בן גביר דרש מהמפכ"ל למנוע חסימות: "אני קובע"

אחרי השימוש ברימוני הלם ולפני ההפגנות הערב שלח אתמול השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מכתב למפכ"ל יעקב שבתאי, וביקש ממנו לזמן את מפקד מחוז תל אביב ו"לחדד" בפניו את מדיניות השר: "אין לאפשר חסימת צירים מרכזיים ואת שיבוש מרקם החיים. אני קובע את המדיניות, לא המפקד בשטח". מארגני ההפגנות: "הניסיון לפגיעה בחופש המחאה ייכשל". אלו החסימות הצפויות היום בהפגנות.
4 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר ויעקב שבתאי
איתמר בן גביר ויעקב שבתאי
בן גביר ושבתאי. מכתב חריג
(צילום: אלכס קולומויסקי)

המכתב, השיחה ואזהרת טייסת המילואים

באיגרת לאנשי המילואים של חיל האוויר, כתב מפקד החיל אלוף תומר בר שהוא "מכבד את ההתלבטות" של מי ששוקל להימנע משירות מילואים בגלל המהפכה המשפטית - וקרא לצד זאת להימנע מכך: "אתם מגיני הארץ".
4 צפייה בגלריה
האלוף תומר בר. שלח מכתב לאנשי המילואים
האלוף תומר בר. שלח מכתב לאנשי המילואים
האלוף תומר בר. שלח מכתב לאנשי המילואים
(צילום: דובר צה"ל, חיים הורנשטיין)
למכתבו קדמה שיחה חריגה עם אנשי מילואים, בהם גם טייסים שנערכים לתקיפה אפשרית באיראן, ובה הם הזהירו מהמהפכה המשפטית, טענו שהמתיחות סביבה עלולה גם לפגוע בכשירות שלהם – ומחו על קריאת סמוטריץ' "למחוק את חווארה": "חוששים שנעמוד בפני בית דין בינלאומי".

פנייה לביידן: פעל לעצור את המהפכה המשפטית

במכתב שהגיע לידי ynet קוראים בכירים מהמפלגה הדמוקרטית לנשיא ארצות הברית "למנוע מממשלת הימין הקיצוני של ישראל לפגוע במוסדותיה - בכל כלי דמוקרטי שעומד לרשותו". לדבריהם, תוכנית נתניהו-לוין "תסכן את הדמוקרטיה הישראלית ותערער את מערכת היחסים בין ארה"ב לישראל".

4 צפייה בגלריה
רוני ולילך שושן
רוני ולילך שושן
רוני ולילך שושן, וזירת ההתרסקות
( צילום: בראל אפרים)

רוני ולילך שושן נהרגו בהתרסקות מטוס קל

מטוסו של רוני שושן ניסה לנחות נחיתת חירום בכביש 60 סמוך למחלף שוקת, התרסק ועלה באש. מותם של השניים, תושבי להבים, נקבע במקום. רוני שושן היה בעבר בכיר בכיל, אשתו לילך שימשה כסמנכ"לית כספים של שני קיבוצים.

פיגוע ירי לילי בהר חברון

גבר כבן 65, שנסע ברכבו באזור צומת בית חגי, נפגע מירי ברגלו באורח קל. כוחות צה"ל איתרו פגיעות ירי ברכב, מצאו במקום כמה תרמילים, וקבעו כי מדובר בפיגוע. במקביל, נמשך המצוד אחר המחבלים שרצחו את האחים הלל ויגל יניב בחווארה.

מטופל נפטר, הופסק שימוש בסדרת אנטיביוטיקה

בן 55 שקיבל את התרופה צפטריאקסון נפטר בבית החולים וולפסון. במשרד הבריאות קיבלו דיווח כי מטופל נוסף חווה "רגישות משמעותית" לאנטיביוטיקה, ובעקבות זאת הורו על ריקול והפסקת שימוש לאלתר באצווה של התרופה. הקשר נבדק.

עובד הקונסוליה בניו יורק תקף ישראלי בבקבוק וודקה

מאור ואנונו, שחי בניו יורק מאז 2005, הותקף במנהטן 7 פעמים בבקבוק זכוכית על ידי יונתן מימון, עובד משלחת משרד הביטחון. מימון נעצר, ובשיחה עם ynet סיפר ואנונו כי לא ידע במי מדובר כשראה את תמונתו: "הייתי בטוח שזה הומלס משוגע". הוא גם שלל שיח עם התוקף לפני כן: "הוא צריך להיות בכלא".
4 צפייה בגלריה
אלכס זילוני
אלכס זילוני
אלכס זילוני
(צילום: יריב כץ)

אלכס זילוני, ממייסדי חיל האוויר, נפטר בגיל 107

אלכס זילוני שירת בחיל האוויר המלכותי, הביא מטוסים לישראל במבצע "בלק" ב-1948 והיה בין היתר המפקד הראשון של בסיס תל נוף. הוא נפטר בגיל 107, שנתיים אחרי שקיבל מהרמטכ"ל לשעבר אביב כוכבי את דרגת האל"מ.

התחזית ליום התחפושות: שרב ו-35 מעלות

ואיזה מסכנים התלמידים: בזמן שבבתי הספר ובגנים יחגגו מחר את פורים, התלמידים יסבלו בתחפושות מטמפרטורות של 35 מעלות לרוב אזורי הארץ. השרב יישבר בשעות אחר הצהריים. ביום שני הטמפרטורות יצנחו ויהיו נמוכות ב-10 עד 15 מעלות לעומת מחר. זו התחזית המלאה.