ישראל ובחריין הודיעו על כינון יחסים רשמיים

הסכם שלום נוסף: ישראל ובחריין הודיעו אמש (שישי), בהצהרה משותפת עם ארצות הברית, על כינון יחסים דיפלומטיים רשמיים - כחודש לאחר ההכרזה על כינון היחסים עם האמירויות. נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, אמר בתדרוך לכתבים כי "גם חיילים נהדרים כבר עייפים ממלחמות. הם התעייפו". ראש הממשלה בנימין נתניהו עצמו פרסם הודעה בנושא וכתב כי "זה עידן חדש של שלום. שלום תמורת שלום. כלכלה תמורת כלכלה. אנחנו השקענו בשלום במשך שנים ארוכות ועכשיו השלום ישקיע בנו".
10 צפייה בגלריה
  מלך בחריין חמד אל חליפה וראש הממשלה בנימין נתניהו
  מלך בחריין חמד אל חליפה וראש הממשלה בנימין נתניהו
מלך בחריין חמד אל חליפה וראש הממשלה בנימין נתניהו
(צילום: AFP)
מלך בחריין, חמד בן עיסא אל חליפה, הדגיש לאחר ההכרזה את חשיבות ההגעה להסכם שלום כולל עם הפלסטינים, וציין את תפקידה של ארה"ב בתהליך השלום במזרח התיכון. מנגד, הפלסטינים ואיראן גינו את ההסכם. דובר חמאס, חאזם קאסם, אמר כי "משמעות נירמול היחסים היא שבחריין מצטרפת כשותפה לעסקת המאה, שמהווה מתקפה על העם הפלסטיני" ומשרד החוץ הפלסטיני החזיר להתייעצות את השגריר בבחריין.
בעקבות ההודעה, איימו משמרות המהפכה באיראן כי "על הרוצח מבחריין לצפות לנקמה כואבת מלוחמי שחרור ירושלים". גם בחיזבאללה פרסמו הודעת גינוי.

לאחר הסערה: נתניהו ויתר על מטוס פרטי לטובת טיסה באל על

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהתכוון לטוס במטוס פרטי לטקס החתימה על הסכם השלום עם איחוד האמירויות בבית הלבן, החליט בצל הביקורת הקשה לעבור עם משפחתו למטוס בואינג 777 של אל על. מטוס זה מצויד במערכת "מגן רקיע" להגנה מפני טילים. כך דווח לראשונה ב-ynet. הטיסה המתוכננת במטוס פרטי גררה ביקורת ציבורית ופוליטית.
מלשכת ראש הממשלה נמסר: "כדי לא לאפשר לגורמים בתקשורת להסיט את תשומת לב הציבור מהסכם השלום ההיסטורי עם איחוד האמירויות וייתכן גם עם מדינות ערביות נוספות, ראש הממשלה יטוס עם המשלחת במטוס מרווח יותר, עם סידורי הפרדה מחמירים כדי לשמור על בריאותו".
מנכ"ל משרד הבריאות: "יש להחמיר את הצעדים"
(אורי דוידוביץ)

לאישור הממשלה: סגר מלא מיום שישי בבוקר; מערכת החינוך תיסגר כבר ברביעי

לאחר עלייה רצופה בתחלואת הקורונה במשך כל הקיץ, ישראל צפויה להיות המדינה המפותחת הראשונה שתיכנס שוב לסגר מלא לשבועיים - ואז לשבועיים נוספים בלי לימודים בבתי הספר ובגנים. זהו המתווה שאישר שלשום קבינט הקורונה אחרי שעות ארוכות של דיונים. הסגר הכללי צפוי להתחיל ביום שישי, ערב ראש השנה, ב-06:00. מערכת החינוך תיסגר ככל הנראה כבר ביום רביעי. מתווה זה יובא לאישור בישיבת הממשלה מחר ב-10:00.
שמונה שרים תמכו במתווה, אך השרים עמיר פרץ, ישראל כץ, יעקב ליצמן ויזהר שי התנגדו. בשלב כלשהו, המיקרופון בחדר של שר הבריאות לשעבר יעקב ליצמן נותר פתוח והוא נשמע תוקף בחריפות את הפרויקטור פרופ' רוני גמזו: "הוא רוצה להפיל את הממשלה, גמזו. אני מכיר אותו. הוא שיקר לנו".
10 צפייה בגלריה
מחאת המסעדנים
מחאת המסעדנים
מחאת המסעדנים בחודש יולי
(צילום: חיים גולדיטש)

