בזמן שאצלנו מחכים במערכת החינוך ובעלי עסקים להכרעות בקבינט הקורונה שיתכנס שוב מחר, עיקר החדשות במהלך השבת הגיעו אלינו מארצות הברית: הדיווח הדרמטי על חיסול שאירע לפני שלושה חודשים בטהרן, וההופעה הפומבית הראשונה של הנשיא דונלד טראמפ, מאז ההכרזה על ג'ו ביידן כנשיא הנבחר בשבת שעברה.

החיסול בטהרן

לפי ה"ניו יורק טיימס", במבצע ישראלי-אמריקני משותף חוסל בבירת איראן מס' 2 בארגון הטרור אל-קאעידה, עבדאללה אחמד עבדאללה, שמכונה גם אבו מוחמד אל-מסרי. סוכנים ישראלים, כך דווח, ירו בו עם משתיק קול והרגו גם את בתו מרים, בת 27, ב-7 באוגוסט, יום השנה למתקפות הקטלניות על השגרירויות האמריקניות בקניה ובטנזניה ב-1998 שבהן היה מעורב. אחרי החיסול פורסם על "מדען לבנוני" שנהרג מהירי, אבל מתברר שזה היה סיפור כיסוי.
החיסול העלה שורת שאלות, כמו איזה שיתוף פעולה היה בין האיראנים ליריביהם הסונים מאל קאעידה, מה היה האינטרס של כל אחד מהצדדים להסתיר את החיסול ומדוע דווקא עכשיו הוא פורסם? רון בן ישי הסביר.
1 צפייה בגלריה
עבדאללה אחמד עבדאללה
עבדאללה אחמד עבדאללה
משמאל: עבדאללה אחמד עבדאללה, המכונה אל-מסרי
(צילום: AP, AFP)

טראמפ הכי קרוב שיש להודות בהפסד

לפני איראן, בארה"ב מוטרדים שוב במיוחד מהקורונה, ששוברת שיאי תחלואה בצל המצב התקדימי - נשיא שמתעקש שלא הפסיד בבחירות. מעט אחרי שפורסם סופית כי ביידן זכה ב-306 אלקטורים לעומת 232 של טראמפ, ביום שישי הוא נאם לראשונה זה שבוע, אבל דיבר בעיקר על החיסון - והיה הכי קרוב עד כה להכרה בהפסד. "אני לא אטיל עוד סגר, הממשל הבא... מי יודע מה יהיה הממשל הבא, הזמן יגיד, אני מקווה שלא יוטל עוד סגר", אמר מול המצלמות בבית הלבן.

טראמפ התגאה אמש במהירות ייצור החיסון של חברת פייזר, אבל נזכיר שעל אף התוצאות המעודדות מאוד שנחשפו בשבוע החולף, עדיין דרושות בדיקות נוספות לפני אישור מנהל התרופות האמריקני (FDA). אתמול חשף ב-ynet גד ליאור כי ההסכם בין ישראל לפייזר כולל מקדמה של 120 מיליון שקל, בלי כל התחייבות מצד החברה לספק חיסון.

עימות בהפגנה

נתניהו התגאה ביום שישי באותו הסכם עם פייזר, והיום, זה השבוע ה-22, ברחבי הארץ מפגינים בקריאה להתפטרותו. עוד לפני הפגנות הגשרים והצמתים וההפגנה המרכזית ליד המעון בבלפור, נרשם עימות עם המשטרה בכביש 1 בדרך לירושלים.
כ-200 מפגינים שקראו לחקור את פרשת הצוללות צעדו בכביש המהיר, שנחסם לתנועה לסירוגין. המשטרה הציבה מחסומים, החרימה חלק ממיצגי הצוללות והודיעה שעיכבה 18 מהמוחים. הפעילים טוענים שנעצרו 23.

ההורים החשודים פגשו את התינוק

בבית החולים ברזילי באשקלון אישרה המשטרה ערב שבת לזוג ההוריםשנעצרו בחשד להתעללות בבנם התינוק בן הארבעה חודשים – לבקר אותו. מצבו של התינוק אנוש, הוא סובל מפגיעת ראש, מורדם ומונשם ונשקפת סכנה לחייו. ההורים לא הורשו לגעת בו. הם נותרו במעצר, והשבוע אולי יתברר לאן יובילו החשדות החמורים.

אובמה נזכר בנתניהו

עוד בארה"ב, בימים הקרובים יתפרסם ספר הזכרונות של הנשיא לשעבר ברק אובמה. בקטעים מתוכו שפורסמו אתמול, הוא נזכר ביחסים עם נתניהו "הערמומי והחכם" – שיודע לדבריו להיות "מקסים" כשהדבר מועיל עבורו, ויעשה לדברי אובמה כמעט הכול כדי להישאר בשלטון. אובמה גם מתלונן שנותר תמיד "חשוד" כעוין ישראל, או כמי שתמיכתו "לא מורגשת בקישקע", ונזכר גם בקללות אחרי פגישה עם נתניהו בבית הלבן. עוד על הקטעים מהספר.

התחזית

את השבת הכמעט-קיצית ניצלו רבים לטייל ברחבי הארץ - אבל משעות הערב יחל שינוי במזג האוויר. הגשם יתחזק במהלך הלילה, ויש חשש להצפות מקומיות. ביום ראשון תהיה ירידה בטמפרטורות, ובבוקר עדיין ירד מדי פעם גשם - שילך ויפחת כבר מהצהריים. ביום שני מזג האוויר יהיה מעונן חלקית רוב הזמן, אך ייתכן גשם מקומי קצר. מיום שלישי מזג האוויר יתייצב.
עוד כתבות שאולי פספסתם מסוף השבוע: