"חשבוניות פיקטיביות - החמצן של ארגוני הפשיעה"

בריאיון לתוכנית "כסף חדש" ב-ynet radio התייחס גולן מרדכי, סגן פקיד שומה חקירות חיפה והצפון ברשות המיסים, לפרשיית "המיליארד השחור", לאחר שכ-700 שוטרים ולוחמי משטר הגבול פשטו השבוע על יעדים של ארגון הפשע "אבו לטיף", במסגרת חקירה שחשפה העמלות מס במיליארד שקל.
4 צפייה בגלריה
הרכבים של משפחת אבו לטיף שהוחרמו
הרכבים של משפחת אבו לטיף שהוחרמו
הרכבים של משפחת אבו לטיף שהוחרמו
(צילום: גיל נחושתן)
"החשבוניות הפיקטיביות הן החמצן של ארגוני הפשיעה. זה הדלק שהם משתמשים בו כדי לקיים את עצמם", אמר מרדכי והסביר: "העבריינים משתלטים על עסקים, לעיתים עסקים לגיטימיים, ועושים שימוש בפלטפורמה של העסקי כדי להשתמש בחשבוניות פיקטיביות". רוצים לדעת עוד? האזינו לקטע הרלוונטי ב"כסף חדש" באמצעות הסימניה בנגן שבפתח הכתבה.
כמו כן, גד ליאור - הכתב והפרשן הכלכלי של ynet ושל "ידיעות אחרונות" סיפר על התפטרותו של המפקח על הבנקים כשנתיים לפי סוף הקדנציה, על הכוונה של שר האוצר בצלאל סמוטריץ' לקדם חוק שיחייב את הבנקים לתת ריבית על חשבונות העו"ש והסביר מה זה בכלל חוק ההסדרים ומה מסתמן מסעיפי תקציב המדינה הגדול אי-פעם ו-45 פרקים של החוק שיציג סמוטריץ' לראש הממשלה בנימין נתניהו ביום שני הקרוב.
עוד התראיינו השבוע אצל צחי שדה: עו"ד אילנה מזרחי - מנהלת מחלקת יעוץ וחקיקה ברשות להגנת הצרכן ולסחר הוג, הסבירה מדוע בית המשפט העליון קבע כי "להציג מחיר גבוה כדי לתת 'הנחות' זו הטעיה"; נווית זומר- כתבת ynet ו"ידיעות אחרונות", דיברה בין היתר על היציאה של הראל ויזל משוק הסלולר ועל הזינוק במחירי הצעות היבואנים למכרז לייבוא גבינה צהובה מוזלת פטורה ממכס; והילה ציאון - עורכת ערוץ הנדל"ן של ynet וכתבת הנדל"ן של "ידיעות אחרונות" סיפרה על הסימנים הראשונים לירידה בשכר הדירה בחלק מהערים בישראל.

ארגוני העצמאים: "העיסוק ברפורמה לא מעניין"

בריאיון לרועי כ"ץ טען השבוע עו"ד רועי כהן, נשיא להב לשכת ארגוני העצמאים והעסקים בישראל, כי "כל העיסוק ברפורמה המשפטית עושה עוול ל-600 אלף עצמאים שאנחנו מייצגים, שקמים בבוקר ולובשים שכפ"צ. אותם לא מעניין עכשיו הרפורמה המשפטית, מעניין אותם שהם משלמים ארנונה עסקית גבוהה פי עשרה".
4 צפייה בגלריה
עצמאים מפגינים
עצמאים מפגינים
עו"ד רועי כהן בהפגנת עצמאים נגד הממשלה הקודמת (עם המיקרופון)
(צילום: אבשלום ששוני)
לדבריו, "קולם של העצמאים לא נשמע במחאה כי הם לא חושבים שבכך צריך לעשות. את העצמאים לא מעניין הרפורמה, מעניין אותם שהעלו להם את הריבית ב-4%. עם כל הכבוד לאותם הייטקיסטים, בצורה כזו או אחרת הם מדברים על היום למחרת. אני מדבר על מה צריך לעשות עכשיו". רוצים לדעת עוד? האזינו לקטע הרלוונטי באמצעות הסימניה שבנגן >>
עוד התראיינו בתוכנית: ח"כ מיכאל ביטון דיבר על הרפורמה החברתית בתעריפי התחבורה הציבורית של השרה מירי רגב והפרשן הכלכלי של ynet, גד ליאור, דיבר על הכוונה של שר האוצר סמוטריץ' להשאיר חלק מהמס על משקאות ממותקים.
כמו כן, יונתן בורוביץ' - השף של מסעדת M25 ויו"ר עמותת מסעדנים חזקים ביחד, סיפר על ההשפעה של סופת "ברברה" על המסעדות בארץ; פרופ' ערן טוך - חבר סגל בפקולטה להנדסה באוניברסיטת תל אביב, דיבר על נייר העמדה של המועצה להגנת הפרטיות במשרד המשפטים לפיו "הרפורמה המשפטית עלולה לפגוע ביכולת של סטארטאפים לפעול באירופה" ויובל מן - עורך ערוץ הדיגיטל של ynet סיפר על התשובה של גוגל ל-ChatGPT - צ'אטבוט משלה בשם Bard.