חדרי הכושר לא יצייתו, בעלי האולמות יפגינו: "סגר שווה להתאבדות"

בעלי האולמות, המסעדות, חדרי הכושר וענפים נוספים עדיין מנסים להתאושש מסגר הקורונה הראשון ורבים מבעלי העסקים נמצאים בחוסר ודאות. חלקם טוענים שלא יצייתו להנחיות - וכולם דורשים פיצוי על ההפסדים הכלכליים שצפויים להם. "כ-2,000 מסעדות לא הצליחו לשרוד את הסגר הראשון", אמר מנכ"ל איגוד המסעדות והברים שי ברמן. "בסגר נוסף ייפלטו יותר מ-25 אלף עובדים מהתעשייה".
בינתיים, אמר גם ראש צוות המומחים של פרופ' גמזו, פרופ' רן בליצר, כי "אנו ניצבים בפני אפשרויות גרועות". פרופ' בליצר, פירט על כמה מההתלבטויות של מקבלי ההחלטות לקראת הטלת הסגר - והבהיר כי מדובר בבחירה בין אפשרויות גרועות. בסדרת ציוצים שפרסם היום בטוויטר כתב בליצר כי "בתי החולים כבר משדרים מצוקה, אבל חשוב מכך הוא המקום שבו הם יהיו בעוד חודש".
בליצר הוסיף כי "בשבועות הקרובים מספר הקשים יעלה משמעותית. אין פה שאלה של מודל חיזוי. יותר חולים מבוגרים ובקבוצות הסיכון נדבקו השבוע, ומהרגע שהגעת לרוויה, לא תצא ממנה במהירות. לחולה קשה ייקחו שבועות לצאת מהסטטוס הזה. ולא רק שלוקח זמן לצאת, את זרם החולים קשים בשלושת השבועות הקרובים כבר לא ניתן לשנות".
לדבריו, אם לא יוחלט בזמן הקרוב על צעד "מספק", כלשונו, החשש הוא שישראל תמצא את עצמה באזור ה"אי-ספיקה" בבתי החולים במשך שבועות, ותיאלץ להחמיר את ההגבלות עד כדי סגר לתקופה ממושכת ובעייתית למשק.

עוד מוצ"ש של מחאה: מפגינים עם דגלים ושלטים בגשרים ובצמתים

בפעם ה-12 ברציפות, מתקיימת הערב (שבת) מחאת "הדגלים השחורים" ברחבי הארץ, ורבים יצאו להפגין נגד התנהלות הממשלה. כמדי שבוע, מפגינים אלפים עם דגלים ושלטים ביותר מ-300 גשרים וצמתים ברחבי הארץ - ושיירת מכוניות שבה ייסעו מפגינים שאינם יכולים למחות בשל מצבם הבריאותי - תעבור בין המוקדים השונים. ב-19:30 צפויות להתקיים הפגנות מול מעונו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ברחוב בלפור שבירושלים ומול ביתו שבקיסריה.
10 צפייה בגלריה
גשר ינאי
גשר ינאי
הפגנת הדגלים השחורים בגשר ינאי
(צילום: הדגלים השחורים )
חלק מהמוחים צפויים למתוח ביקורת על תזמון יציאתו לחו"ל של נתניהו ערב הסגר הצפוי כדי לחתום על הסכם השלום עם איחוד האמירויות ובחריין. כמו כן, מסרו מארגני המחאה, כי כלל הארגונים - בהם "הדגלים השחורים" - יקיימו מחר הפגנה לקראת המראת נתניהו מחוץ לנתב"ג החל מ-14:00.

אסדי בחתונה בכפר נחף

"ענק הזמרים" הופיע באירוע בגליל: "נתניהו, החתונה תתקיים על אפך ועל חמתך"

