חצי שנה חלפה מתחילת המלחמה ברצועת עזה ומפרוץ הלחימה גם בזירה הצפונית מול חיזבאללה, ובחודשים האחרונים חוסלו פעילים רבים שמשתייכים לארגון הטרור השיעי, ולא רק על אדמת לבנון.

לפי הפרסומים הרשמיים של חיזבאללה, עד כה חוסלו 280 מפעיליו. לפי דובר צה"ל, יש לציין, חוסלו הרבה יותר. התקיפות הממוקדות, שמתבצעות פעמים רבות נגד רכבים של בכירי הארגון, מוכיחות את ההיכרות המעמיקה של צה"ל עם המבנה הארגוני של חיזבאללה וחלוקת התפקידים שלו בשטח.
שלשום אישר דובר צה"ל את חיסולם של שני מפקדי שטח בחיזבאללה. בתקיפה באזור עין בעאל שבלבנון חוסל מפקד גזרת החוף של חיזבאללה, איסמאעיל יוסוף באז. נמסר כי הוא שימש כגורם בכיר ותיק בזרוע הצבאית של חיזבאללה במספר תפקידים, ודרגתו מקבילה למח"ט. לפי הודעת דובר צה"ל, הוא עסק בקידום ותכנון שיגורי רקטות וטילי נ"ט לעבר ישראל ממרחב החוף בלבנון, בזמן המלחמה הוא ארגן ותכנן מתווי טרור שונים לעבר ישראל. לפי פרסומים בלבנון, התקיפה בוצעה באמצעות כטב"ם וכוונה לרכבו. תמונות מהזירה הופצו ברשתות החברתיות בלבנון.
זמן קצר אחרי חיסולו של איסמאעיל יוסוף באז, בוצע חיסול נוסף בלבנון - של מפקד יחידת הרקטות והטילים של הגזרה המערבית של כוח רדואן, מוחמד חסין מוסטפא שחורי. לפי הודעת דובר צה"ל, הוא שימש כאחראי על תכנון והוצאה לפועל של מתווי ירי רקטות רבים לעבר העורף הישראלי, ובמסגרת תפקידו עסד בקידום ותכנון שיגורי רקטות וטילים לעבר ישראל ממרחב הגזרה המרכזית והמערבית בלבנון. בתקיפה חוסל גם מחמוד איברהים פדלאללה, פעיל ביחידת הטילים והרקטות של ארגון הטרור.
9 צפייה בגלריה
איסמאעיל יוסוף באז
איסמאעיל יוסוף באז
איסמאעיל יוסוף באז. מפקד השטח של חיזבאללה שחוסל אתמול בלבנון
9 צפייה בגלריה
המחוסל מוחמד חסין מוסטפא שחורי
המחוסל מוחמד חסין מוסטפא שחורי
מוחמד חסין מוסטפא שחורי שחוסל אתמול. היה מפקד יחידת הרקטות והטילים של הגזרה המערבית של כוח רדואן
חיזבאללה הודיע אתמול באופן רשמי על מותם של שלושת הפעילים, ושמותיהם התווספו לרשימת בכירי הארגון שחוסלו מתחילת המלחמה.
בתחילת אפריל הודיע דובר צה"ל על חיסולו של עלי אחמד חוסיין, מפקד מרחב התקפה חג'יר (אזור רכס רמים) של כוח רדואן בחיזבאללה. לפי הודעת דובר צה"ל, הוא שימש גורם ותיק ובכיר בארגון הטרור ודרגתו מקבילה למח"ט. במסגרת תפקידו היה אחראי על תכנון והוצאה לפועל של מתווי טרור במרחב רכס רמים נגד העורף הישראלי. בהודעה נכתב כי "חסין קידם מתחילת המלחמה שיגורים רבים לעבר שטח הארץ ויחד עימו חוסלו שני מחבלים נוספים שהיו תחת פיקודו".
