הסגר יתחיל ביום ראשון וכרגיל - אין החלטיות. הממשלה הודיעה אתמול על סגר החל מיום ראשון ב-17:00. הגנים, הפעוטונים וכיתות א'-ד' וי"א-י"ב אמורים היו להיפתח משום מה בין השעות 8:00 ל-13:00 בלבד - אך לאחר ביקורת ציבורית רבה הוחלט שימשיכו לפעול בשעות הרגילות. יתר התלמידים יחזרו לזום.
המרחק שיותר להתרחק מהבית בזמן הסגר הוא עד אלף מטר. המסחר, הבילוי והפנאי ייסגרו פרט למשלוחים. "האיים הירוקים" יופסקו והתחבורה הציבורית תצומצם לחצי. "אנחנו במדרון חלקלק, זה הזמן למנוע הידרדרות", אמר מנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור חזי לוי.

4 צפייה בגלריה
מסעדת בראסרי הסגורה
מסעדת בראסרי הסגורה
מסעדת בראסרי הסגורה
(צילום: מוטי קמחי)
פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש, אמר היום לאולפן ynet כי הוא מעריך ששבועיים לא יספיקו לסגר. לא רק הוא לא מרוצה. בעלי עסקים קטנים סבורים שיתקשו בתקופה זו: "תשאירו אותנו פתוחים. תנו לנו לצוף ולחיות, לנשום", אמרה בעלת עסק קטן ל-ynet. דורון, מסעדן, אמר: "מסעדנים לא ישנים בלילות, מסעדות נסגרות ויש עוד הרבה בדרך. לכל סגר אנחנו מגיעים מסובכים יותר, ובמקום להגדיל את הסיוע - מקטינים אותו".

ואם לא די בכך, עשרות מבוטחים התעמתו עם אנשי אבטחה במתחם החיסונים בהיכל שלמה בתל אביב בכדי להיכנס להתחסן. עיקר הבעיה: במתחם של כללית, שם נרשמים גם תורים ארוכים במיוחד. אחד הממתינים טען: "אמרו שאפשר להגיע גם בלי תור". עומסים והתקהלויות צפופות של מבוגרים נרשמו גם במוקדי חיסונים נוספים.

בורחים מהסגר. לצד אלפי הישראלים שמיהרו לחזור בימים האחרונים לארץ כדי להימנע מכניסה לבידוד במלונית, היו מי שבחרו להישאר בדובאי כדי להימנע מהסגר ומתשלומים נוספים על טיסות חילוץ. חברות התעופה לא נותרו אדישות ויצאו במבצעים מיוחדים. באחת החברות מציעים חבילה ממחר בבוקר בעלות של 599 דולרים לאדם. על הפרק: טיסות הלוך-ושוב, העברות, 10 לילות במלון יוקרה. מה יקרה עוד 10 ימים? איש לא יודע.
"יצאנו ברוח הסערה עם חשש שניכנס לבידוד במלונית כשנשוב לארץ" אמרה אחת המטיילות. "בינתיים, הצטרפה לדרמה גם כניסה לסגר נוסף ביום ראשון הקרוב. אין מצב שאנחנו מבטלות את הטיול וחוזרות, נישאר כאן בינתיים במקום בסגר. לפחות כאן נוכל לחגוג בכיף את הסילבסטר".
לקריאה נוספת

מבול מפלגות ופרישות. אם מצפים לנו שלושה חודשים כאלו אז יהיה קשה לעקוב. לאחר הסיכום של אתמול הכריז השר זאב אלקין על הצטרפותו לגדעון סער, ונפתלי בנט הודיע כי גם הוא מתמודד על ראשות הממשלה.
4 צפייה בגלריה
זאב אלקין בנימין נתניהו
זאב אלקין בנימין נתניהו
זאב אלקין בנימין נתניהו
(צילום: רפי קוץ, אלס קולומויסקי)
היום כינס ח"כ עפר שלח מסיבת עיתונאים והודיע על צעד שמטרתו "להחזיר הביתה מצביעי מרכז-שמאל". עזיבת יש עתיד: "הייתי ממייסדיה. חבריי שם יודעים בסתר ליבם שהסירוב לשנות נושא בתוכו את זרעי הכישלון". יחד עם שלח במפלגה שיקים יהיה נשיא ארגון העצמאים רועי כהן. עדיין לא ברור אם רון חולדאי ואבי ניסנקורן יצטרפו אליו.

לקריאה נוספת

ממחר ובמהלך השבוע הבא לא צפוי גשם. משבת ובשבוע הבא - לתוך הסגר שיתחיל ביום ראשון - ינשבו רוחות מזרחיות חזקות ויבשות בעיקר בהרים ובצפון, ובעיקר בשעות הבוקר.
מחר יחגגו את חג המולד ברחבי העולם. סטאז'רים בקורונה - פרויקט מיוחד. פרויקט מיוחד ב-ynet: הסמארטפונים הגדולים של 2020.
התפתחות לא מפתיעה בעולם הנגיפים או "השמיים לא נפלו", כפי שנקרא הדיון בתחום וירולוגיה (תורת הנגיפים) שעלה לאוויר לפני כ-10 שעות. הגרסה החדשה (נקרא לה חדשה מספר 1) ועוד אחת נוספת (חדשה מספר 2) של נגיף הקורונה התגלו בממלכה המאוחדת. למה דווקא שם? כי שם (בבריטניה) מבצעים בדיקה גנטית מקיפה מאוד של הנגיפים שמתגלים באנשים מאומתים.
סביר להניח שגרסאות אלה נוצרו במהלך החודשים האחרונים במספר מקומות בעולם. הנגיף בנוי מאבני יסוד קטנות הנקראות נוקלאוטידים. כשהנוקלאוטידים נמחקים או מתחלפים בשרשרת מבנה החלבון, שהוא חלק מהנגיף, מופיעה גרסה חדשה, שמקבלת שם לפי מיקום וסוג השינוי. במקרה של שינוי מספר 1 ומספר 2, מעדיפים לקרוא לזה וריאציה ולא רק מוטציה. מוטציות קורות כל הזמן עם כל נגיף. הדוגמה של נגיף השפעת המשתנה כל שנה, מוכרת לכולם. בדומה לזה, גם נגיף הקורונה הוכיח שהוא משתנה עד לכדי יצירת גרסה/וריאציה חדשה.
למזלנו, כפי שזה נראה עכשיו, גרסה מספר 1 וגרסה מספר 2, כפי שגם זאת של החורפנים, עליה כתבנו בעבר, לא קטלניות יותר מזאת "המקורית". אבל, לרוע המזל, הן מדביקות ומתפשטות ביתר שאת. כאמור, התפתחות צפויה, שלא צריכה לגרום להיסטריה ולא לייאוש. יהיו עוד גרסאות. לחלק מהן, החיסון יהיה יעיל, לחלק יהיה צורך בחיסון אחר, כפי שיש להתאים בכל שנה חיסון לזן נגיף השפעת של אותה שנה.

