אחרי שהודיעה על הפסקת ייצור המיטו, אלפא רומיאו תפסיק גם את ייצור הג'ולייטה עד סוף השנה, ללא מחליפה ישירה. בכך מוציאה היצרנית האיטלקית לגמלאות את המשפחתית-הקומפקטית שלה, יותר מעשור מאז הושקה לראשונה. למעשה, אלפא רומיאו, מהיצרניות הוותיקות בעולם הרכב ואחת המוערכות שבהן, מותירה כעת שני דגמים בלבד בהיצע – ג'ולייה וסטלביו. כל מדווח אוטוקאר הבריטי.
מנהל המוצר והשיווק באלפא רומיאו אמר לאתר הרכב כי "הגולייטה צפויה לסיים את חייה בסוף השנה. הטרנד הנוכחי הוא לרכבי פנאי קומפקטיים (SUV-C) ועל כן הטונלה יהיה מחליף ישיר לה".
רכב הפנאי שהוצג כקונספט בתערוכת ז'נבה 2019 צפוי להגיע לייצור סדרתי בעתיד בקרוב, במטרה להתמודד מול מתחרים כמו אודי Q3, ב.מ.וו X1, וולוו XC40 ומרצדס GLA. הוא יוצע גם עם יחידת הנעה היברידית-נטענת דומה לזו שתשמש את אחיו האמריקאים – ג'יפ רנגייד וקומפאס.
נזכיר כי אלפא רומיאו הציגה את הג'ולייטה בסוף 2009, כמחליפת ה-147 בניסיון להתמודד בקטגוריה הפופלארית בשוק האירופאי מול מתחרות כמו פולקסווגן גולף, פורד פוקוס. היא שווקה עם מנוע 1.4 ליטר טורבו-בנזין עם 170 כ"ס בשידוך לתיבות שישה הילוכים ידניות וכפולת-מצמד. גרסת תלתן ירוק קיבלה את מנוע 1.75 ליטר עם 240 כ"ס בניסיון להתמודד מול פולקסווגן גולף GTI.