בסוף מרץ דווח על חיסולו של עלי עבד אל-חסן נעים, סגן מפקד יחידת הרקטות והטילים של חיזבאללה. עלי, לפי פרסום צה"ל, נחשב למוקד ידע משמעותי בארגון, מוביל בתחום הרקטות וממובילי מתווי שיגור רקטות עתירות משקל, ובמסגרת תפקידו פעל לתכנון והפעלת מתווים לעבר עורף ישראל. איסמאעיל עלי א-זין חוסל גם הוא בסוף מרץ בתקיפה בעיירה כונין שבדרום לבנון. לפי פרסומים מדובר בעוד בכיר בכוח רדואן שנוסף לרשימת המחוסלים.
9 צפייה בגלריה
עלי אחמד חוסיין
עלי אחמד חוסיין
עלי אחמד חוסיין. דרגתו הייתה מקבילה למח"ט
9 צפייה בגלריה
 עלי עבד אלחסן נעים
 עלי עבד אלחסן נעים
עלי עבד אל-חסן נעים. שימש כסגן מפקד יחידת הרקטות והטילים של חיזבאללה
בכירים נוספים מחיזבאללה נכנסו בחודש פברואר לרשימת המחוסלים, ביניהם עלי מוחמד א-דבס, מפקד מרכזי בכוח רדואן, וחסן מחמוד סאלח, שחוסל בתקיפה אווירית המיוחסת לצה"ל בכפר רומאן בדרום לבנון ושימש כמפקד מרחב התקיפה של אזור הר דב בארגון הטרור. דרגתו של סאלח מקבילה לדרגת מח"ט. הוא היה בעל ניסיון מבצעי רב ולקח חלק בחודשים האחרונים בירי למספר אזורים בצפון הארץ.
ב-12 בפברואר אישר דובר צה"ל כי תקף רכב שבו נסעו פעילי חיזבאללה בדרום לבנון, אחרי דיווח שפורסם בערוץ אל-חדת' הסעודי כי מוחמד עלוויה, אחראי אזור מארון א-ראס בחיזבאללה היה ברכב שהותקף. נראה היה אז כי הוא ניצל מהתקיפה, אך כעבור כמה ימים, ב-23 בפברואר, דווח באל-חדת' כי הוא מת מפצעיו.
בפברואר דווח על חיסול נוסף בדרום לבנון, של אחראי גזרת חג'יר, פעיל חיזבאללה חסן חוסיין סלאמי. לפי דובר צה"ל, הוא השתייך ליחידת נאסר בארגון הטרור ופיקד על כמה מתווי ירי שבוצעו לעבר כוח צה"ל ויעדים אזרחיים וצבאיים בצפון הארץ. עוד נמסר כי הוא לקח חלק בשיגורי נ"ט לאזור קריית שמונה ומפקדת חטיבה 769.
9 צפייה בגלריה
חסן סאלח (ג'עפר) מפקד בדרג בכיר בכוח רדוואן חוסל בתקיפה בלבנון
חסן סאלח (ג'עפר) מפקד בדרג בכיר בכוח רדוואן חוסל בתקיפה בלבנון
חסן מחמוד סאלח שחוסל, ותיעוד מרגעי התקיפה בדרום לבנון
9 צפייה בגלריה
וויסאם טוויל
וויסאם טוויל
מפקד כוח רדואן וויסאם טוויל וזירת חיסולו, מאות מטרים מביתו
בתחילת ינואר כוח רדואן, יחידת העילית של חיזבאללה, עלה לכותרות עם חיסולו של וויסאם טוויל בעיירה חירבת סלם בדרום לבנון. לפי הפרסומים, טוויל שימש כמפקד כוח רדואן. עוד פורסם כי בעברו לחם בקרבות גם באזור סוריה ונדד בינה לבין לבנון במשך מספר שנים. באתר "קול הבירה" הסורי, המזוהה עם האופוזיציה, אף נטען כי לטוויל היה קשר משפחתי למזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה.
