בנק ישראל מגיע לעזרה. לאחר תקופה ארוכה של ירידות בשער הדולר, שהגיע היום לשפל של 3.11 שקלים, הודיע אחר הצהריים בנק ישראל באופן מפתיע כי ירכוש 30 מיליארד דולרים בשנת 2021 וההודעה הקפיצה את השער ביותר מ-2%. מדובר בשינוי מדיניות משמעותי של הבנק ומטרתו לאותת לכל מי שמעורב בשוק המט"ח שצפויות עליות בשער. עם זאת, בעבר הודעות כאלה הובילו לעליות שלא החזיקו לאורך זמן.

4 צפייה בגלריה
אילוס אילוסטרציה דולר דולרים שוד
אילוס אילוסטרציה דולר דולרים שוד
(צילום: shutterstock)
מהבנק נמסר כי ההודעה מראש על היקף הרכישות "מיועדת לספק לשוק ודאות לגבי מחויבות הבנק להתמודדות עם הייסוף החד שחל לאחרונה, ובכך לתמוך בהמשך התמודדות המשק עם ההשלכות הכלכליות של משבר הקורונה".

לקריאה נוספת
לבקשת ynet הותר לפרסום התיעוד הדרמטי שבו נראה אריה שיף יורה למוות בפורץ לרכבו בערד. בסרטון מחצות שבין 28 ל-29 בנובמבר 2020, נראה רכב הפורצים מגיע, וממנו יורד מוחמד אלאטרש ואדם נוסף. לאחר כ-38 שניות נפתחת דלת הקרוואן שבו ישנו שיף ואשתו. שיף יוצא מצויד באקדחו ועוצר מול הרכב ובו אלאטרש - שמתחיל בנסיעה. בשלב הזה, לפי התיעוד, שיף יורה לעברו מכיוון מושב הנוסע הקדמי. במקביל, נהג רכב הפורצים פותח במנוסה והפורץ השלישי קופץ לרכב בעת ששיף יורה לעבר המכונית. אחד הקליעים פגע בראשו של אלאטרש - ובתיעוד נראה הרכב ממשיך בנסיעה. לאחר מכן נראה שיף כשהוא צועד בחזרה לקרוואן.
מכתב האישום עולה כי שיף, מתנדב בעברו במשטרת ישראל במשך שנים רבות, החזיק אקדח ברישיון בקוטר 9 מ"מ חצי אוטומטי מסוג טאורוס. "הנאשם צעד שני צעדים לאחור, כשהוא במרחק של כשלושה מטרים מהמנוח, הניף את נשקו תוך כדי דריכה והכנסת כדור לבית הבליעה ופתח את נצרת האקדח. במקביל, סגר המנוח את דלת הנהג והרכב התחיל בדרדור קדימה בכביש מבלי שהוא מונע. בשלב זה צעד הנאשם צעד לפנים, הרים את ידו הימנית אשר אחזה בנשק וירה כדור אחד לעבר הרכב לאזור בו ישב המנוח", נכתב.
4 צפייה בגלריה
אריה שיף
אריה שיף
אריה שיף
(צילום: רועי עידן )
נגד שיף הוגש על ידי הפרקליטות כתב האישום בגין המתה בקלות דעת. העונש המרבי על עבירה זו הוא 12 שנות מאסר.
לקריאה נוספת
בית הנבחרים הצביע שוב בעד הדחת טראמפ. אתמול בלילה, שבעה ימים לפני המועד שבו אמורה להסתיים כהונתו של דונלד טראמפ כנשיא ארצות הברית, הצביע בית הנבחרים בעד הדחתו מהתפקיד בשל חלקו במהומות הקפיטול בשבוע שעבר. 232 מחברי בית הנבחרים הצביעו בעד קידום ההדחה, 197 הצביעו נגד. האישום שהציגו הדמוקרטים נגד טראמפ הוא "הסתה למרידה" והצטרפו אליהם בתמיכה גם 10 צירים רפובליקנים.
4 צפייה בגלריה
ארה"ב קפיטול קונגרס בית הנבחרים הצבעה על הדחה דונלד טראמפ
ארה"ב קפיטול קונגרס בית הנבחרים הצבעה על הדחה דונלד טראמפ
הצבעה על הדחת דונלד טראמפ
( צילום: House Television via AP)
רשת CNN דיווחה הערב כי ראיות שנאספו עד כה בחקירת הפריצה לקפיטול, מלמדות כי בקרב הפורצים היו מי שלפחות במידת מה התכוננו למתקפה מראש. לדבריה, החוקרים מאמינים שהמתקפה לא הייתה כולה אירוע ספונטני של הפגנת מחאה אלא היו בה היבטים שהפורעים נערכו אליהם מלכתחילה.
לפי CNN, בין השאר הועלתה האפשרות שהפורעים נעזרו מסיוע מבפנים, כלומר מתוך הקונגרס: לפחות אחד ממובילי המפגינים טען כי היה לו תיאום עם שלושה חברים רפובליקנים בבית הנבחרים, אם כי טענתו טרם אומתה. נוסף על כך, לפחות 10 שוטרים במשטרת הקפיטול נמצאים תחת חקירה בחשד שסייעו לפורעים, ושני שוטרים נוספים כבר הושעו, אחד מהם אחרי שתועד לכאורה מצלם סלפי עם כמה מהפורצים בזמן המהומה.
לקריאה נוספת
המשטרה נערכת לסוף השבוע הקרוב, ומתכננת לחזור במהלכו למתכונת מלאה של מחסומים - שייפרסו החל מהשעה 06:00 בבוקר ל-24 שעות ביממה.
לצד 25 המחסומים הקבועים בצירים הבינעירוניים, המשטרה תפרוס עשרות מחסומים גם ביישובים. בסוף השבוע הקודם, כזכור, הוחמר הסגר אך מבלים רבים נצפו מחוץ לביתם בשטח אסור לשהייה.
