כ-140 אלף מתפקדי הליכוד בחרו היום את רשימת המפלגה לכנסת

כ-140 אלף מתפקדי הליכוד בוחרים היום את רשימת המפלגה לכנסת בבחירות הקרובות שיתקיימו בעוד פחות משלושה חודשים. הקלפיות ברחבי הארץ נפתחו ב-09:00 וייסגרו ב-22:00. הסקרים אמנם נותנים כ-35 מנדטים, אבל הקרב במפלגה הגדולה בארץ ששואפת לחזור לשלטון - גדול. במקביל לבחירות המקדימות, עשרות תומכים, בהם חברי כנסת בעבר ובהווה מטעם הליכוד, הגיעו לתמוך באיש התקשורת אלי ציפורי שזומן הבוקר לחקירה ביחידת להב 433 בחשד להטרדתה של עדת המפתח בתיק 1000 - הדס קליין.
70 מועמדים נרשמו בסך הכל להתמודדות ברשימה הארצית ו-40 מועמדים נוספים נרשמו להתמודדות במסגרת משבצות המחוזות - ועיקר הקרבות מתנהלים כצפוי בצמרת ובתחתית. הקרב על החמישייה הראשונה מתנהל בין המועמדים הוותיקים והבכירים בליכוד, שהתמקמו בה בהתמודדות הקודמת - ובין מי שנחשבים מועמדים מתחזקים.
בשונה משיטת הריץ'-רץ' של מפלגת העבודה - שם הרשימה שוויונית לחלוטין בין גברים לנשים - בליכוד רק אישה אחת צפויה להשתלב בצמרת הגברית בעיקרה. זו השרה לשעבר מירי רגב, שמקווה - כמו בפעם הקודמת - לשמור על מקום בצמרת למרות הדילים המבקשים לדרדר אותה אחורה. מלבדה רושמים התחזקות הללו חברי כנסת שעד כה לא היו בצמרת, כמו אלי כהן ויריב לוין, שניכר כי כוחם בשטח גדל. אחת מתעלומות הפריימריז היא היכן ישתלב ח"כ ניר ברקת, שזוכה לפופולריות רבה יחסית בציבור - אבל מעורר לא מעט התנגדות בקרב הקבוצות המאורגנות בליכוד, ותלוי בעיקר בחסדי "המתפקדים החופשיים".




לקריאה נוספת

סיפורי היום

ראש העיר פתח תקווה רמי גרינברג נעצר הבוקר בלשכתו בחשד לשוחד ועבירות שחיתות נוספות.
נעמה לזימי שניצחה בפריימריז בעבודה: "השבט הלבן? אצלנו תמיד בוחרים במזרחים גבוה". ואילו השר לביטחון הפנים עמר בר-לב התייחס לדחיקתו למקום ה-9 וכתב כי הוא משוכנע שאת הישגיו במשרד יראו עוד בעתיד.
"רוצח אותך היום עם רובה צלפים": חקירה נגד תושב הצפון שאיים על רה"מ לפיד.
הנשיא לשעבר טראמפ יתושאל על עסקיו בניו יורק: "מותקף מכל הכיוונים!".
אחרי סאגה ארוכה ומלאת תהפוכות: ברק אברמוב קנה את בית"ר ירושלים ממשה חוגג.

מה צפוי מחר

במהלך היום אמורות להתפרסם תוצאות הפריימריז של הליכוד.
בית"ר ירושלים קיבלה ארכה להשלמת העברת הבעלות לברק אברמוב עד מחר ב-16:00 אחר הצהריים.

התחזית

בשישי תורגש עלייה קלה בטמפרטורות, ובשבת הן ישובו לרדת מעט. הגלים בים צפויים לעלות מחר ל-80 סנטימטרים. טמפרטורת המים תעמוד על 30 מעלות.

נתון אחד ביום / ירון דרוקמן

לפני שלושה שבועות 148 יישובים בישראל הוגדרו כאדומים על פי תוכנית הרמזור בקורונה. היום עומד מספר היישובים האדומים על 51.
מבין הערים הגדולות פתח תקווה, ראשון לציון, אשקלון, כפר סבא, רחובות והרצליה עדיין מוגדרות אדומות, אך סביר מאוד להניח שבימים הקרובים הן ישנו את צבען. מנגד, מספר היישובים הירוקים זינק מ-27 לפני שלושה שבועות ל-80 היום.

מה חיפשו היום בגוגל?

עדן בן זקן. בהופעה אמש בקיסריה חשפה הזמרת בפני הקהל המשולהב כי היא מצפה לילד שני. "אני יכולה לספר לכם משהו? למה אני לא שותה וודקה?" אמרה בן זקן לקהל במחווה ללהיט שלה ושל הדי.ג'יי. איתי גלו, "מועבט", ואז סיפרה: "זה אמנם מוקדם מאוד להגיד, אבל אני רוצה לספר לכם שאני בהיריון. ממש בהתחלה אבל לא הצלחתי להתאפק".

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

"יוצאת למשימה באמונה שלמה": נועה קירל הכריזה על ייצוג ישראל באירוויזיון.
2 צפייה בגלריה
נועה קירל
נועה קירל
נועה קירל
(צילום: מוטי קמחי)
טל פרידמן ינחה את אולפן ליגת האלופות במקומו של מודי בר-און ז"ל.
סמסונג הכריזה על הדור החדש של הסמארטפונים המתקפלים.
סוף עצוב: מת הלבנתן שנכנס לנהר הסן בצרפת.
ו"ולריה מתחתנת" ו"קריוקי" מובילים עם 14 מועמדויות בפרסי אופיר.