1 צפייה בגלריה
אירועי הפרעות ברמאדן
אירועי הפרעות ברמאדן
(צילום: רויטרס, EPA, אלי מנדלבאום )
12 באפריל: חודש הרמדאן מתחיל - בלי הגבלות קורונה משמעותיות, בניגוד למקומות רבים בעולם המוסלמי.
15 באפריל: מופץ סרטון בטיקטוק של סטירה לנער חרדי ברכבת הקלה בירושלים, מתחילה תופעה של תקיפות דומות של חרדים בבירה.


16 באפריל: מתחילים עימותים בשער שכם בגלל איסור ישיבה על המדרגות.
20 באפריל: יהודים לאומניים מצטרפים לעימותים בירושלים, המתיחות גוברת.

22 באפריל: עימותים קשים בבירה, 50 עצורים ו-20 שוטרים פצועים. לינץ' מתועד ביהודי.
23 באפריל: "מטחי הזדהות" מעזה, 36 רקטות נורות בלילה אחד.
24 באפריל: הירי נמשך, צה"ל מנסה לשמור על רגיעה – ולא תוקף.

25 באפריל: המשטרה נכנעת ומסירה את המחסומים בשער שכם, המהומות נרגעות.
26 באפריל: אחרי יממה מתוחה אך שקטה, הירי מעזה מתחדש. צה"ל סוגר בתגובה את מרחב הדיג והקבינט מאיים בתגובה חריפה.
28 באפריל: חמאס מבין שהבחירות הפלסטיניות בדרך לביטול, ומשגר איומים לעבר ישראל.

30 באפריל: בהודעה שנבלעה יחסית בישראל כי פורסמה אחרי חצות, דקות ספורות לפני האסון במירון, מודיע אבו מאזן באופן רשמי על דחיית הבחירות לפרלמנט הפלסטיני. ברקע: החשש מהפסד של פתח.
30 באפריל: שעות לאחר ההודעה על ביטול הבחירות נושא מנהיג חמאס איסמעיל הנייה נאום שבו הוא לא מפנה איומים ישירים לעבר לישראל, אך מזהיר אותה מפני אירועי יום ירושלים.
30 באפריל: ניסיון פיגוע דקירה בצומת אפרת שבגוש עציון, שעות אחרי דחיית הבחירות לפרלמנט. המחבל ניסה לדקור שוטר וחייל, אך נורה ונוטרל.

1 במאי: מוקד המתיחות חוזר לירושלים, הפעם לשייח ג'ראח – עקב כוונה לפנות משפחות פלסטיניות מבתים שבית המשפט קבע כי שייכים ליהודים.
2 במאי: פלסטינית בת 60 ניסתה לדקור חיילים בצומת גוש עציון, ונורתה. כמה שעות לאחר מכן נקבע מותה.
2 במאי: כמה שעות לאחר ניסיון הדקירה בגוש עציון, מחבל פלסטיני יורה מרכב חולף לעבר תחנת אוטובוס בצומת תפוח. הוא פוצע שלושה תלמידי ישיבה, אחד מהם אנוש והשני קשה. נפתח מצוד אחר המחבל – פלסטיני אמיד ואב לשבעה שהזדהה רעיונית עם חמאס וייתכן שנענה לקריאות ההסתה של הארגון לפעיליו בגדה.


5 במאי: יהודה גואטה בן ה-19, שנפצע אנוש בפיגוע בצומת תפוח, מת מפצעיו בבית החולים בילינסון. במקביל המחבל נתפס אחרי מצוד נרחב – עקב הטיפול הרפואי שקיבל לפציעות שספג מירי הלוחמים בזמן הפיגוע.
5 במאי: מנהיג הזרוע הצבאית של חמאס, מוחמד דף, משגר אזהרה חריגה לעבר ישראל על רקע העימותים בשייח ג'ראח.
6 במאי: אחרי כמה ימים של עימותים על אש בינונית, המחאה בשייח ג'ראח מתלהטת. 15 נעצרו, אבנים הושלכו על לשכה זמנית שהקים במקום ח"כ איתמר בן גביר ויהודים תועדו עם אקדחים שלופים.

6 במאי: כשברקע העימותים בשייח ג'ראח, טרור הבלונים מרצועת עזה חוזר. על חלק מבלוני הנפץ והתבערה מופיעים כיתובים המזכירים את שייח ג'ראח. למרות זאת – ישראל מוציאה לפועל כמה הקלות על תושבי הרצועה.
7 במאי: פיגוע ירי במעבר סאלם ליד ג'נין, שוטרי מג"ב מחסלים שני מחבלים ופוצעים שלישי. אין נפגעים בקרב כוחות הביטחון. ההערכה: המחבלים התכוונו לחדור לישראל במיניבוס שהסיע פועלים ולבצע פיגוע המוני במרכז הארץ.
7 במאי: לראשונה מתחילת חודש הרמדאן, עימותים קשים במסגד אל-אקצא. אלפי פלסטינים התפרעו, ושוטרים נכנסו להר הבית. 17 שוטרים נפצעו, הפלסטינים הודיעו על 205 פצועים, רובם הגדול באורח קל. רגע הפריצה להר הבית תועד.

7 במאי: איומים לאחר העימותים באל-אקצא. אבו מאזן גיבה את המתפרעים, מנהיג חמאס הנייה פנה לנתניהו ואמר לו "אל תשחק באש, לא תוכלו לנצח", וגם בג'יהאד האיסלאמי לא נשארו חייבים: "צפו לתגובה בכל רגע".
8 במאי: ארצות הברית קוראת "לשמור על הסטטוס-קוו בהר הבית", גל גינויים במדינות ערב - וגם בחריין והאמירויות מצטרפות.
8 במאי: צה"ל והמשטרה מתגברים כוחות לקראת המועדים הנפיצים הבאים. לילת אל-קאדר יצוין הלילה ורבבות מוסלמים צפויים להגיע להר הבית - אלא אם ישראל תמנע מחר. מחר בערב יחולו גם אירועי יום ירושלים, שיימשכו גם ביום שני.