הקורונה שיבשה ליצרניות וליבואניות הרכב את תוכניות העבודה. דגמים רבים שאמורים היו לעלות כבר על הכביש המקומי לאחר השקה מתוקשרת נדחו, חלקם למועד לא ידוע - כך דיווחו במהלך התקופה האחרונה היבואנים השונים. אבל בכל זאת יש כמה מכוניות חשובות שצפויות לעשות עלייה בקרוב, ואלה החשובות שבהן, חלקן כבר עושה את דרכו לנמלי חיפה, אשדוד ואילת.
במרבית המקרים מדובר בדגמים שאמורים לנחות כאן עד החגים, כדי להתייצב באולמות המכירה הנוצצים בתאריך המוכר כאטרקטיבי עבור רוכשי הרכב בישראל. כל זאת כמובן, אם לא יקרה שום דבר דרמטי עד אז, דוגמת סגר מלא. העניין הרב שמגלים היבואנים בחלק מאותם דגמים, מובן מאליו: מדובר במכוניות שמתוכננות להפוך ללהיטי מכירות, ובמקרים אחדים אף להתייצב בראש הקטגוריות השונות.

אודי A3

אודי תנחית כאן בשבועות הקרובים A3 חדשה, דור רביעי למייסדת הקטגוריה, ומי שצפויה להתמודד כאן עם מתחרות עדכניות כמו ב.מ.וו סדרה 1 ומרצדס A קלאס. היא מבוססת על פלטפורמת דומה לדגם היוצא, ארוכה ורחבה במעט, אך עם בסיס גלגלים ותא מטען זהים (264 ס"מ, 380 ליטר). הגרסה שתשווק כאן תצויד באותו מנוע טורבו-בנזין עם ארבעה צילינדרים בנפח 1.5 ליטר (150 כ"ס), כעת עם מערכת היברידית קלה (48V) ותיבת שבעה הילוכים כפולת-מצמד. ה-A3 סדאן תצטרף להיצע לקראת סוף השנה.

הונדה ג'אז

הונדה תחל לשווק בספטמבר ג'אז חדשה, דור רביעי לסופר-מיני היפנית שתשווק כאן רק בגרסה הרגילה, תוך ויתור על ה'קרוס' בעלת איפור קרבי-שטח שמשווקת באירופה. כמו הג'אז היוצאת, גם זו הנכנסת מבטיחה להציע מרחב מחיה טוב מהמקובל בקטגוריה. היא תשווק כאן עם יחידת הנעה היברידית (1.5 ליטר ושני מנועים חשמליים בהספק 109 כ"ס) מתקדמת, עם תמסורת ייחודית אותה ניתן למצוא בדרך כלל במכוניות חשמליות-מלאות. מלבד מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות יש לא פחות מ-10 כריות אוויר, כולל אחת בין המושבים הקדמיים שאמורה למנוע פגיעה בין הנהג לנוסע שלצידו במקרה של תאונת-צד.

טויוטה יאריס

אחרי קצת פחות מעשור מוציאה טויוטה לגמלאות את היאריס הוותיקה, שתוחלף אצלנו בספטמבר בדור רביעי וחדש. היא מבוססת על פלטפורמת TNGA העדכנית של היצרנית אשר מבטיחה שיפור משמעותי בעיקר בנוחות הנסיעה ובהתנהגות הכביש, מנקודות התורפה הבולטות של הדגם היוצא. גם מרחב המחיה לנוסעים צפוי להשתפר בזכות בסיס גלגלים ארוך ב-5 ס"מ. יחידת ההנעה חדשה, היברידית על בסיס מנוע שלושה צילינדרים בנפח 1.5 ליטר ותיבת הילוכים רציפה. לצידה יוצעו גם מנועי בנזין רגילים בנפח 1.0 ליטר ו-1.5 ליטר.

יונדאי סונטה

אחרי שנה וחצי של היעדרות תחזיר יונדאי באוקטובר את הסונטה לישראל, בדור כל-חדש. יחידת ההנעה היחידה בהיצע תהיה היברידית שעברה בירושה (2.0 ליטר בנזין-חשמל עם 192 כ"ס) ותיבת שישה הילוכים אוטומטית עדכנית, האמורה לנצל טוב יותר את המנועים ולצמצם את סך העברות ההילוכים והזמן שנדרש לכך ב-30%. השיפור המשמעותי יהיה בעיצוב החיצוני ובסביבת הנהג, מרחב המחיה לנוסעים ורשימת אבזור ארוכה במיוחד.

פיז'ו 2008 חשמלי ו-3008 PHEV

בחודש הבא תתחיל פיז'ו לשווק כאן את רכבי הפנאי שלה עם יחידות הנעה חשמליות ומחושמלות. במקרה של ה-2008 מדובר בחשמלית-מלאה עם 136 כ"ס ומצברי 50 קוט"ש המאפשרים טווח נסיעה של 310 ק"מ. שימוש בעמדת טעינה מהירה (100DC) מאפשר מילוי ל-80% בכחצי שעה.
ה-3008 יצויד ביחידה היברידית-נטענת על בסיס מנוע 1.6 ליטר טורבו-בנזין עם מנוע חשמלי אחד, ותפוקה משולבת של 225 כ"ס, הנעה קדמית ותיבת שמונה הילוכים אוטומטית. בנוסף תוצע גרסה עם מנוע חשמלי נוסף המחובר ישירות לגלגלים האחוריים. ההספק המשולב - 300 כ"ס. טווח הנסיעה הנקי מזיהום עומד על כ-50 ק"מ.

קיה סלטוס

יותר משנה לאחר החשיפה הראשונית תנחית אצלנו קיה בתחילת ספטמבר את הסלטוס, רכב פנאי חדש שיתמקם בחלק העליון של קטגוריית רכבי הפנאי הקטנים. בסיס הגלגלים – 263 ס"מ - קצר ב-2 ס"מ מסקודה קאמיק, אבל ארוך ממנו ב-13 ס"מ (437 ס"מ), גבוה ב-8 ס"מ (163 ס"מ) עם תא מטען גדול ב-105 ליטר (468 ליטר). בשונה ממתחריו האירופיים המצוידים במנועי בנזין מוגדשים ומודרניים, הוא יצויד במנוע 2.0 ליטר בנזין אטמוספרי ותיק עם עם 146 כ"ס, תיבת הילוכים רציפה והנעה קדמית.