אוקראינה הפכה היום למדינה ה-17 בעולם שבה אובחנו יותר ממיליון נדבקים בקורונה מאז פרוץ המגפה. מאז פרוץ המגפה גבה הנגיף את חייהם של יותר מ-17,400 בני אדם במדינה. שיעור התמותה עומד על 1.73%, נמוך מהממוצע העולמי. עד תחילת יולי אובחנו במדינה כ-44 אלף נדבקים, בתחילת נובמבר הגיע מספר הנדבקים הכללי ל-400 אלף. ומאז, תוך פחות מחודשיים, אובחנו במדינה כ-600 אלף נדבקים חדשים. השיא נרשם בסוף נובמבר, אז אובחנו ביום אחד כ-16,300 נדבקים. מאז חלה ירידה קלה בכמות הנדבקים היומית ואתמול אובחנו במדינה כ-10,000 נדבקים חדשים.
לגבי התמותה, עד סוף יוני מתו במדינה 1,159 חולי קורונה, בתחילת נובמבר הגיע המספר ל-7,306 ומאז נרשמו עוד יותר מ-10,000 מקרי מוות ב-54 ימים.
דני אבדיה. למה? הישראלי עלה לפנות בוקר למשחק הבכורה הרשמי שלו ב-NBA, בקבוצתו וושינגטון וויזארדס. הוא קלע שבע נקודות, קטף ארבעה ריבאונדים, וזכה להרבה קרדיט ממאמנו. הפורוורד הישראלי שיחק 28 דקות במשחק שבו הפסידה קבוצתו 113:107 לפילדלפיה. בסיום המשחק הודה אבדיה: "לא הייתי בלחץ, אני שמח שבאתי מישראל, שיש לי תמיכה ממדינה שלמה ושכולם רוצים שאצליח".
הם מוציאים עשרות אלפי דולרים בשנה על מוצרי טיפוח לשיער, ובכל זאת - טיפה רוח והפריזורה עפה לכל עבר. מדונלד טראמפ ועד בוריס ג'ונסון, שנראה שלא פגש מסרק בחייו, וגם: הנקודה הישראלית.
4 צפייה בגלריה
ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון
ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון
ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון
(צילום: רויטרס)
מחקר מקיף מגלה כי רעידת אדמה בעוצמה 6.5 צפויה בארץ בשנים הקרובות.
ומסתבר שיש ישראלים שבורחים מהסגר וטסים לדובאי, והחברות מורידות מחירים.

צחי שדה, עורך הכלכלה של ynet: תקופת הקורונה והסגרים היא תקופה עגומה מאוד לכולנו, ובעיקר לאנשי התרבות. אבל בלעדיה לא היו נוצרות כל מיני פנינות שלא היו מגיחות לאוויר העולם בזמן רגיל. אחת מהן היא הפודקאסט "לשחרר את הדב", שבו דב נבון מגיע ל"טיפול" שבועי אצל יוצר ותסריטאי קופה ראשית, חברו נדב פרישמן. ב-16 הפרקים ששודרו עד כה הם מארחים שורה של אנשים מצחיקים מאוד (וגם חברים של דב) – קרן מור, נועה קולר, שי אביבי, מנשה נוי, רמי הויברגר, דורית לב-ארי, יוסי מרשק, גיל קופטש, ליאור אשכנזי ועוד.
השיחות נועדו לכאורה "לשחרר" את דב נבון מכל מיני קיבעונות שיש לו בחיים, אבל תוך כדי עולים שלל סיפורי "מאחורי הקלעים" אישיים וקורעים מצחוק, שככל הנראה לא היו משודרים אם היה מדובר בפריים טיים טלוויזיה או רדיו. טוב בעצם "ככל הנראה" זה אנדרסטייטמנט – יש אתרי פורנו שהיו עושים צנזורה על חלק מהדברים...
שני הפרקים החביבים עלי במיוחד היו זה שבו התארח יוסי מרשק, והאחרון שעלה אתמול ובו התארח ליאור אשכנזי – האזנתי באוזניות תוך כדי רכיבה ומודה שכמעט התהפכתי מרוב צחוק. ספוילר: תתמקדו בסיפור על אלברט כהן ובסיפורים על החוויות של דב וליאור בלונדון.

4 צפייה בגלריה
דב נבון, נדב פרישמן וליאור אשכנזי בהקלטה
דב נבון, נדב פרישמן וליאור אשכנזי בהקלטה
דב נבון, נדב פרישמן וליאור אשכנזי בהקלטה
(צילום: איתי שלם)