בזמן הלווייתו של טוויל בוצעה תקיפה נוספת לא רחוק ממקום ההלוויה, ובה חוסל בכיר נוסף של הארגון - עלי חוסיין ברג'י, מפקד אזור דרום לבנון ביחידה האווירית של חיזבאללה, שהוביל עשרות תקיפות באמצעות כטב"מים לעבר ישראל, לפי הודעת דובר צה"ל. בחיזבאללה מיהרו להכחיש את הפרסומים הישראליים. בתחילת ינואר דווח גם על חיסולו של חוסיין יזבכ, מפקד מקומי של חיזבאללה בא-נאקורה.
בנובמבר האחרון דווח על חיסולו של עבאס מוחמד רעד, בנו של חבר הפרלמנט הלבנוני מטעם חיזבאללה מוחמד רעד, בתקיפה שכוונה לעיירה בית יאחון בדרום לבנון. מדובר בפעיל בכוח רדואן של ארגון הטרור. יחד איתו חוסלו עוד כמה פעילים, בהם מפקד נוסף בכוח רדואן, חליל ג'ואד שחימי. אביו של עבאס, חבר הפרלמנט מוחמד רעד, מתבטא מאז באופן תדיר נגד ישראל.
9 צפייה בגלריה
עלי חוסיין ברג'י
עלי חוסיין ברג'י
עלי חוסיין ברג'י. הוביל עשרות תקיפות באמצעות כטב"מים לעבר ישראל
9 צפייה בגלריה
עבאס מוחמד רעד
עבאס מוחמד רעד
עבאס מוחמד רעד. בנו של חבר הפרלמנט הלבנוני מטעם חיזבאללה
9 צפייה בגלריה
סאלח אל-עארורי
סאלח אל-עארורי
סאלח אל-עארורי. אחד מבכירי חמאס שחוסל על אדמת לבנון
מתחילת המלחמה חוסלו בשטח לבנון גורמים נוספים שפעלו עם חיזבאללה וגורמי "ציר ההתנגדות" האיראני במדינות הסמוכות, כמו למשל בכיר חמאס סאלח אל-עארורי, שחוסל בתקיפה בשכונת הדאחייה בבירת לבנון, ביירות.
בתקיפה בינואר האחרון דווח על מותו של עלי מוחמד חדרג'. תחילה נטען כי מדובר במפקד ענף פלסטין של כוח קודס באזור צור בלבנון, אך דיווחים אחרים טענו כי מדובר בפעיל חיזבאללה - ובהמשך ארגון הטרור השיעי באמת פרסם את שמו כהרוג משורותיו.

במרץ חוסלו בלבנון שלושה מחבלים המשתייכים ל"דיוויזיית האימאם חוסיין", מיליציה המשויכת לאיראן והוקמה על ידי קאסם סולימאני, מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה האיראניים לשעבר שחוסל, כדי לסייע במלחמה בדאעש. המיליציה פועלת לצד חיזבאללה, אך משויכת לאיראן וכוללת אלפי פעילים בעלי אזרחויות שונות מרחבי המזרח התיכון. ללבנון הגיעו הפעילים כדי לסייע לחיזבאללה בלחימה נגד ישראל.
גורמי חיזבאללה נמצאים כידוע גם בשטח סוריה ולוקחים חלק פעיל ב"ציר ההתנגדות" האיראני, ובחודש שעבר כלי תקשורת בסוריה דיווחו כי ישראל תקפה באזור העיר חלב שבצפון-מערב המדינה. לפי הדיווחים הערביים והזרים, מספר ההרוגים היה חסר תקדים ועמד על לפחות 44 בני אדם - יחד עם עשרות נוספים שנפצעו בתקיפה, שכוונה למטה של חיזבאללה ולמחסני נשק של המיליציות הפרו-איראניות ליד נמל התעופה הבינלאומי של חלב. לפי הדיווחים, שבעה מההרוגים היו פעילי חיזבאללה.
השתתף בהכנת הכתבה: ניב שעיוביץ'