים מהמטה הארצי של המשטרה, לא הרחק מזירת הפיגוע. מי שירה במחבל הוא שוטר מתחנת שלם בירושלים, שזיהה את החשוד עם חפץ בידו. "השוטר ביצע אחריו מרדף שבמהלכו החשוד הסתובב לכיוונו עם חפץ בידו. השוטר שחש סכנת חיים ביצע ירי ונטרל אותו", נמסר מהמשטרה.
9 צפייה בגלריה
זירת תפיסת המחבל
זירת תפיסת המחבל
מגרש הכדורגל שבו נלכד ונורה המחבל בן ה-16 בירושלים
(צילום: חיים גולדיטש)
9 צפייה בגלריה
זירת הדקירה ברחוב ששת הימים בירושלים
זירת הדקירה ברחוב ששת הימים בירושלים
זירת הפיגוע
(צילום: שלו שלום)
הפיגוע מגיע על רקע מתיחות ביטחונית גבוהה למדי, ושעות לפני כן התנגש בצהריים רכב עם נהג פלסטיני בעמדה ממוגנת בכניסה למעבר ריחן שבצפון השומרון, ליד ג'נין. לפי משרד הביטחון, שאחראי על רשות המעברים, מדובר בחשד לניסיון פיגוע. לא היו נפגעים נוספים מלבד הפלסטיני, שמצבו עדיין לא ידוע. משרד הביטחון מסר כי המאבטחים בעמדה השתלטו על הנהג הפלסטיני ללא שימוש בירי.

אחרי יותר מחודש: סוריה דיווחה על תקיפה ישראלית

סוכנות הידיעות הסורית "סאנא" דיווחה אמש על פיצוצים בשמי דמשק, וציינה כי מערכות ההגנה האוויריות הופעלו נגד "תקיפה ישראלית". לפי הדיווחים התקיפה הייתה בדמשק ובאזור מדרום לבירה הסורית, אזור שישראל תקפה בו בעבר מספר רב של פעמים על פי פרסומים זרים. לפי דיווח ברשת "אל ערבייה" יעד התקיפה היה משלוח נשק איראני. אחד היעדים היה בקרבת נמל התעופה הבינלאומי בדמשק. לפי דיווח במרכז המעקב הסורי אחר זכויות אדם, ארגון אופוזיציה שמושבו בלונדון, "ישראל תקיפה מספר יעדים והטילים פגעו במטרות שלהם והשמידו אותן".
9 צפייה בגלריה
תקיפה בסוריה סוריה דמשק
תקיפה בסוריה סוריה דמשק
תקיפה באזור דמשק, ארכיון
(צילום: EPA)
הדיווחים על התקיפה אמש הגיעו יותר מחודש שלם אחרי הדיווח הקודם על תקיפה של צה"ל תקף בסוריה. אותה תקיפה אירעה ב-17 בספטמבר, אז התקשורת הממלכתית בסוריה דיווחה על תקיפה בנמל התעופה הבינלאומי בדמשק, שגרמה למותם של חמישה חיילים ולנזק. זאת בהמשך לתקיפות נמלי התעופה במדינה בחודשים האחרונים, שנועדו למנוע העברות נשק אוויריות מאיראן.

דיווח: "חתימה על הסכם הגבול הימי עם לבנון - ביום רביעי או חמישי"

העיתון הלבנוני "אל-אחבאר" המזוהה עם חיזבאללה דיווח הבוקר כי ישראל הודיעה לארה"ב שתהיה מוכנה לחתום על מסמכי הסכם הגבול הימי ביום רביעי או ביום חמישי הקרוב. לפי הדיווח, מעמד החתימה יתקיים בעיירה הלבנונית נאקורה שבגבול עם ישראל, אחרי שהמתווך האמריקני עמוס הוכשטיין יגיע לאזור ביום שלישי או ביום רביעי.
9 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
נשיא לבנון עאון ורה"מ לפיד
(צילום: אוליבייה פיטוסי,אוראל כהן, AFP, DALATI AND NOHRA)
בדיווח נכתב עוד כי החתימה תתקיים בחדרים נפרדים, כשהמשלחת הלבנונית בחדר אחד, והמשלחת הישראלית בחדר אחר. לצדדים יצטרפו נציגים של האו"ם ושל הממשל האמריקני, שאותו מייצג המתווך לשיחות עמוס הוכשטיין. לבנון עדיין לא החליטה מי יהיה נציגה לחתימה על ההסכם, ולפי "אל-אחבאר", נשיא לבנון מישל עאון יחליט על כך סופית ביום שלישי הקרוב.

