2 צפייה בגלריה
תקיפת צה''ל בסוריה
תקיפת צה''ל בסוריה
עשן מיתמר לאחר התקיפה בסוריה

תקיפה נדירה לאור יום בסוריה

סוריה מאשימה את ישראל בתקיפה אווירית נדירה יחסית באור יום - לראשונה מאז ששני קציני משמרות המהפכה נהרגו בתקיפה שאיראן ייחסה לישראל. בהודעה בטלוויזיה הסורית הערב נמסר כי מערכות ההגנה האווירית במדינה הופעלו נגד "תקיפה אווירית ישראלית" באזור מסיאף במחוז חמה שבמרכז סוריה.

קרבות ירי בסמטאות מחנה הפליטים ג'נין

לוחמים מיחידת דובדבן ומסתערבים ממג"ב נכנסו למחנה הפליטים ג'נין לפנות בוקר ומיפו בהמשך לביתו של המחבל רעד חזאם, ממנה יצא לפיגוע הירי בבר ה"אילקה" בתל אביב. חמושים פתחו באש לעבר הכוחות, איש מהלוחמים לא נפגע. במהלך קרבות הירי בסמטאות מחנה הפליטים ובכפר ברוקין הסמוך נהרג פלסטיני ונפצעו 17 נוספים. שניים נעצרו בחשד לתכנון פיגועים. אביו של המחבל לא היה בבית, ולא נעצר.

בת הזוג נפרדת: "תומר, אתה אהבת חיי"

שלושת הנרצחים בפיגוע ברחוב דיזנגוף, ברק לופן מקיבוץ גינוסר וחברי הילדות מכפר סבא תומר מורד ואיתם מגיני, יובאו מחר למנוחות. אריאל וינבלט, בת זוגו של תומר מורד, ספדה לו: "אתה כל העולם שלי". מורד היה אוהד הפועל תל אביב, והמשפחה קראה לאוהדים ללוות אותו בדרכו האחרונה. אוטובוסים ייצאו בתום מסע הלוויה למשחק הקבוצה בבאר שבע.
2 צפייה בגלריה
תומר מורד וחברתו אריאל וינבלט
תומר מורד וחברתו אריאל וינבלט
תומר מורד ובת זוגו אריאל וינבלט
(מתוך פייסבוק)

דרך פרצה בגדר: המחבל הגיע לת"א באוטובוס

מחקירת הפיגוע עלה כי סייען, שזהותו כבר ידועה, הסיע את המחבל מג'נין לעיר אום אל פחם - לפי הערכות תוך מעבר באחת מהפרצות בגדר. "בפיגוע האחרון המחבל הגיע מהתפר, זה לא היה צריך לקרות", אמר אתמול הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי לחיילים. לפי החשד, חאזם לקח בהמשך אוטובוס לאזור תל אביב.

רוב הקלות הרמדאן לא יבוטלו: "נמשיך במדיניות"

שר הביטחון בני גנץ ערך בשבת הערכת מצב עם הרמטכ"ל לאחר פעולת צה"ל למיפוי ביתו של המחבל. "הפעילות המודיעינית, ההתקפית וההגנתית תתעצם", אמר גנץ - אך גם אחרי 14 נרצחים בחודש, לא צפוי שינוי משמעותי בהקלות. "נמשיך במדיניות האזרחית, כפי שסוכמה".

"ביידן החליט - משמרות המהפכה יישארו ברשימת הטרור"

ב"וושינגטון פוסט" דווח כי נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן החליט לדחות את הדרישה האיראנית להסרת משמרות המהפכה מרשימת ארגוני הטרור, דרישה שאותה הציבה איראן בתור תנאי לחזרה להסכם הגרעין. גורמים בכירים בישראל בירכו היום על ההחלטה המסתמנת של הממשל. "זה חשוב בצורה בלתי רגילה כשלעצמו וגם מעכב הסכם", אמר גורם בכיר בירושלים. "אם לא יחתם הסכם בגלל זה - זה מצוין".

שוב ירי על בית קפה ברהט, שניים נפצעו קשה

יומיים אחרי ירי על סניף "קפה קפה" בעיר, אש נפתחה הלילה לעבר בית קפה אחר ברהט. חמישה נפצעו, בהם שניים באורח קשה ושלושה באורח בינוני. המשטרה הוזעקה למקום ופעלה להשיב את הסדר: "זרקו על השוטרים אבנים". צפו בתיעוד.

50 הרוגים בהפצצה בתחנת רכבת באוקראינה

עשרות הרוגים ופצועים בפגיעת טיל אתמול בתחנת רכבת בעיר בחבל דונבאס, בשעה שהיו בה אלפי אזרחים שנשמעו לקריאה להימלט מהאזור לפני מתקפה רוסית נרחבת. גופות תועדו על ספסלים, אישה צעקה: "אלו רק ילדים!". קייב: "טבח רצחני. לרוסיה אין אומץ בשדה הקרב, אז היא משמידה את האוכלוסייה". מוסקבה מכחישה: "אין לנו טילים כאלו".

ישראלי ראשון בתחנת החלל הבינלאומית

האסטרונאוט הישראלי איתן סטיבה נכנס אחר הצהריים לתחנת החלל הבינלאומית, ביחד עם שלושת אנשי הצוות הנוספים. "בפעם הראשונה אפשר לדבר כאן עברית", אמר סטיבה. חללית ה"דרגון" שוגרה אתמול ב-18:17, העגינה בתחנת החלל אירעה היום ב-15:29 - לאחר עיכוב של יותר מחצי שעה עקב תקלה בניתוב הווידאו בין ה"דרגון" לתחנת החלל.


וויל סמית הושעה מטקס האוסקר לעשור

אחרי התקרית שבה סטר לכריס רוק בטקס האוסקר, האקדמיה החליטה להשעות את וויל סמית מהטקס למשך עשר שנים. למרות זאת השחקן יוכל להיות מועמד ולזכות בפרס בזמן ההשעוגםןיה. "אני מקבל ומכבד את החלטת האקדמיה", אמר.