משנה לשנה, רכבי הפנאי נוגסים בחלק גדול יותר מעוגת המכירות, הופכים בכך לצונאמי שמאיים להעלים כמעט את כל קטגוריות הרכב המסורתיות (סופר-מיני, משפחתיות, מיניוואנים וכו'). שלא במפתיע גם השנה הקטגוריה הזו תביא עימה את עיקר החידושים בשוק הרכב. החל בהחלפת דגמים קיימים, דרך הוספת גרסאות עם מערכות הנעה מתקדמות ועד דגמים המכניסים את המותג שלו הם שייכים לזירה הלוהטת ביותר של שוק הרכב.
אחרי שסקרנו את הקטגוריות הוותיקות בשוק הרכב (מיני, סופר-מיני ומשפחתיות), בכתבה השנייה בסדרה אנחנו מביאים את רכבי הפנאי החשובים ביותר שינחתו כאן השנה.

ג'יפ

האוונג'ר, הוא דגם חשמלי ראשון של ג'יפ, אבל מתחת לעיצוב המזוהה עם המותג מסתתר למעשה בסיס משותף עם פיז'ו e2008 (פלטפורמת CMP). בשלב ראשון הוא יוצע עם מנוע חשמלי בודד (156 כ"ס) המחובר לגלגלים הקדמיים ומצברי 54 קוט"ש המאפשרים טווח של 400 ק"מ. גרסה כפולת הנעה תוצע בעתיד וג'יפ גם מתגאה במרווח הגחון (20 ס"מ) וזוויות הגישה-נטישה (32-20 מעלות בהתאמה) הטובים בקטגוריה.
מתי בישראל: רבעון אחרון.

הונדה

בשנה הקרובה יגיע לכאן רכב פנאי חדש בשם ZR-V שיהיה גדול מה-HR-V ויוצע עם מנוע בנזין מוגדש בנפח 1.5 ליטר או ההנעה ההיברידית המוכרת של הונדה עם מנוע חשמלי המחובר ישירות לגלגלים בעוד מנוע הבנזין (2.0 ליטר) משמש כגנרטור לטעינת הסוללות או משתלב ישירות להנעה (ללא תיבת הילוכים) בשיוט או בהאצה חזקה.
אחריו יגיע לכאן דור חדש ושישי בשושלת ה-CR-V, שאף שיהיה גדול מקודמו לא יציע עוד שורת מושבים שלישית. בדמה לקודמו גם הוא יוצע עם מערכת ההנעה ההיברידית המוכרת של היצרנית.
בנוסף אליהם ינחת כאן לראשונה גם הפיילוט, רכב פנאי גדול שאותו משווקת הונדה בצפון אמריקה, עם אפשרות להכיל עד שמונה נוסעים. במקרה שלו אין גרסה היברידית, אלא V6 בנזין בנפח 3.5 ליטר (285 כ"ס) עם תיבת תשעה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה קבועה.
מתי בישראל: ZR-V - רבעון שלישי, CR-V - סוף השנה, פיילוט - במהלך הקיץ.

יונדאי

כשנה וחצי לאחר השקתו בעולם ואחרי שלמעלה ממאה יחידות כאלו כבר עלו על הכביש באמצעות ערוצי הייבוא המקביל, גם יבואנית יונדאי תנחית כאן גרסה היברידית לסנטה פה. מערכת ההנעה משלבת בין מנוע 1.6 ליטר טורבו-בנזין (180 כ"ס) למנוע חשמלי (60 כ"ס), עם תפוקה משולבת של 230 כ"ס בחיבור לתיבת שישה הילוכים אוטומטית עם הנעה קדמית או כפולה-קבועה.
עוד ינחת כאן דור חדש לקונה עם עיצוב מודרני בעל ממדים גדולים יותר (15 ס"מ לאורך, 2.5 ס"מ לרוחב ו-6 ס"מ לבסיס הגלגלים), שישפרו את מרחב המחיה לנוסעים ואפשרות בחירה בין מנוע בנזין מוגדש, היברידי או חשמלי.
מתי בישראל: סנטה פה - ינואר, קונה - רבעון אחרון.

מאזדה

ה-CX-60 יהיה דגם ראשון של מאזדה כאן שמתבסס על פלטפורמת הנעה אחורית חדשה שפיתחה. הוא גם יהיה דגם ראשון באולם התצוגה שלה עם מערכת הנעה היברידית נטענת המשלבת מנוע 2.5 ליטר בנזין (190 כ"ס) עם מנוע חשמלי (136 כ"ס) והספק של 327 כ"ס. החיבור הוא לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה המאפשרים זינוק ל-100 קמ"ש ב-5.8 שניות. מצברי 17.8 קוט"ש מקנים טווח נסיעה נקי מזיהום של 62 ק"מ.
מסקרן לא פחות יהיה CX-90 שיוצג רשמית בקרוב, גם הוא על בסיס פלטפורמת הנעה אחורית עם היצע מנועים שצפוי להיות דומה. בצפון אמריקה הוא יחליף את ה-CX-9, אצלנו הוא יהיה רכב פנאי ראשון באולם התצוגה המקומי של מאזדה עם מקום לשבעה נוסעים.
מתי בישראל: CX-60 רבעון שני, CX-90 רבעון שלשי.
מיצובישי
האקליפס קרוס והאאוטלנדר יקבלו גרסאות היברידיות נטענות, במקרה של האחרון עם שורת מושבים שלישית ומקום לשבעה שלא הוצעה באאוטלנדר PHEV הקודם. בשניהם מערכת ההנעה כוללת שני מנועים חשמליים, אחורי וקדמי, המאפשרים הנעה כפולה. מנוע בנזין (ארבעה צילינדרים בנפח 2.4 ליטר במחזור אטקינסון) משמש כגנרטור לטעינת הסוללות או מחובר ישירות לגלגלים הקדמיים (ללא תיבת הילוכים) בשיוט או בהאצה חזקה. האקליפס קרוס מצויד בסוללת 13.8 קוט"ש וטווח חשמלי של 45 ק"מ, לאאוטלנדר מצברי 20 קוט"ש וטווח חשמלי של 87 ק"מ.
מתי בישראל: אקליפס קרוס - ינואר, אאוטלנדר - מחצית שנייה.

