רוצה שינועו בכמויות לקלפיות ויצביעו עבורו. זוכרים את "שלטון הימין בסכנה. המצביעים הערבים נעים בכמויות אל הקלפי. עמותות השמאל מביאות אותם באוטובוסים" של בנימין נתניהו בבחירות 2015? אז מסתבר שבבחירות 2021 נתניהו מחזר במרץ אחרי הקול הערבי.
ראש הממשלה ביקר היום בנצרת, העיר הערבית הגדולה בישראל, כשברקע מחאות תושבי העיר וחברי הרשימה המשותפת נגד הגעתו. 10 עצורים בעימותים בעיר. מפגינים הניפו דגלי פלסטין, ח"כ סונדוס סאלח מהרשימה המשותפת פונתה לטיפול רפואי.
"במשך שנים גורמים פוליטיים עיוותו את דבריי בבחירות של 2015. אמרתי אז ואומר גם היום - כוונתי לא הייתה להזהיר מעצם ההצבעה של אזרחי ישראל הערבים. כל אזרחי ישראל, יהודים וערבים כאחד, צריכים להצביע. כוונתי הייתה להתריע נגד הצבעה לרשימה המשותפת", אמר ראש הממשלה. "זוהי הזדמנות להתחיל עידן חדש לכולנו". יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה, שנכח בהפגנה, אמר: "הבריחה הגדולה של נתניהו ממשפט הביאה אותו לנצרת בניסיון נוסף לפלג את החברה הערבית ולחלק אותנו לטובים ורעים".
5 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
(צילום: לע"מ)
כבר בריאיון במהלך ביקורו באום אל פחם לפני כשבועיים אמר ראש הממשלה כי הוא מעוניין בתמיכה של ערביי ישראל לקראת הבחירות: "אתם רואים את החיבוקים של יהודים וערבים בדובאי ובבחריין. למה שזה לא יהיה פה?".

("שלטון הימין בסכנה" - הסרטון מ-2015)

לקריאה נוספת
שבוע לפני השבעת ג'ו ביידן לנשיאות ותום כהונתו של דונלד טראמפ, הקונגרס האמריקני מתכנס כדי להצביע על ההצעה להדיח את טראמפ מתפקידו בשל חלקו במהומות הקפיטול בשבוע שעבר, אז פרצו המונים מתומכיו לבניין הקונגרס כדי למנוע מהמחוקקים לאשר את ניצחונו של ביידן.
האישום הוא "הסתה למרידה", וההליך אמור לקבל את אישור הבית. ההצבעה המרכזית צפויה להיערך בסביבות 23:00-22:00. הסיכוי שההליך יאושר בסנאט, שם דרושה תמיכתם של שני שלישים מהסנאטורים, נמוך, וגם כך המשפט בסנאט ייפתח רק אחרי שטראמפ יסיים את תפקידו.

5 צפייה בגלריה
ארה"ב המשמר הלאומי וושינגטון קונגרס ביום ה הצבעה על הדחה טראמפ בית הנבחרים קפיטול
ארה"ב המשמר הלאומי וושינגטון קונגרס ביום ה הצבעה על הדחה טראמפ בית הנבחרים קפיטול
לא לוקחים סיכון - גבעת הקפיטול
(צילום: EPA)
חברת בית הנבחרים הדמוקרטית ג'ודי צ'ו, נציגת קליפורניה, כינתה בדיון את תומכי טראמפ שפרצו לקונגרס "טרוריסטים", ואמרה שטראמפ עצמו העביר אותם תהליך של הקצנה: "הנשיא שיקר במודע לתומכיו שהבחירות נגנבו ממנו, ואז אמר להם מתי לבוא לוושינגטון, איפה להפגין ואל מי לכוון את זעמם. מסוכן מדי להשאיר אותו בתפקיד. חייבים למצות את הדין עם דונלד טראמפ. חייבים להדיח אותו".