עימותים בין פלסטינים למתנחלים בשומרון: רכז ביטחון תועד מסייע לפורעים יהודים

במהלך עימותים שפרצו אתמול אחר הצהריים ליד הכפר בורין שבשומרון, בין יהודים לפלסטינים, תועד רבש"צ הר ברכה מסייע לפורעים יהודים ואף העביר למתנחל רימון עשן, אותו הוא נראה משליך מיד לאחר מכן על פלסטינים. בצה"ל הבהירו כי הדמות במדים היא לא חייל צה"ל, אלא רכז ביטחון של יישוב ישראלי. "האירוע והתנהלותו של הרבש"צ מתוחקרים", נכתב בתגובה רשמית מדובר צה"ל.

העימותים התפתחו בין כ-60 פלסטינים ופעילי שמאל למתנחלים, בעיקר סמוך לגבעת רונן. העימותים כללו יידויי אבנים הדדיים, במהלכם נפצעו שלושה ישראלים, אחד מהם בראשו - ומצבם מוגדר קל. באירוע נוסף, נזרקו אבנים לעבר רכב ישראלי, ובו ילדים, בכפר חווארה דרומית לשכם. במקביל התפתח עימות בין פלסטינים למתנחלים בחווארה, שכלל ידויי אבנים הדדיים.

מתקפה רוסית כבדה, גם על מערב אוקראינה; ארה"ב: לא נראה שפוטין יעצור

הרשויות באוקראינה דיווחו היום כי רוסיה תקפה מתקני תשתית ואנרגיה בכמה אזורים במדינה, כולל במערבה. לפי הדיווחים באוקראינה, 18 מתוך 33 הטילים ששיגרה רוסיה לעבר המתקנים יורטו, אבל אלה שכן פגעו - הביאו להפסקות חשמל בכמה מחוזות, ולפי חברת פרלמנט אוקראינית - מספר המנותקים מחשמל עומד על מיליון וחצי איש.
9 צפייה בגלריה
חרקוב אוקראינה חשמלאים מתקנים קווי מתח שניזוקו מהפצצות של רוסיה
חרקוב אוקראינה חשמלאים מתקנים קווי מתח שניזוקו מהפצצות של רוסיה
נזקי המתקפות הרוסיות באזור חרקוב
(צילום: רויטרס)
המתקפה הרוסית על אוקראינה הבוקר הגיעה אחרי שאמש, בפגישה עם שרת החוץ הצרפתית קתרין קולונה, אמר מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן כי ארה"ב לא מזהה רצון כלשהו מצד נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לעצור את המלחמה. "לא ראינו שום ראיה לכך כרגע. להיפך, אנחנו רואים את רוסיה מכפילה ומשלשת את המתקפה שלה", הוא הוסיף.
במקביל, נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי הזהיר אמש שרוסיה עלולה לפוצץ את הסכר ההידרואלקטרי בנהר הדנייפר שליד חרסון. החשש הוא שמהלך שכזה יביא להצפה של חלקים נרחבים בדרום אוקראינה, בזמן שכוחות הצבא האוקראיני מנסים לדחוק את חייליו של פוטין מחרסון, באחת המערכות החשובות ביותר של המלחמה הנמשכת זה שמונה חודשים. מוקדם יותר השבוע האשימה מוסקבה את קייב בתכנון להרוס את הסכר. גורמים באוקראינה אמרו כי האשמה זו היא סימן לכך שרוסיה עלולה לפוצץ אותו, ולהאשים בכך את קייב. אף אחד מהצדדים לא סיפק ראיות לטענותיו.

