סיפורי היום

ח"כ ביהדות התורה חשף באולפן ynet: "נתניהו מנהל מגעים להקמת ממשלה ברוטציה"; הליכוד לא הכחיש את המו"מ. גורם בקואליציה מתח ביקורת על יו"ר כחול לבן וחבר מפלגתו מיכאל ביטון, שמימש את איומיו לא להצביע בעדה במליאה במחאה על הרפורמה במחירי התחבורה הציבורית.
השופטים במשפט נתניהו מקשים על בקשת התביעה לתיקון האישום נגד ראש הממשלה לשעבר: "מבקשים פוליסת ביטוח".
שר החוץ לפיד לצד שר החוץ הטורקי: "המטרה כעת - שיתוף פעולה כלכלי בין המדינות".
חוות דעת במשטרה קובעת שבסיס מג"ב בעטרות מסוכן לבריאות הלוחמים בשל זיהום אוויר חמור.
טרמינל 1 בנתב"ג חוזר לפעילות מלאה.

ירה למוות ב-19 ילדים בטקסס

בארצות הברית פורסמו פרטים חדשים על הרוצח סלבדור ראמוס, שיצא אמש למסע ירי קטלני בבית הספר היסודי "רוב" ביובלדי, טקסס, ורצח 19 ילדים ושתי מורות – אחד ממסעות ההרג המחרידים בהיסטוריה האמריקנית. בין השאר נחשפו תמונות שפרסם הרוצח באינסטגרם בימים ובשעות שלפני הטבח, ושבהן הוא הציג לראווה את כלי הנשק שלו. לביצוע הטבח הוא השתמש בשני רובים שקנה ביום הולדתו ה-18 שחל רק לפני כמה ימים, ובמחסניות המסוגלות להכיל מספר גדול מאוד של קליעים.
מניעיו של ראמוס אינם ידועים, אבל לפנות בוקר התבררו פרטים חדשים על קורות חייו ועל אופיו הבעייתי. אנשים שהכירו אותו העידו כי בימיו בבית הספר התיכון ביובלדי ספג הקטנות בגלל הבגדים שלבש, בגלל מנהגו להשתמש באיי-ליינר ובגלל המצב הכלכלי של משפחתו. הוא תואר כתלמיד כושל וכנער אפלולי, שבהדרגה החל להגיע פחות ופחות למוסד החינוכי – ולבסוף כמעט שלא פקד אותו. ראמוס עבד חמישה ימים בשבוע בסניף של רשת המזון המהיר "וונדי'ס", ושם היה מי שטען כי נהג לדבר בצורה נבזית לנשים ושלח לכמה מעובדות המקום הודעות לא ראויות.
סימנים מקדימים למסע ההרג של ראמוס אפשר היה למצוא בדיעבד בחשבון האינסטגרם שלו. החודש פרסם שם תמונות של הרובים שרכש, ואז, ב-12 במאי, שלח למשתמשת ברשת הזו הודעה מוזרה: "את הולכת לשתף את הרובה שלי?". האישה, שמעידה כי היא כלל אינה מכירה אותו, ואפילו לא גרה בטקסס, השיבה לו: "מה הרובים שלך קשורים אליי?", והוא ענה "רק רציתי לתייג אותך". השיחה המוזרה והמקוטעת התפרסה על פני כמה ימים, ושעות לפני צאתו לטבח הוא כתב לה "אני עומד ל...". היא שאלה "עומד ל... מה?", והוא השיב: "אספר לך לפני 11:00". אחר כך שלח ראמוס לאישה את ההודעה: "יש לי סוד קטן שאני רוצה לספר לך", צירף אימוג'י המחייך במבוכה, והוסיף "את תגידי תודה שתייגתי אותך". בהמשך אותו הבוקר ביצע את הרצח ההמוני, והיא נחרדה: "אני אישה זרה שלא יודעת שום דבר עליו, והוא החליט לתייג אותי בפוסט שלו", סיפרה לתקשורת בארה"ב.


1 צפייה בגלריה
בני משפחה, חברים וקרובים מחוץ לבית הספר בטקסס
בני משפחה, חברים וקרובים מחוץ לבית הספר בטקסס
בני משפחה, חברים וקרובים מחוץ לבית הספר בטקסס
(צילום: Getty Images North America)


לקריאה נוספת

מה צפוי מחר

מאות נהגי אוטובוס מאיימים לשבות מחר בעשרות ערים ברחבי הארץ: ארגון הנהגים בהסתדרות הלאומית החדשה הודיע על שביתה ממחר בבוקר למשך יממה, בשל כך שלא נפגשו עם שרת התחבורה מרב מיכאלי לדון בשכרם וביטחונם של הנהגים.

התחזית

מחר ובעיקר בסוף השבוע הטמפרטורות יוסיפו לעלות ויהיה חם מאוד, עד כדי שרב קל בסוף השבוע.

נתון אחד ביום / ירון דרוקמן

לפי נתוני אתר worldometers, המרכז נתוני תחלואה בקורונה מכל רחבי העולם, ב-64 מדינות אובחנו למעלה ממיליון מאומתים מאז פרוץ המגפה.
בין המדינות האחרונות, שחצו את קו המיליון, ניתן למצוא את סלובניה, טוניסיה, ליטא, פינלנד ולבנון. בנוסף, גם צפון קוריאה – שעד לפני זמן קצר לא דיווחה כלל על מקרי קורונה, חצתה במהירות רבה את קו המיליון ונכון להיום אובחנו במדינה המבודדת יותר מ-2.8 מיליון חיוביים לנגיף.

מה חיפשו היום בגוגל?

אורית סטרוק. חברת הציונות הדתית עדכנה בריאיון לאולפן ynet על מצבם של בנה ונכדיה שפונו לבית חולים לאחר שרכבם נרגם באבנים ליד שכם. "פיגוע אכזרי, יש עלייה בזריקת האבנים ובקבוקי התבערה בכבישים", אמרה סטרוק והאשימה את הממשלה בטיפול לקוי במחבלים.

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

פרשן ynet רון בן ישי שהיה באוקראינה, עושה סדר ומסביר על החיילים הרוסים חסרי המושג, הסיוע האמריקני החשאי לזלנסקי, המאבק על השליטה בים והמטרה המעודכנת של פוטין. הכותרת, הפודקאסט היומי.
הטרדות, בריונות ולעג: הרגעים הצורמים שייזכרו מהתוכנית של אלן דג'נרס.
אין הכנסות מסים מדלק? המדינה רוצה כסף גם מבעלי חשמליות.
קייט מוס העידה במשפט של ג'וני דפ: "הוא מעולם לא דחף אותי".
ובגלל השיר של אנה זק? עלייה בהטרדות טלפוניות ובהפצות מספרים של סלבס.