חמאס מושך זמן

לפי דיווח שפורסם היום (שבת) אחר הצהריים, מנהיג חמאס איסמעיל הנייה דחה בכמה ימים את ביקורו בקהיר, ונמשכות ההתייעצויות בנוגע לתשובת ארגון הטרור להצעת העסקה שהועלתה בפריז.
אתמול דווח כי בזמן שיחיא סינוואר תומך בהפוגה ראשונית של שישה שבועות, דווקא הנייה ויתר בכירי חמאס שבקטאר מסרבים ודורשים הפסקת אש קבועה. בכיר הארגון אוסמה חמדאן אמר שבעסקה הם ידרשו לשחרר אסירים שנכלאו למאסרי עולם, ובהם מרואן ברגותי. לכל עדכוני הלחימה - לחצו כאן.

צה"ל פיזר את "עיתון המציאות" ברצועה

בצל המחאות הפומביות נגד חמאס ברצועה, והמחלוקות בתוך הארגון הטרור בכל הנוגע לעסקה חדשה, צה"ל פיזר "עיתונים" ברחבי הרצועה. "תתעוררו. העתיד בידיים שלכם", נכתב שם.

התגובה האמריקנית החלה

ארצות הברית תקפה 85 יעדים של המיליציות הפרו-איראניות בסוריה ובעיראק, בתגובה להרג חייליה בירדן. מפציצים שטסו 10,000 ק"מ, כל הדרך מטקסס, לקחו חלק בתקיפות החריגות. לפי דיווחים, לפחות 34 נהרגו. ביידן הורה על עוד הפצצות, אבל לא בתוך איראן – והרפובליקנים תוקפים: "שידר להם בטיפשות כוונות, ונתן להם שבוע להתחבא".

היעד לסגירת המלונות: מרץ

כמעט ארבעה חודשים אחרי הטבח, ל-ynet נודע כי בפני ראשי הרשויות יוצג מתווה החזרה של תושבי העוטף (4 עד 7 ק"מ מהגבול) הביתה, במסגרתו יופסק בקרוב המימון של שהותם במלונות. למרות זאת, מענק האכלוס יישאר על כנו לפחות עד חודש יולי לכלל המפונים, אך גם הוא יפחת ככל שיחלוף הזמן.

שלף סכין - ונורה למוות על ידי חבר כיתת כוננות

תקרית חריגה בנגב: שלושה צעירים מהפזורה טיפסו הבוקר מעל הגדר ההיקפית של רתמים שבמועצת רמת נגב, וחדרו ליישוב. לפי החשד אחד מהם קרע את האזיקון שהוצמד לידיו, שלף סכין - ואז נורה למוות על ידי אחד מחברי כיתת הכוננות. אביו של הבדואי שנורה ונהרג: "הוא רצה להתגייס לגולני". במועצה שיבחו את חבר כיתת הכוננות שירה: "שיידע כל גנב - דמו בראשו".

רצח בירכא, אחרי חיסול ראש ארגון פשע

ענאן חביש, בעל מסעדה בן 43 מירכא, נרצח הבוקר ביריות בכניסה למסעדה שלו. אתמול בצהריים חוסל בכביש 6 העבריין חאלד אבו ג'ודה. מתחילת השנה: 13 נרצחו בחברה הערבית, אף מקרה לא פוענח.

מתחפשים לפני הפעולה בג'נין

שב"כ פרסם אתמול באופן חריג תמונות של לוחמי הארגון מתחפשים לפני המבצע שבו חיסלו ביחד עם לוחמי הימ"מ שלושה מחבלים בבית החולים אבן סינא בג'נין. בתמונות נראים שניים מהלוחמים בהכנות למבצע - שבעיצומו תועדו חלקם במדי צוותי רפואה.

13 ימי גשם ברצף, והסוף עוד לא קרוב

26 מ"מ ירדו ביממה האחרונה בת"א - והיא שיאנית הגשם. מ-22 בינואר לא היה יום אחד יבש - ופרק הגשם צפוי להמשיך לפחות עד יום שני, וייתכן שגם אחר כך. זו התחזית המלאה.

זהב וארד לישראליות בגלישת רוח

שרון קנטור, בת 21, זכתה במדליית הזהב באליפות העולם בגלישת רוח ותייצג את ישראל במשחקים האולימפיים בפריז. קטי ספיצ'קוב, סגנית אלופת העולם בשנה שעברה, זכתה הפעם במדליית ארד. שחר טיבי, אלופת העולם מ-2023, הודחה ברבע הגמר.