האדמה רועדת: האם אנחנו מוכנים?

בריאיון לדן רבן הסביר עמית גוטליב, יו"ר ועדת התחדשות עירונית בהתאחדות הקבלנים, כיצד פרויקטי תמ"א 38 עשויים לסייע בהגנה מפני רעידות אדמה קשות, כפי זו שהתרחשה השבוע בטורקיה ובסוריה וגבתה את חייהם של למעלה מ-20 אלף איש, נכון להיום.
4 צפייה בגלריה
הטאי טורקיה
הטאי טורקיה
"כמיליון בתים בישראל לא מוגנים מפני רעידות אדמה". נזקי הרעידה הגדולה בטורקיה השבוע
(צילום: רויטרס)
"כמיליון בתים אינם מוגנים מפני רעידות אדמה במדינת ישראל", טען גוטליב וסיפר: "לפני חודש הרסתי מבנה לא קטן ברמת גן. הטרקטור נגע בבניין ובמכה אחת הוא נפל פנימה. הסתכלנו וראינו את המחזה הנורא הזה ואמרנו: 'פשוט נס'. בדיעבד, לא היינו צריכים הריסה. יכולנו להביא מספר אנשים, לבעוט במבנה והוא היה נופל".
יו"ר הוועדה לביטוח כללי בלשכת סוכני הביטוח, שי שדה, התראיין גם הוא לתוכנית וסיפר אילו ביטוחים מכסים מפני נזקי רעידות אדמה, כמה הם עולים ואיך ניתן להגן על עצמנו מפני נזקים פיזיים ובעיקר כספיים, במקרה שגם הבניין שלנו נופל בסטטיסטיקה. רוצים לדעת עוד? האזינו לריאיון המלא באמצעות הסימניה שבנגן >>
עוד התראיינו בתוכנית: שרון מולדאבי, לשעבר מוזיקאי ומבקר מוזיקה וכיום יזם ומנכ"ל משותף במיוזר - סטארטאפ טכנולוגיה ומוזיקה, סיפר על המשמעות הכספית של הזכייה בפרס הגראמי היוקרתי שהתקיים השבוע בארה"ב; הפרשן הכלכלי של ynet, גד ליאור, סיפר על הוויכוח הנוקב בין נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, ויו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני; ורו"ח גידי בר זכאי - מנכ"ל Bittax ולשעבר סמנכ"ל בכיר לעניינים מקצועיים ברשות המיסים, דיבר על החלק בחוק ההסדרים שאמור - לפחות לכאורה - להסדיר סוף-סוף את תחום הקריפטו בישראל.

מכתב מנהלי הרשתות הגדולות: "לנו יש מה להפסיד"

בריאיון לרועי כ"ץ, אמר השבוע שחר תורג'מן, יו"ר דירקטוריון קבוצת בריל ויוזם מכתב מנהלי הרשתות הגדולות אשר קרא לפשרה בנושא המהפכה המשפטית, כי "בניגוד לכלכלכנים ולמשפטנים, לנו יש מה להפסיד. ציבור הלקוחות בא לקנות אצלנו ואם הוא יזהה שיש לנו עמדה פוליטית - זה עשוי להזיק לנו. ובכל זאת, מה שגבר על כך זה החרדה והתחושה שאנחנו נמצאים בנקודה שלא היינו בה וזה רק הולך ומחמיר".
4 צפייה בגלריה
הראל ויזל, שחר תורג'מן, צביקה שווימר, אבי שומר, ענת בוגנר, אבי אדרי, רונן נמני, חי גאליס
הראל ויזל, שחר תורג'מן, צביקה שווימר, אבי שומר, ענת בוגנר, אבי אדרי, רונן נמני, חי גאליס
הראל ויזל, שחר תורג'מן, צביקה שווימר, אבי שומר, ענת בוגנר, אבי אדרי, רונן נמני, חי גאליס
(צילום: ג.ר, דימה טליאנסקי, דורון ברסקי, אוראל כהן, יח"צ, רועי בר, שחר נמרי, יפעת גולן)
לדבריו, "מה שמביא אותנו לכתוב את המכתב הזה זה מה שכולם הבינו: יש פה הסלמה והידרדרות קיצונית בשיח. אין ספק שזה משפיע וישפיע גם על הכלכלה בקצב הזה". רוצים לדעת עוד? האזינו לריאיון המלא באמצעות הסימניה שבנגן >>
עוד התראיינו בתוכנית: גד ליאור, הפרשן הכלכלי של ynet, ואלדד תמיר, מנכ"ל בית ההשקעות תמיר-פישמן, דיברו על התנועות בשווקים בצל החששות מהמהפכה המשפטית ועל הצפי להמשך; ח"כ משה קינלי טורפז סיפר על השביתה של מורי התיכונים בדרישה להעלות את שכרם ל-12 אלף שקל למורה מתחיל ורפאל נוה, מנכ"ל אתר החרמון, סיפר על ההיערכות לקראת הסופה "ברברה" שפקדה את ישראל השבוע והובילה לפתיחתו של האתר לגולשים החל מהיום (שישי).