ניסאן

ההיצע המקומי של ניסאן צפוי להתרחב משמעותית השנה עם שלושה דגמים חדשים. ראשון הוא קשקאי היברידי, עם מנוע חשמלי המחובר ישירות לגלגלים הקדמיים (190 כ"ס) בעוד מנוע בנזין מוגדש (שלושה צילינדרים בנפח 1.5 ליטר ומערכת יחס דחיסה משתנה), משמש כגנרטור לטעינת סוללות.
גם ה-X-טרייל ינחת כאן עם מערכת הנעה דומה, אך עם מנוע חשמלי שנוסף מאחור המאפשר הנעה כפולה ו-213 כ"ס. הוא יוצע גם בגרסת בסיס עם מנוע בנזין מוגדש (163 כ"ס), תיבת הילוכים רציפה והנעה קדמית. כל הגרסאות יוצעו עם שורת מושבים שלישית ומקום לשבעה נוסעים.
אחרון ברשימה הוא האריה, רכב פנאי חשמלי ראשון של ניסאן שהוצג כבר לפני שנתיים וחצי, ויוצע בגרסאות הנעה קדמית (217 או 242 כ"ס) או כפולה (306 כ"ס) וטווח נסיעה של בין 400 ל-530 ק"מ בהתאם לגרסה.
מתי בישראל: קשקאי ו-X-טרייל - רבעון ראשון, אריאה - במהלך השנה.

סובארו

הסולטרה, יהיה דגם חשמלי ראשון לסובארו ואח תאום לטויוטה bZ4X שכבר משווק כאן. מערכות ההנעה יהיו זהות לטויוטה עם מנוע חשמלי קדמי (204 כ"ס) המחובר ישירות לגלגלים הסמוכים אליו, או שני מנועים מאחור ומלפנים (108 כ"ס כל אחד) והנעה כפולה עם 217 כ"ס. מצברי 71.4 קוט"ש מקנים טווח נסיעה רשמי של 460 ק"מ להנעה הכפולה ו-530 ק"מ להנעה קדמית.
בנוסף ינחת כאן האיבולטיס לאחר מתיחת פנים קלה לעיצוב החיצוני, לסביבת הנהג ועם מערכות בטיחות משופרות.
מתי בישראל: איבולטיס - רבעון ראשון, סולטרה - רבעון אחרון.

קיה

המשלוח הראשון לדור חדש של נירו כבר נחת בנמל אילת והוא יוצע כבעבר עם אותן מערכות הנעה: היברידי, היברידי-נטען וחשמלי מלא. השינויים העיקריים הם עיצוב חיצוני מודרני ומרשים מבעבר, סביבת נהג עדכנית וממדים גדולים יותר (6.5 ס"מ לאורך, 2 ס"מ לרוחב ולבסיס הגלגלים וסנטימטר לגובה) שישפרו את מרחב המחיה לנוסעים.
עוד צפוי להגיע הוא ה-EV9 שיוצג רשמית בקרוב. הוא יהיה רכב פנאי חשמלי עם מקום לשבעה נוסעים על בסיס פלטפורמת E-GMP הייעודית של קונצרן יונדאי.
מתי בישראל: נירו - רבעון ראשון, EV9 - רבעון אחרון.

רנו

האסטרל יהיה הנציג החדש של רנו בקטגוריית רכבי הפנאי הקומפקטיים כשהוא מוציא לגמלאות את הקדג'אר שהתקשה להצליח. מנוע דיזל לא יוצע עוד, אלא רק בנזין מוגדש עם ארבעה צילינדרים בנפח 1.3 ליטר (160 כ"ס) או היברידית המשלבת בין מנוע שלושה צילינדרים בנזין מוגדש ומנוע חשמלי עם 199 כ"ס. העיצוב החיצוני הוא העדכני של היצרנית וגם סביבת הנהג מודרנית עם לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3) ומסך מגע ענק ("12) עם מערכת הפעלה של גוגל. הגרסאות הבכירות יצוידו בהיגוי אחורי אקטיבי (זווית של עד 5 מעלות) המאפשר להקטין את קוטר הסיבוב במטר (10.1 מטר).
מתי בישראל: רבעון ראשון.

שברולט

אחרי יותר מעשור, שברולט מחדשת סוף-סוף את הטראקס כנציג שלה בקטגוריית רכבי הפנאי הקטנים. בהשוואה לקודמו הוא ארוך ב-28 ס"מ ורחב ב-4.5, אבל גם נמוך ב-11.5 ס"מ. מנוע בנזין מוגדש, עם שלושה צילינדרים בנפח 1.2 ליטר, מפיק 137 כ"ס, הספק צנוע במעט מהטראקס היוצא (1.4 ליטר, ארבעה צילינדרים), אבל צריכת הדלק עשויה להיות חסכונית יותר.
מתי בישראל: רבעון שני.