חברת מטא הודיעה כי היא מפסיקה את התמיכה בפריטי NFT (ר"ת Non-Fungible Token, אסימון חסר-תחליף) בפייסבוק ואינסטגרם. ההחלטה התקבלה על רקע מאמצי ההתייעלות של החברה, שהודיעה בנובמבר האחרון על פיטוריהם של 11 אלף עובדים ולפי דיווחים נערכת לגל פיטורים נוסף בהיקף דומה, ובעקבות דעיכתו של שוק ה-NFT.
1 צפייה בגלריה
מטא
מטא
התייאשה מ-NFT. מטא
(עיבוד תמונה. צילום: ArtMediaWorx / rvlsoft / Shutterstock.com)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

"אנחנו מורידים הילוך בתחום פריטי האספנות הדיגיטליים (NFTs) לעת עתה בשביל להתמקד בדרכים אחרות לתמוך ביוצרים, אנשים ועסקים", צייץ אתמול סטפן קסריאל, מנהל תחום המסחר והטכנולוגיות הפיננסיות (פינטק) במטא. הוא ציין כי החברה מעדיפה להתמקד באזורים שבהם היא יכולה "ליצור אימפקט" בהיקף רחב, למשל בתחום ההודעות, במונטיזציה של הסרטונים בפורמט רילס (Reels) ובשיפור של שירות התשלומים מטא פיי.
דובר מטעם מטא מסר לאתר הטכנולוגיה The Verge כי המשמעות של ההחלטה היא שבשבועות הקרובים תפסיק החברה את הטסטים שבמסגרתם איפשרה למשתמשים ליצור ולמכור פריטי NFT באינסטגרם, וכן את האפשרות לשתף פריטי NFT באינסטגרם ובפייסבוק.
כאמור, ההחלטה התקבלה על רקע קיצוצים משמעותיים במטא: מארק צוקרברג, מנכ"ל ומייסד החברה, הכריז לאחרונה כי 2023 תהיה "שנת היעילות" בארגון. בסוף השבוע דיווח הוול סטריט ג'ורנל כי מטא נערכת לשורה של סבבי פיטורים בחודשים הקרובים, בהיקף דומה לסבב שבמסגרתו פיטרה החברה 11 אלף עובדים בסוף 2022.
NFT הוא אישור בעלות שמוטמע בבלוקצ'יין על נכס דיגיטלי - תמונה, סרטון, קטע מוזיקלי ואפילו ציוץ בטוויטר. המסחר ב-NFT צבר תאוצה בתקופת הקורונה והגיע לשיא בינואר 2022, כאשר המכירות זינקו לגובה של יותר מ-17 מיליארד דולר. באותה תקופה הודיעו חברות טכנולוגיה רבות, בהן מטא, כי הן מתכוונות לשלב תמיכה ב-NFT במוצרים שלהן.
מה זה NFT
בשנה האחרונה דעך העניין הציבורי ב-NFT ובספטמבר 2022 הסתכמו המכירות ב-466 מיליון דולר בלבד. השוק אומנם הצליח להתאושש מעט מאז - לאחרונה דווח כי המכירות בפברואר 2023 הסתכמו בשני מיליארד דולר - אך נדמה שעם הדעיכה הכללית במכירות דעך גם העניין של חברות הטכנולוגיה בתחום.