"תוכנית חמינאי", והתמורה שתרצה איראן מרוסיה

למרות ההכחשות בטהרן ובמוסקבה, במערב אין ספק שאיראן סיפקה לרוסיה מל"טים מתאבדים לצורך המלחמה שלה באוקראינה. לפי דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל", יועציו של המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי הציעו לו שיתקרב לפוטין: "תעודת הביטוח הכי טובה". במערב מזהירים: "עוד שימוש בנשק איראני - סכנה להסכם הגרעין". טהרן, כך לפי הדיווח, תבקש מרוסיה מטוסי קרב חדשים.
9 צפייה בגלריה
חמינאי, פוטין ואחד המל"טים האיראניים בשמי קייב
חמינאי, פוטין ואחד המל"טים האיראניים בשמי קייב
חמינאי, פוטין ואחד המל"טים האיראניים בשמי קייב
(צילום: EPA, AP)

שדרנית הרדיו שמירה אימבר הלכה לעולמה בגיל 79

שדרנית הרדיו שמירה אימבר, שעבדה בקול ישראל במשך כ-30 שנה, נפטרה בגיל 79. לבקשתה של אימבר לא תתקיים לוויה, אך משפחתה תשב שבעה. משפחתה של אימבר סיפרה כי היא עברה תהליך בשם סדציה פליאטיבית, שמטרתו להקל על הסבל בימיה האחרונים והדגישו שלא מדובר בהמתת חסד. בנותיה כתבו במודעת האבל על הפרידה מאימן: "קולך וכולך ליוו אותנו בכל צעד, נסכו תקווה והאירו את דרכינו. בשבילנו ובשביל כולם.ן לעולם תהיי הקול של ישראל. היי שלום".
9 צפייה בגלריה
שמירה אימבר
שמירה אימבר
שמירה אימבר
(צילום: אוהד צויגנברג)

נתניהו: "אבחן אפשרות לספק נשק לאוקראינה אם אבחר לראש הממשלה"

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו אמר אתמול בריאיון לעיתון האמריקני USA TODAY כי אם יחזור ללשכת ראש הממשלה, הוא יבחן את האפשרות לספק נשק לאוקראינה. הוא הוסיף כי הוא צופה שאם יהיה ראש ממשלת ישראל שוב, יתבקש לתווך בין הצדדים. "השאלה כנראה תעלה שוב", הוא אמר, והוסיף כי התבקש לתווך בין הצדדים כשפרצה המלחמה – אך הותיר זאת לראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט.

הטלטלה בבריטניה: מועמדת ראשונה לראשות הממשלה, ג'ונסון צובר מומנטום

שרת ההגנה לשעבר בבריטניה, פני מורדנט, הכריזה ראשונה על מועמדותה לתפקיד ראש המפלגה השמרנית וראש הממשלה - אך הפייבוריטים לרשת את ליז טראס שהתפטרה הם שר האוצר לשעבר סונאק וראש הממשלה לשעבר בוריס ג'ונסון. אולם לצד תמיכה משרים בממשלה, ג'ונסון גם סופג ביקורת רבה. "לוועדת החקירה הפרלמנטרית יש כמות עצומה של חומר נגדו בפרשת 'מסיבות הקורונה', זה יגרום לכעס ציבורי גדול", הזהיר אחד מחברי פרלמנט.
9 צפייה בגלריה
ג'ונסון ופני מורדנט
ג'ונסון ופני מורדנט
ג'ונסון ופני מורדנט
(צילום: EPA, רויטרס)

תעלומה בקונגרס בסין: הנשיא לשעבר, קודמו של שי ג'ינפינג, הוצא מהאולם

הקונגרס הלאומי, חותמת-גומי של המפלגה הקומוניסטית בסין, נערך אחת ל-5 שנים ונחשב לאירוע המתוכנן לפרטי-פרטים כדי למנוע מבוכות. בישיבת הנעילה היום הופתעו עיתונאים כשסדרנים הובילו החוצה את הנשיא לשעבר חו ג'ינטאו. הוא התנגד וניסה לשוב למקומו, ברשתות החברתיות מחקה הצנזורה כל זכר לאירוע. מחר: הנשיא המכהן שי ג'ינפינג, המנהיג הדומיננטי ביותר מאז מאו דזה דונג, יזכה בכהונה שלישית.

התחזית: מחר הגשם יחזור

היום היה מעונן חלקית עם עלייה קלה בטמפרטורות, ובסך הכול היה נעים ונוח. מחר החל מהצהריים, ובמיוחד לקראת אחר הצהריים והערב, יירד גשם שיתחיל בצפון הנגב ויתפשט צפונה, מלווה ברעמים ובברקים. ביום שני יהיה מעונן חלקית וגשם מקומי יירד בצפון ובמרכז משעות הצהריים. בשלישי מזג האוויר שוב יתייצב ויהיה נוח.