רפעת אל-אסדי, שנחשב ל"ענק הזמרים" הערבים בישראל, השתתף בחתונה המונית בכפר נחף שבגליל ותועד ביום שישי כשהוא פונה לראש הממשלה בנימין נתניהו: "אבו-יאיר, על אפך ועל חמתך החתונה של משפחת אל-מסרי תתקיים!" המשטרה זימנה לחקירה את אל-אסדי ואת אביו של החתן שבסופה אל-אסדי שוחרר למעצר בית למשך חמישה ימים ונקנס בסך 5,000 שקלים. כמו כן, נאסר עליו להשתתף בחתונות למשך שבועיים. אביו של החתן שוחרר בתנאים מגבילים ונקנס גם הוא בסכום של 5,000 שקלים. אל-אסדי אמר בשיחה עם ynet כי הוא תומך בקיום חתונות לפי ההנחיות.
"הבריאות של האזרחים היהודים והערבים חשובה לי, אני תמיד קורא לאנשים לא לזלזל, אבל איך יכול להיות שיש הפגנות המוניות נגד נתניהו בלי נדבקים, ובחתונה של פחות מ-100 אורחים יש תחלואה? שמישהו יסביר לנו מה קורה".
אזרחים ערבים שנחשפו לסרטון, שהופץ בין השאר ברשת החברתית טיקטוק, יצאו נגד הזמר המפורסם ואמירותיו בשל נתוני התחלואה הגבוהים בחברה הערבית. "אנחנו מכבדים את אל-אסדי, אבל הוא לא היה צריך להיות בחתונה שלא שומרת על ההנחיות, במיוחד כשכולם יודעים שמוקד ההדבקות המרכזי הוא בחתונות", אמרו.
פרופ' רוני גמזו, הממונה על המאבק בנגיף, פנה לאל-אסדי בעקבות האירוע: "מי אתה שתזלזל ותסכן את חייהם של אנשים שיחלו בקורונה? איך אתה מתעלם מההוראות ותורם להפצת התחלואה בחברה הערבית?"
10 צפייה בגלריה
רפעת אל אסדי חתונה חתונות ערבים קורונה
רפעת אל אסדי חתונה חתונות ערבים קורונה
אל-אסדי בחתונה: "איך בהפגנות אין נדבקים ובחתונות יש?"

דיווח: "נתניהו ביקש מהמצרים לקדם את עסקת השבויים מול חמאס"

המשלחת המצרית שמתווכת בין ישראל לחמאס הודיעה לגורמים בארגון הטרור כי ביקורה האחרון ברצועה נערך לבקשתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו מהנשיא א-סיסי כדי לקדם עסקת שבויים.
10 צפייה בגלריה
הדר גולדין, אורון שאול, אברה מנגיסטו והישאם א-סייד
הדר גולדין, אורון שאול, אברה מנגיסטו והישאם א-סייד
הדר גולדין, אורון שאול, אברה מנגיסטו והישאם א-סייד
בדיווח שפורסם הבוקר בעיתון "אל-אחבאר", דווח מפי גורם בהתנגדות הפלסטינית כי המשלחת בוחנת אפשרות ליישם את תוכניתו של מנהיג חמאס ברצועה, יחיא סינוואר, שמעוניין למסור לישראל מידע בנוגע לשבויים הישראלים במורה לשחרור נשים, ילדים וחולים פלסטינים מבתי הכלא בישראל כתנאי מקדים לעסקה. לפי הדיווח, אם המגעים יתקדמו וישראל תסכים לתנאי חמאס - ייתכן שהמשלחת המצרית תשוב לרצועה כבר בשבוע הבא.

הכדורגלן ערן זהבי נעצר בעקבות מסיבה בביתו וצעק לשוטרים: "נגמרו האנסים?"

ערן זהבי נעצר ביום שישי בעקבות מסיבה שערך בביתו שבסביון, כפי שפורסם לראשונה ב-ynet. במהלך המעצר זעם על השוטרים וצעק לעברם, בין היתר: "נגמרו האנסים, נגמרו הרוצחים?". לחבריו קרא לצלם את המעצר.
זהבי טען במהלך המעצר כי "על רעש בין שתיים לארבע הגיעו ארבעה שוטרים, כל הכבוד", ואמר לאחד השוטרים "אל תיגע בי". חבריו קראו לעבר השוטרים "בושה וחרפה". מקורביו של זהבי אמרו כי "זה יצא מכלל פרופורציה, לא הייתה שום סיבה למעצר שלו". קפטן בית"ר ירושלים שנכח גם הוא במסיבה, עידן ורד, אמר כי "ערן לא קילל. כל המעצר המוגזם הזה קרה בגלל שמדובר בערן זהבי".
תיעוד מעצרו של זהבי
10 צפייה בגלריה
 ערן זהבי יוצא מתחנת המשטרה בתום מעצרו
 ערן זהבי יוצא מתחנת המשטרה בתום מעצרו
ערן זהבי יוצא מתחנת המשטרה בתום מעצרו
(צילום: דנה קופל)

