בקצרה:
  • לטרנזיט החשמלי טווח נסיעה של 380 ק"מ
  • כושר העמסה והגרירה דומים לדיזל
  • ייצור סדרתי ב-2023, תאריך לשיווק מקומי לא ידוע
מסחרי חשמלי: פורד חושפת פרטים נוספים על E-טרנזיט קאסטום, דור חדש וחשמלי למסחרי המפורסם, שישמש בסיס גם לפולקסווגן טרנספורטר הבא. זאת במסגרת שיתוף הפעולה בין היצרניות בו פורד אחראית גם על פיתוח וייצור הדור הבא לטנדר האמרוק על בסיס הריינג'ר, בעוד פולקסווגן אחראית לטורנאו שמבוסס על הקאדי.
המנוע החשמלי מוצב מאחור ומחובר ישירות לגלגלים הסמוכים אליו, עם אפשרות בחירה בין שתי רמות הספק - 135 או 217 כ"ס. פורד מציינת כי למערכת הבלימה הרגנרטיבית מצב עוצמתי במיוחד, המאפשר צמצום למינימום של השימוש בדוושת הבלמים.
עוד מציינת היצרנית כי כושר העמסה (1.1 טון) וגרירה (2 טון) דומים לטרנזיט קאסטום דיזל היוצא. מצברי 72 קוט"ש מאפשרים טווח נסיעה של 380 ק"מ בין טעינות, כ-60 ק"מ יותר מסיטרואן e-ג'אמפי ו-20 ק"מ יותר ממרצדס e-ויטו. טעינה מהירה (125DC) תאפשר מילוי מצברים מ-15% ל-80% בתוך 41 דקות.
מה עוד צריך לדעת: העיצוב החיצוני שנחשף לפני כארבעה חודשים מאמץ חזית מודרנית מבעבר, ומעניק לרכב הגדול יעילות אווירודינמית טובה ב-10% בהשוואה לטרנזיט דיזל. סביבת הנהג מרשימה לא פחות, עם לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מגע ענק ("13), ובעיקר אפשרות להטות את גלגל ההגה (במצב חניה) כך שיעניק תמיכה למשטח כתיבה או מחשב נייד.
פורד תצייד את הטרנזיט במערכת טלמטריה של נתוני הרכב בזמן אמת, לטובת ניהול יעיל של מפעילי ציי שליחויות והסעות. כמו ה-E-טרנזיט הגדול וה-F150 לייטנינג, גם הקסטום יצויד בשקעי חשמל ייעודיים שיאפשרו לנצל את מצברי הרכב לטובת הפעלת כלים שונים.
מה אנחנו חושבים: פורד טרנזיט מחזיק כבר שנים בתואר הרכב המסחרי הנמכר ביותר באירופה, ובסך הכל נמכרו מאז הוצג לראשונה באמצע שנות ה-60 יותר משמונה מיליון יחידות. והגרסה החשמלית שמוצגת כעת אמורה לאפשר לו לשמור על מעמדו במעבר של קטגוריית הרכבים המסחריים מדיזל לחשמל, הודות לטווח נסיעה ראוי וליכולת העמסה וגרירה דומים לגרסאות הדיזל.
השאלה הגדולה היא עדיין מה תג המחיר שיוצמד לו. אם הפער לעומת גרסאות הדיזל יהיה קטן מהוצאות התדלוק והאחזקה, הוא עשוי לשכנע ציי רכב רבים לעבור להנעה נקייה מזיהום. יהיה מעניין.