אז בכמה יאריכו את הסגר? הסגר שנקבע לשבועיים אבל כצפוי הוארך בעשרה ימים עד ה-31 בינואר, בדרך לעוד הארכה. משרד הבריאות המליץ להאריך את הסגר לפחות בשבוע ימים, באותה מתכונת - כשמערכת החינוך סגורה לחלוטין. שר הבריאות אדלשטיין ובכירי משרדו אמרו כי "זה יהיה טירוף לצאת מהסגר בנתונים כאלה, במיוחד בכל מה שנוגע לחולים קשים". את סגירת נתב"ג המליצו להאריך בשבועיים.

למעשה, שבועיים וחצי מאז תחילת הסגר השלישי אין ירידה בתחלואה. מספר קורבנות הקורונה המשיך גם היום לעלות בקצב מדאיג, ולפי משרד הבריאות 8,667 ישראלים אובחנו אתמול כחיוביים לנגיף נכון לשעת כתיבת הידיעה. בסך הכול בוצעו כ-90 אלף בדיקות ושיעור החיוביים עומד על 9.8%.
2 צפייה בגלריה
מחלקת קורונה בית חולים שיבא תל השומר
מחלקת קורונה בית חולים שיבא תל השומר
מחלקת קורונה בית חולים שיבא תל השומר
(צילום: AFP)
פרופ' גליה רהב, מנהלת היחידה למחלות זיהומיות בבית החולים שיבא, סבורה שיש הכרח להאריך את סגר הקורונה: "זה נכון שלחדר מיון מגיעים קצת פחות חולים קשים, אבל עדיין המחלקות מלאות. קורה משהו בשבועיים-שלושה האחרונים. התחלואה קשה יותר ממה שראינו באמת בגל השני או בגל הראשון והתמותה גבוהה יותר".
ועדיין, ישראל נמצאת במקום טוב מבחינת החיסונים. באירופה, עדיין זוחלים עם קצב חיסונים איטי. למה החיסונים מתמהמהים כל כך ביבשת, ואיך כל זה ישפיע על התפתחותן של מוטציות נוספות שאולי חיסונים לא יוכלו להן?
לקריאה נוספת
מתכוננים לתקיפה באיראן? גנץ ונתניהו לא מסכימים על דבר, מלבד תוספת תקציב לתקיפה אפשרית באיראן. פרשננו רון בן ישי חושף כי צה"ל מבקש השנה תוספת של עוד ארבעה מיליארד שקלים כדי להשלים את תקציבו, על רקע העובדה שלא אושר תקציב שנתי. בנוסף לסכום הזה, הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי מבקש תוספת תקציב נוספת בסכום של כשלושה מיליארד שקלים, כדי לממן מוכנות לתקיפה אפשרית באיראן, שמטרתה למנוע פריצה שלה לעבר נשק גרעיני.
2 צפייה בגלריה
הרמטכ"ל אביב כוכבי
הרמטכ"ל אביב כוכבי
הרמטכ"ל אביב כוכבי
(צילום: המכון למחקרי ביטחון לאומי)
כוכבי מקבל תמיכה חד-משמעית הן מראש הממשלה בנימין נתניהו והן משר הביטחון בני גנץ. זאת בצל חוסר הידיעה נכון לעכשיו באשר להתפתחויות בין איראן לממשלו החדש של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, אם בכלל יהיו כאלו.
בכנס השנתי הבינלאומי של המכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS) אמר הערב הרמטכ"ל: "העובדה שאיראן לא מצליחה לשמור על עצמה כמדינה ריבונית מאפשרת לה לנסות להעביר אמל"ח לסוריה ולבנון". "נכין תוכניות מבצעיות נגד איראן. אסור להגיע איתה להסכם, גם לא משופר. זוהי חובתנו הדחופה למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני".