מחר לא יירד גשם ברוב שעות היממה אך ייתכן גשם מקומי קצר. בשבת יהיה קריר וללא גשם, במהלך היום הרוח תתחזק ובשעות הלילה צפוי לרדת גשם בצפון הארץ. בתחילת השבוע הבא, בראשון בבוקר, צפוי גשם בצפון שיתפשט אחר הצהריים גם למרכז ויישאר איתנו עד ליום רביעי לסירוגין.
נשים, גברים, וחיסון נגד קורונה. דנה בת 25, הדר בת 38 ולילך בת 45 (שמות בדויים) הן אחיות בחדר ניתוח. קיבלו מנה שנייה של החיסון. ביום למחרת הרגישו חולשה, שמנעה מהן להגיע לעבודה. לדנה היה גם חום 38.7 מעלות. כבר מהניסויים הראשונים שנעשו על ידי חברת פייזר, התגלו מספר תופעות שליוו את החיסונים. בדרך כלל, תגובות במקום ההזרקה או תגובות כלליות חולפות. יותר תופעות לוואי צוינו לאחר המנה השנייה. תמונה דומה אנו רואים בישראל. בימים אלה מאות אלפי ישראלים מתחילים לקבל את המנה השנייה במטרה הנעלה ליצור מיגון מקסימלי נגד מהלך קשה ואף מוות מהמחלה. החיסון חשוב מאוד.
בשלב זה, כשמנתחים את נתוני החיסון, בולטת העובדה שנשים, יותר מגברים, מדווחות על תופעות לוואי, כמו שלוש הבנות שהזכרנו. עובדה זו ראויה להתייחסות. כבר נגיד שהסיבה לא לגמרי ברורה. ייתכן שנשים פשוט מסודרות יותר ומדווחות בטופס תופעות לוואי, אותו מקבל כל מתחסן. ייתכן, שהן גם יותר ערות לשינויים במצבן ולתסמינים שמופיעים. מה שידוע זה שהמערכת החיסונית של נשים, בדרך כלל, יותר חזקה מזו של גברים. יש בזה יתרונות רבים בהתמודדות מול חיידקים ונגיפים, אבל, גם ישנן מחלות הנגרמות מ"עודפי פעילות" של המערכת החיסונית ומתבטאות בכך שהמערכת החיסונית תוקפת את מערכות הגוף עצמו, כמו מחלה הנקראת זאבת ודומות לה, שכולן נקראות מחלות אוטואימוניות. מחלות אלה שכיחות יותר אצל נשים. רמז נוסף הוא בכך שאחוז המדווחים על תופעות לוואי גבוה יותר בקרב אנשים צעירים (גברים ונשים כאחד). ניתן להניח שהסיבות הן כפי שציינו לגבי נשים. נשאר לבדוק האם באלה שמגיבים לחיסון באופן סוער, רמת הנוגדנים נגד קורונה תהיה גבוהה יותר.
מספר המתים בעולם מנגיף הקורונה מתקרב בקצב מדאיג ל-2 מיליון. בארצות הברית לבדה גבה הנגיף את חייהם של כמעט 400 אלף בני אדם. בברזיל מתו יותר מ-200 אלף חולים, בהודו יותר מ-151 אלף, במקסיקו כ-137 אלף, בבריטניה המספר מתקרב ל-85 אלף ובאיטליה ל-80 אלף.
רק אתמול מתו ברחבי העולם 16,418 חולי קורונה – כרבע מהם בארצות הברית. בבריטניה מתו אתמול 1,564 חולים, במקסיקו 1,314, בברזיל 1,283 ובגרמניה 1,201.
על פי נתונים של סוכנות הידיעות רויטרס 2.15% מכל חולי הקורונה בעולם – מתו. מדובר על נתון של אחד מכל 46 חולים. בארצות הברית שיעור התמותה עומד על 1.68%, בברזיל 2.49%, ברוסיה 1.83%, בבריטניה 2.64%, בצרפת 2.44%, באיטליה 3.46%, בספרד 2.43%, בגרמניה 2.21%, בישראל 0.73%, בקפריסין 0.58%, באיסלנד 0.49%, בקטאר 0.17% ובסינגפור 0.05%.
דני אבדיה. למה? אולי בגלל החיקוי בארץ נהדרת כשלדמותו של שחקן ה-NBA הישראלית נכנס אורי לייזרוביץ'. סיבה נוספת ששמו של אבדיה עלה בימים האחרונים היא הדיווח שכמה שחקנים בקבוצתו, הוושינגטון וויזארדס, נדבקו בקורונה. בגלל הנגיף נדחו כבר כמה משחקי NBA, כולל משחק בו אמור היה לשחק אבדיה.

4 צפייה בגלריה
כריס פול משקיף על דני אבדיה
כריס פול משקיף על דני אבדיה
כריס פול משקיף על דני אבדיה
(צילום: EPA)

יום בחיי קברן: "העבודה הזו עשתה אותי שמח".

סמסונג הכריזה על שלושת הסמארטפונים החדשים בסדרת הדגל שלה, הגלקסי. כשגולת הכותרת הוא האולטרה, עם זום x3 ו-x10, תמיכה בעט מגע ומסך בהיר מתמיד. מה צפויים להיות המחירים?
מחקר "צלחות מעופפות" מ-1952, תעלומה בשבדיה ב-1953, מסתורין בברה"מ ב-1985: ה-CIA התירה לפרסום מאות מסמכים על עב"מים. הנה כמה מהם.
ושמעתם על מנטר הנביחות שמזהה אם הכלב שלכם שמח או עצוב?