בקצרה:
  • לטרנזיט החשמלי החדש יהיה טווח של 380 ק"מ
  • צפוי להעניק בסיס לפולקסווגן טרנספורטר הבא
  • הייצור הסדרתי מתעכב, יחל רק בעוד שנה
אייקון מסחרי: פורד טרנזיט מחזיק כבר שנים בתואר הרכב המסחרי הנמכר ביותר באירופה, ובסך הכל נמכרו מאז הוצג לראשונה (65') יותר משמונה מיליון יחידות. בשנותיו הראשונות נחשב לפורץ דרך של ממש, עם יכולת דינמית ורמת בטיחות טובות מהמקובל בקטגוריה, אגב, אותן יכולות הפכו אותו לחביב גם על שודדי בנקים בבריטניה. על פי הסקוטלנד יארד ב-95% מאירועי שוד בנק בלונדון בשנות ה-70 שימש טרנזיט כרכב המילוט.
חשמל מסחרי: ה-E-טרנזיט קסטום יהיה דגם חשמלי מסחרי שני של פורד באירופה, אחרי ה-E-טרנזיט הגדול ממנו שייצורו החל לאחרונה, ואחד מחמש מסחריות חשמליות שתציג היצרנית בשנתיים הקרובות. הבא בתור הוא גרסת נוסעים ייעודית על בסיס הקסטום, ובעתיד צפוי גם מסחרי חשמלי קומפקטי.
הקסטום ישמש בעתיד בסיס לפולקסווגן טרנספורטר הבא, במסגרת שיתוף הפעולה המתרחב בין היצרניות. פורד אחראית גם על פיתוח וייצור הדור הבא של טנדר האמרוק הגרמני, אשר כבסיס לו ישמש הריינג'ר בעוד פולקסווגן אחראית לטורנאו שמבוסס על הקאדי.
עד חשיפת הפרטים המלאים בספטמבר, מספקת פורד תמונות של חיצוניות שמציגות חזית מודרנית מבעבר. היא גם מציינת כי טווח הנסיעה בין טעינות יעמוד על כ-380 ק"מ, כ-60 ק"מ יותר מסיטרואן e-ג'אמפי ו-20 ק"מ יותר ממרצדס e-ויטו המתחרים. מערכת המצברים צפויה להיות דומה לזו של האח הגדול - 67 קוט"ש עם אפשרות לטעינה מהירה (115DC) ומילוי סוללה מ-15% ל-80% בכחצי שעה.
פורד גם מבטיחה שיכולות העמסה והגרירה יהיו דומות למקובל בטרנזיט בעל מנוע דיזל המשווק כיום. כמו ה-e-טרנזיט הגדול וה-F150 לייטנינג, גם הקסטום יצויד בשקעי חשמל ייעודיים שמאפשרים לנצל את מצברי הרכב לטובת הפעלת כלים שונים.
מה אנחנו חושבים: הטרנזיט החשמלי מסתמן כאחד המרשימים בקטגוריה החדשה, בעיקר בזכות טווח גדול ממתחריו הישירים ואופציה לניצול מצברים להפעלת מכשירים חיצוניים. אבל עדיין נותר לגלות עד כמה הוא איכותי יותר ממתחריו, והאם הוא באמת מציע אלטרנטיבה מושכת לגרסת הסולר. וממילא, עד השנה הבאה צפויים גם המתחרים להציג שיפורים משלהם. יהיה מעניין.