כוכבי כבר החל ב"נוהל קרב" לתקיפה אפשרית מדובר בחימושים מכל הסוגים להגנה ולהתקפה. החלטת הרמטכ"ל להתחיל ב"נוהל קרב" לתקיפה אפשרית באיראן התקבלה בסביבות האביב בשנה שעברה, כשהתברר שהאיראנים הגיעו לשלב מתקדם מאוד בפיתוח דור חדש של צנטריפוגות מהירות להעשרת אורניום.
לקריאה נוספת
"התוכנית הכלכלית של נתניהו - בדיחה". ח"כ איילת שקד (ימינה) אמרה הבוקר בראיון לאולפן ynet: "לפני כל מערכת בחירות ראש הממשלה מבטיח דמי אבטלה לעצמאים. הוא עשה את זה ב-2009, הוא עשה את זה ב-2015, הוא עשה את זה ב-2020 והוא עושה את. זה ב-2021, זה ריטואל קבוע".

ועוד קצת בחירות - עמיר פרץ הודיע הערב ליו"ר העבודה הנבחרת, מרב מיכאלי: אני עוזב את מפלגת העבודה, נשאר שר בממשלה.
למרות התוצאות בסקרים, המנבאות שרשימת "ותיקי ישראל" אפילו לא קרובה לעבור את אחוז החסימה, מתעקש היו"ר שלה דני יתום כי קיים סיכוי לחיבורים עם מפלגות אחרות שיכניסו אותו לכנסת. "בימים הקרובים יהיו הפתעות".
ואילו "אני שולמן" שאיגדה עצמאים מרחבי הארץ והסתמנה ככוח משמעותי, מתפרקת. לקראת הבחירות התפזרו מייסדיה כמועמדים בין המפלגות השונות: המייסד אביר קארה הצטרף ל"ימינה", שלומי בן גור הפך לנציג השולמנים בליכוד, ואביעד בן סדון, ממובילי מחאת השולמנים, הוא היום איש תל"ם.
מחר יצוין ברחבי העולם כמו גם בישראל יום השואה הבינלאומי. כ-900 ניצולי שואה נפטרו בשנת 2020 לאחר שחלו בקורונה.
מחר יהיה חמים מהרגיל, אבל השמיים יהיו מכוסים לחלוטין בעננות גבוהה. לקראת הערב הטמפרטורות ירדו, והסיכוי לגשם מקומי יגבר. בחמישי תורגש ירידה ניכרת בטמפרטורות. ירד גשם מקומי שיתגבר ויתפשט מהערב.
חיסונים וכללי התנהגות בעידן הקורונה. לפני החיסון ואחריו הכללים צריכים להיות זהים, לפחות בשלב זה. הסיבה לכך היא, שישנו אחוז מסוים של אנשים בהם החיסון לא מונע הידבקות וכפועל יוצא מכך, הם יכולים להדביק אחרים. נחזור ונדגיש, שהשפעת החיסון המוכחת היא על מהלך המחלה וחומרתה. החל מחודש אחרי החיסון הראשון, כלומר, כשבוע-עשרה ימים אחרי החיסון השני, המחוסנים לא עשויים לחלות במחלה קשה. על כללי ההתנהגות בעידן הקורונה דובר רבות, אך התחושה היא שהם מתרופפים עם ההתקדמות במספר המתחסנים. הפעם נפרט אותם.
הכלל הראשון הוא שמירת מרחק. אם כולנו היינו מתפזרים במדבר, המגפה לא הייתה מתפשטת. אבל, אנשים זקוקים לחברת אנשים אחרים וההמלצות נגזרות בהתאם. ברוב המדינות בעולם, ההמלצה היא מטר עד מטר וחצי. בארץ, כדי להיות על הצד הבטוח, אנו ממליצים על שני מטר. מרחק פיזור הנגיף תלוי בגודל הטיפות או חלקיקי האירוסולים, עוצמת זרימת האוויר היוצאת מהפה ותנאי הסביבה, כגון, רוח. בזמן צעקה, שירה או תפילה בקול רם, עוצמת הזרימה שיוצאת מהפה גבוהה יותר לעומת דיבור שקט.
