על אף ההליכים נגד לואיס רוביאלס והתפטרותו כנשיא ההתאחדות הספרדית, ולמרות פיטוריו של המאמן חורחה וילדה, מקורבו של רוביאלס והמאמן איתו היה להן סכסוך - 39 מהכדורגלניות הבכירות בספרד, בהן 21 מ-23 אלופות העולם, המשיכו להכריז כי לא יחזרו לשחק בנבחרת עד אשר ימולאו כל הדרישות שלהן.
בהודעה שיצאה מטעם 'פוטפרו', ארגון השחקניות הספרדי, נאמר כי החרם נשאר על כנו וכי הכדורגלניות מביעות את הצער על כך שהן שוב "הוכנסו למצב שמעולם לא רצינו להיות בו". הן הוסיפו כי בכוונתם לבחון את ההשלכות המשפטיות הפוטנציאליות ואמרו: "נלמד את ההשלכות המשפטיות האפשריות שאליהן חושפת אותנו ההתאחדות הספרדית. נקבל את ההחלטה הטובה ביותר לעתידנו ולמען בריאותנו".
4 צפייה בגלריה
שחקניות ספרד חוגגות את הזכייה בגביע העולם בחודש שעבר
שחקניות ספרד חוגגות את הזכייה בגביע העולם בחודש שעבר
שחקניות ספרד חוגגות את הזכייה בגביע העולם בחודש שעבר
(צילום: Casa de S.M. el Rey/Spanish Royal Household via Getty Images)
4 צפייה בגלריה
לואיס רוביאלס
לואיס רוביאלס
התפטרותו לא עזרה. רוביאלס
(צילום: DAVID GRAY / AFP)
המאמנת החדשה, מונטסה טומה, פרסמה את הסגל לקראת המשחקים הקרובים נגד שבדיה ושווייץ במסגרת ליגת האומות - והוא כולל 15 אלופות עולם. שם אחד בולט בהיעדרו: זה של ג'ני הרמוסו. כזכור, בטקס הנפת הגביע לפני חודש, רוביאלס נישק את הרמוסו על שפתיה ללא רצונה בסיום אותו משחק בו הוכתרו הספרדיות כאלופות העולם, ומאז הושעה על ידי פיפ"א ל-90 יום, כאשר רבים במדינה יצאו נגדו ודרשו ממנו להתפטר. מה שלבסוף קרה.
לאחר שסירב להתפטר במשך זמן רב ואף טען כי נעשה לו עוול, הודיע ביום ראשון שעבר רוביאלס כי יעזוב את התפקיד, מה שלא מנע ממנו לעמוד לדין בעקבות התלונה שהגישה נגדו הרמוסו. השחקנית טוענת כי במשך כל התקופה הופעל עליה ועל משפחתה לחץ כבד להגיד שהנשיקה הייתה בהסכמה, אך היא מתעקשת כי הדבר נכפה עליה.
4 צפייה בגלריה
ג'ני הרמוסו
ג'ני הרמוסו
מדוע היא לא בסגל? הרמוסו
(צילום: STEVE CHRISTO / JIJI PRESS / AFP)
כמו כן, החל השימוע בעניינו, כאשר בית המשפט אמור להחליט האם מדובר בעבירה פלילית. אם אכן יוחלט כי רוביאלס תקף מינית את הרמוסו, הוא יעמוד למשפט ועלול לספוג קנס כספי כבד ואפילו עונש מאסר של עד ארבע שנים.
רבים ציפו כי פיטוריו של וילדה ועזיבתו של רוביאלס ירצו את השחקניות, אך אלה דורשות שינויים נוספים בכל הנוגע לכדורגל הנשים. לטענתן, העזיבה של וילדה ורוביאלס עדיין לא מצביעה על שינויים מבניים בהתאחדות. הן טוענות כי עדיין יש בעיות ביחס אל כדורגל הנשים, והשינויים הנחוצים לא יכולים לצאת לפועל כל עוד שותפיו של רוביאלס בהתאחדות עדיין נמצאים בתפקידם.
4 צפייה בגלריה
"כולנו עם ג'ני"
"כולנו עם ג'ני"
המחאות בספרד לאורך כל הפרשה. "כולנו עם ג'ני"
(צילום: REUTERS/Isabel Infantes)
היחסים בין וילדה לשחקניות הנבחרת היו עכורים עוד לפני שהתפוצצה פרשת הנשיקה. כשנה לפני המונדיאל פרץ מרד שחקניות נגד וילדה, שכלל האשמות קשות על "חוסר מקצועיות ותרבות רעילה" שבאו לידי ביטוי בשיטות האימון שלו. 15 שחקניות, כולל השחקנית המצטיינת של המונדיאל איטנה בונמאטי, הודיעו בספטמבר כי לא יתייצבו יותר לנבחרת אם וילדה יישאר בתפקידו, אבל המאמן קיבל את תמיכתו של רוביאלס. שלוש שחקניות בלבד מתוך אותן 15 זומנו למונדיאל, והמתח הרב בין השחקניות למאמן וההתאחדות הורגש גם במהלך הטורניר.