בן 34 נרצח בכפר כנא, קרוב משפחתו נעצר

גאזי אמארה, בן 34 מכפר כנא, נדקר למוות היום וקרוב משפחתו נעצר בחשד לרצח. חובשים ופרמדיקים של מד"א פינו אותו לבית החולים האיטלקי בנצרת, אך שם נקבע מותו. אמארה הוא הקורבן ה-69 לאלימות הגואה בחברה הערבית מתחילת השנה. אתמול היה זה בהאא בדרון שנרצח במזרח ירושלים, ושלשום בערב נרצחה חנין אלעביד ברהט לעיני בתה בת ה-3. כמו כן, ביום שישי, בשעות הלילה המאוחרות, צעיר מטורעאן נפצע באורח קשה כשניסה להשליך מטען מאולתר על משאית. הוא פונה לבית החולים ושם נעצר.
10 צפייה בגלריה
גאזי אמארה
גאזי אמארה
גאזי אמארה

10 צפייה בגלריה
בית החולים זיו בצפת. ארכיון
בית החולים זיו בצפת. ארכיון
בית החולים זיו בצפת. ארכיון
(צילום: דוברות המרכז הרפואי זיו)

ההורים שהבריחו את בנם התינוק מבית החולים: "לא היה בסכנת חיים"

בני משפחתו של התינוק שנפצע ביום שישי במהלך ברית מילה, והובא לבית החולים זיו בצפת כשהוא מדמם, מכחישים את גרסת בית החולים ולפיה הוריו "ברחו" מהמקום עם התינוק. לדבריהם, ההורים התנגדו להליך שהציע בית החולים וביקשו להעביר את התינוק לבית חולים אחר.
נזכיר כי מוקדם יותר אתמול הובא התינוק לבית החולים זיו בצפת כשהוא מדמם באזור איבר המין לאחר טקס הברית. בבית החולים טענו כי הוא בסכנת חיים וזקוק לניתוח חירום, אך ההורים לקחו אותו ועזבו את המקום. בתגובה, בבית החולים הזעיקו את המשטרה, שאיתרה את ההורים לאחר כשעה וחצי באזור הכינרת, בדרכם לבית החולים פוריה שבטבריה. השוטרים ליוו את ההורים לבית החולים.
בבית החולים פוריה קבעו הרופאים כי מצבו של התינוק בינוני והוא אינו בסכנת חיים. בני המשפחה זעמו על בית החולים זיו. "בבית החולים זיו רצו לבצע טיפול מורכב מאוד לתינוק, שיכול לסכן את חייו", טענו בני המשפחה. "ההורים התנגדו למהלך לפי ייעוץ רפואי שהם קיבלו. בקשתם היחידה הייתה לקבל מכתב שחרור כדי לעבור לבית חולים אחר". לפי המשפחה, "בית החולים סירב לתת מכתב שחרור להורים, וניסה לבצע מחטף ללא אישורם. כשהם היו בדרך לבית החולים פוריה בוצע אחריהם מרדף משטרתי, מכיוון שלמשטרה נמסר מידע שגוי מטעם בית החולים על מצבו של הילד. השוטרים שליוו את התינוק לבית חולים נדהמו לגלות שהילד לא בסכנת חיים".

ריאיון עם חזאי מטאו-טק
(צילום: שחר גולדשטיין)

התחזית: חם ולח במישור החוף והשפלה

מזג האוויר הערב והלילה צפוי להיות חם ולח במישור החוף והשפלה, ונוח בהרים ובנגב. מ"מטאו טק" נמסר כי אפיק רדוד מים סוף לעבר מזרח הים התיכון גורם למזג אוויר חם מעט מהרגיל.
הטפרטורות החזויות להלילה ומחר: קריית שמונה 22-36, קצרין 20-33, צפת 20-30, טבריה 24-38, נצרת 21-32, חיפה 25-31, תל אביב 25-31, ירושלים 21-32, אשקלון 25-31, עין גדי 31-39, באר שבע 22-35, ערד 21-33, מצפה רמון 21-31 ואילת 30-40.

10 צפייה בגלריה
ים המלח
ים המלח
45 מעלות בים המלח. ארכיון
(צילום: הרצל יוסף)
מחר, יום ראשון, תחול ירידה קלה בטמפרטורות, אך עדיין יוסיף להיות חם מעט מהרגיל לעונה בהרים ובפנים הארץ והביל במישור החוף. ביום שני - ללא שינוי ניכר.
ביום שלישי תחול עלייה קלה בטמפרטורות ותורגש הכבדה בעומסי החום; ייעשה חם מהרגיל לעונה בהרים ובפנים הארץ והביל במישור החוף.
ביום רביעי יוסיף להיות חם מהרגיל לעונה בהרים ובפנים הארץ והביל במישור החוף.