מסכות. בחדר ניתוח אנו משתמשים במסכה כירורגית כדי למנוע העברת חיידקים ונגיפים לחולים. מסכה זו בנויה משלוש שכבות. זה פרט חשוב, שאליו צריך לשים לב בתקופה בה כולנו משתמשים במסכות, גם מחוץ לחדר ניתוח. להבדיל ממסכה כירורגית, או כפי שהיא נקראת לפעמים, מסכה רפואית, ישנן בשוק מסכות רבות בעלות פחות שכבות, שיעילותן בסינון הנגיף, הן מכיוון מי שעוטה אותה והן אליו, היא פחותה. כנ"ל לגבי מסכות בד. היום אנו רואים הרבה מסכות בצבעים שונים, ציורים וסמלים ממותגים. חלק מהן נבדקו במחקרים והתגלו כלא יעילות דיין, משום שנתפרו משכבה אחת. גם במקרה של מסכת בד, יותר שכבות – יותר מיגון. ברור שמסכה צריכה לבודד גם פה וגם אף, דבר שקשה יותר אצל בעלי זקן. ההדבקה מתרחשת כשאנשים נמצאים קרוב זה לזה במשך מספר דקות ברצף או במצטבר. חדר סגור ולא מאוורר עלול להפוך למדגרת קורונה.
ונסיים בתזכורת בנושא היגיינת ידיים. רחיצת הידיים המומלצת היא עם סבון במשך 20 שניות. לגבי תכשירי אלכוהול, הם יעילים כאשר הם מכילים לא פחות מ-60% אלכוהול.
למעלה מ-1.5 מיליארד בדיקות קורונה נערכו ברחבי העולם מאז פרוץ המגפה לפני קצת יותר משנה. מנתונים של אתר worldometers עולה כי בארה"ב נערכו כ-301 מיליון בדיקות, בהודו כ-193 מיליון, בסין כ-160 מיליון, ברוסיה כ-100 מיליון ובבריטניה כ-68 מיליון.
בכמה מדינות בוצעו יותר בדיקות מאשר תושבים. למשל באיחוד האמירויות בוצעו 2.5 בדיקות לכל תושב בדנמרק 2.2 בדיקות לתושב בבחריין 1.5, באיסלנד כ-1.4 ובישראל 1.1 בדיקות לתושב.
ישראל מדורגת במקום ה-14 בעולם במדד הבדיקות לתושבים ובסך הכל בוצעו כאן מאז פרוץ המגפה מעל 10 מיליון בדיקות קורונה. בארה"ב בוצעו 0.9 בדיקות לכל תושב ברוסיה כ-0.7 ובצרפת כ-0.65 בדיקות לתושב.
עדן אלנה. למה? כי אתמול נבחר השיר שתשיר אלנה וייצג את ישראל באירוויזיון 2021. השיר, Set Me Free, נכתב על ידי עמית מרדכי, נועם זלטין, עידו נצר ורון כרמי. זהות הכותבים נחשפה לראשונה במהלך המשדר בתאגיד, כשהשיר גבר על שני המתמודדים האחרים שהגיעו לגמר: Ue La La ו-La La Love. האירוויזיון אמור להיערך ברוטרדם שבהולנד בחודש מאי, בכפוף להגבלות הקורונה.
יש רופא באולפן? דוקטור שקשוקה מלמד איך להכין מנה משגעת של קבב במחבת, שנכנסת אחר כך לתוך פיתה עם טחינה וסלט משאוויה.

"נדבקתם בנגיף קורונה": מה קורה בטיקטוק? הצצה אל המתיחות המצחיקות והאכזריות של טיקטוק.
שחר פאר ובעלה, ד"ר איילון רם, הביאו לעולם בת, אחות קטנה לנפתי בן השנה וחצי. מזל טוב להורים המאושרים.
עם קאסט מכובד, דיאלוגים סבירים, הררי אקשן והישענות על סיפור אמיתי מפיל לסת, המבקרת שלנו ישבה לראות את "השוטרים" - הדרמה החדשה.