טראמפ הוא הנשיא האמריקני הראשון שנפתח נגדו הליך הדחה פעמיים: בשנה שעברה הצביע בית הנבחרים בעד הדחתו בגין פרשת "אוקראינה גייט", שבה נחשף כי ניסה לכאורה לשדל את נשיא אוקראינה לקדם חקירה נגד יריבו הפוליטי ג'ו ביידן וכך להשפיע על תוצאות הבחירות בארה"ב. הסנאט, שם היה אז רוב רפובליקני של 6 מחוקקים, זיכה אותו.
לקריאה נוספת
סוכנות הידיעות הממלכתית הסורית סאנא דיווחה במהלך הלילה כי צה"ל תקף מהאוויר מטרות בדיר א-זור שבצפון-מזרח סוריה ובאל-בוכמאל שבמזרח סוריה. ערוץ הטלוויזיה האיראני בערבית, אל-עאלם, דיווח שישנם הרוגים ופצועים בתקיפה. המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם דיווח שבדיר א-זור הותקפו אתרים צבאיים ששייכים למיליציות הפרו-איראניות.
פרשננו רון בן ישי הסביר כי התקיפה המיוחסת לחיל האוויר הישראלי הייתה שלב חשוב במאמץ של צה"ל לסכל את ההיערכות האיראנית החדשה בסוריה. מי שיזם, תכנן ופיקח על ההיערכות הזאת הוא אסמאעיל קאאני, יורשו של סולימאני, המפקד המיתולוגי של כוח "קודס" האיראני שחוסל לפני שנה בתקיפת מל"טים אמריקניים בעיראק.
5 צפייה בגלריה
אסמאעיל קאאני  יורשו של קאסם סולימאני מפקד כוח קודס משמרות המהפכה של איראן
אסמאעיל קאאני  יורשו של קאסם סולימאני מפקד כוח קודס משמרות המהפכה של איראן
אסמאעיל קאאני יורשו של קאסם סולימאני מפקד כוח קודס משמרות המהפכה של איראן
יורשו של סולימאני את כל המחוז שבו נמצאות הערים אל-בוכאמל ודיר א-זור למרכז ההתבססות האיראנית בדרום סוריה. באזור הזה ריכז לאחרונה קאאני עשרות אלפי לוחמים שיעים זרים, במיוחד מחטיבת "פאטמיון" האפגאנית הפועלת במימון ועל פי הוראות משמרות המהפכה. בנוסף לכך, הקים קאאני מיליציה עיראקית חדשה שנקראת "ליואא אל-מונתטר" שגם היא הוצבה באזור אל-בוכאמל – דיר א-זור. בן ישי סבור כי מטוסי חיל האוויר שטסו מאות קילומטרים במרחב האווירי של סוריה כללו בין השאר מטוסי F-35 חמקניים. כמו כן, אפשר להעריך שנעשה שימוש בחימושים מונחים מדויקים כדי לפגוע בלפחות עשר מטרות, שחלקן היו בשטח העירוני, במטרה להימנע מנזק אגבי לאוכלוסייה הסורית.
לקריאה נוספת
כשאין לך פרטנר. הקשיים שחוו לקוחות פרטנר TV: בימים האחרונים לקוחות התלוננו כי תקלה בממירים מפריעה לצפייה בטלוויזיה והם לא מצליחים לקבל מענה בשירות הטכני. כמו כן, נטען שהתקלה לא דווחה למנויים, אלא רק לאלו מהם שהתקשרו לשירות - ולקוחות העלו לעמוד הפייסבוק של החברה עשרות צילומי מסך המעידים על המתנה של למעלה משעה על הקו בשירות. מאוחר יותר נמסר מפרטנר כי "השירות מתחיל לחזור בהדרגה לחלק מהלקוחות שחווו תקלה. בנוסף, אחוז משמעותי עושה שימוש בצפייה בערוצי קשת, רשת וכאן באמצעות האפליקציות שממשיכות לעבוד כרגיל".

5 צפייה בגלריה
לקוחות מתלוננים בפייסבוק על התקלה ועל זמני ההמתנה הארוכים
לקוחות מתלוננים בפייסבוק על התקלה ועל זמני ההמתנה הארוכים
לקוחות מתלוננים בפייסבוק על התקלה ועל זמני ההמתנה הארוכים
(צילום מסך)
החברה הודיעה כי תפצה על תקלת הענק במתן שלושה סרטים מספריית ה-VOD, פתיחה של ערוץ האח הגדול, חבילת הדרמות הטורקיות פרימיום וחבילת ערוצים ברוסית למשך חודש - כשלפי החברה מדובר בהטבה בשווי של כ-130 שקל. מעבר לעובדה שלקוחות רבים הביעו אכזבה מהפיצוי, לקוחות רבים טוענים שהתקלה כלל לא סודרה.
הבוקר דיווחו לקוחות כי שוב הופיעה הודעת שגיאה על המסך. הם טענו כי לעיתים השידורים חוזרים אך לא ניתן להעביר ערוץ וכן חלק מהלקוחות טענו שההקלטות שלהם נמחקו. בפייסבוק כתבה לקוחה: "אולי תגידו ללקוחות שלכם את האמת ומה באמת הולך להיות עם התקלות הללו, זה המעט שאתם יכולים לעשות!!!". בנוסף, לקוחות טענו כי התקלה מתקיימת גם בערוץ האח הגדול, שהובטח שייפתח מהיום בחינם כפיצוי על התקלה. לקוחה אחרת טענה הבוקר כי בערוץ עדיין מופיעה בקשה לתשלום לרכישתו, על אף ההבטחה כי ייפתח.
לקריאה נוספת
אחרי שלושה שבועות עם מזג אוויר בהיר ויבש - הגשם מגיע: היום יחל שינוי במזג האוויר - שיהיה מעונן בעננות גבוהה, אבל עדיין חמים יחסית. משעות אחר הצהריים הרוח תתחזק מדרום-מערב, ויש סיכוי לאובך. כבר מהערב יתחיל לרדת גשם, שיתחזק במהלך הלילה.
ביום חמישי צפוי גשם עם ברקים ורעמים, לצד ירידה דרסטית בטמפרטורות. תהיה רוח חזקה וישנה גם סכנה הצפות.
סלבס וקורונה. כשראיתי בזמנו ידיעה על כך ששלומי שבת חלה והתאשפז, נזכרתי שלפני כן הייתה כתבה בטלוויזיה בה הוא סיפר שמאוד נזהר וכמעט לא יוצא מהבית, אבל, גם ראיתי שבכתבה ישבה על ידו זמרת ושניהם שרו. כל מקרה של הידבקות בקורונה צריך להיבדק, ככל הניתן, בחקירה אפידמיולוגית. ידוענים מביאים שדה פורה לחקירות אלה על מנת שנוכל להבין לעומק את דרכי ההידבקות. אנו ניזונים ממה שהעיתונאים הצליחו לברר, ברוב המקרים מהמידע שסלבס נידבו. לכאורה, מפורסמים שהם ברובם גם עשירים וגרים לא בתנאי צפיפות, אמורים להידבק פחות. כך קרה באזורים שלמים בהם גרים עשירים בארה"ב, כמו במפרץ סן-פרנסיסקו. מצד שני, חלק גדול מהם פוגש מספר גדול של אנשים באירועים חברתיים וציבוריים. ושם הנוכחים לא שומרים על מרחק ולעתים גם לא עוטים מסכות. דיווחים על כך זורמים כמעט כל יום.
לא מפתיע שדונלד טראמפ, שזלזל בכללי הזהירות הנדרשים במגפה, נדבק. גם בנו הגדול נדבק וגם אשתו. באירוע בגן הוורדים שבבית הלבן, בו הציגו את שופטת בית המשפט העליון החדשה, נדבקו כ-20 איש. גם נשיא ברזיל, ז'איר בולסונרו, זלזל ונדבק. בוריס ג'ונסון, ראש ממשלת בריטניה, חלה באופן קשה ואף אושפז בטיפול נמרץ. לאחר מהלך סוער כזה הוא שינה את גישתו למגפה, מעט באיחור. נציין, שעם או בלי קשר לעמדתו של ג'ונסון, גם הנסיך צ'ארלס (הראשון ממשפחת המלוכה הבריטית) והנסיך וויליאם נדבקו. נשיא אחר שנדבק הוא עמנואל מקרון הצרפתי ובעקבותיו הרבה ראשי ממשלות אירופאיים שהיו נוכחים אתו במפגש פסגה, נכנסו לבידוד. אני תוהה לגבי מנגנון ההדבקה של שרי הבריאות, כגון, השר ליצמן בישראל והשרה נדין דוריס בבריטניה. ברור שהקורונה לא נותנת הנחות ומדביקה גם סלבס. לגבי פוליטיקאים אחרים ואומנים נמשיך בהזדמנות אחרת.
בירושלים ישנם מעל 15 אלף חולים פעילים, 20% מבין כל חולי הקורונה בארץ. נתונים של משרד הבריאות חושפים את המצב הקשה בכמה שכונות בעיר. בשכונת רמות בירושלים, שבה לפי הנתונים מתגוררים פחות מ-50 אלף בני אדם, אובחנו בשבעת הימים האחרונים 1,396 מאומתים חדשים. שיעור החיובים באותה שכונה עומד על 21.4%.
המצב חמור גם בשכונת רוממה, שם אובחנו 875 חולים חדשים בשבעת הימים האחרונים, בשכונה נווה יעקב עם 772 נדבקים חדשים. עוד עולה מהנתונים כי בשכונות גבעת שאול, גבעת מרדכי וקריית משה אובחנו יחד 741 חולים חדשים ואילו בסנהדריה, מעלות דפנה, רמת אשכול, שמואל הנביא ובית ישראל אובחנו יחד 660 נדבקים חדשים.
גם בשכונת הר נוף התחלואה גבוהה ושם אובחנו 553 נדבקים חדשים ואילו בבית וגן אובחנו 530 נדבקים באותה תקופה. ברמת שלמה אובחנו 524 ואילו בשכונות הבוכרים, גאולה, מקור ברוך ומאה שערים אובחנו יחד 485 נדבקים. בקריית היובל, רמת שרת, רמת דניה, הולילנד ומלחה אובחנו יחד 453 נדבקים חדשים. בגבעת זאב אובחנו 399 נדבקים חדשים בשבעת הימים האחרונים.
מירי רגב. למה? בגלל התיעוד שבו נראתה השרה מירי רגב חוגגת יום הולדת לאחד מעובדי לשכתה, בניגוד למגבלות הסגר. בחדר ישבו 14 אנשים, בזמן שההגבלות שהטילה הממשלה שבה יושבת רגב, מתירות התקהלות של עד חמישה אנשים בחלל סגור.
5 צפייה בגלריה
חגיגות יום ההולדת בלשכתה של מירי רגב
חגיגות יום ההולדת בלשכתה של מירי רגב
חגיגות יום ההולדת בלשכתה של מירי רגב
(מתוך עמוד הטוויטר של ערוץ דמוקרט TV)
ynet מביאים לכם מדי יום את השפים הכי מעניינים שילמדו איך להכין ארוחת צהריים פשוטה. השף והנטורופת צחי בוקששתר מלמד איך להכין פנקייק בריאות.
אתגר הגיקים הגדול של ימים אלו הוא מי יפתור את חידת השב"כ? לפי הדיווח האחרון נרשמו מאתמול קרוב ל-100 אלף כניסות לאתר.
מכת פתיחה: איך לרסק את היריב בשש בש כבר מההטלה הראשונה? זה הזמן לחשוף את הסודות.
ויו"ר בית הנבחרים האמריקני, ננסי פלוסי, ציטטה בנאום את שירו של אהוד מנור "אין לי ארץ אחרת" והתייחסה אליו כמשורר הישראלי הדגול.